147 ló 760 ezerért. Nekem megéri!
Szöveges ítélet
Több mint egy éve használom, ezért itt az ideje, hogy írjak róla.
Az autó: Opel Astra G Caravan Elegance 2.2 16V
Szín: Sötétzöld. Nem a kedvenc színem, de ha tiszta, egész jól néz ki, és használt autó vásárlásakor nem a szín az első szempont.
Felszereltség: Manuális klíma, 4 légzsák, elektromos ablakok elöl, elektromos fűthető tükrök, multikormány, ABS, ASR, BC.
Motor: Z22SE, 2200ccm, 16 szelep, benzines. Max. teljesítmény:147 LE, max. nyomaték: 203Nm.
Ezek a száraz adatok, nekem számít hogy mit tud az autó, nem akartam alapmotort, alapfelszereltséget.
790 ezerért hirdették kb. fél év műszakival, a felszereltséghez, évjárathoz képest szerintem jó ár, ezért néztem meg.
A km. számláló épp túllépte a 200 ezret, az egyik dudagomb kiszakadt már a kormányon, (ezt mondjuk nem értem mert én évente kb. 2X dudálok), viszont a kárpitok épek, szép a belseje. Feltételezem hogy autópályáztak vele, elég sok felverődés van az elején, és a viszonylag nagy motor is erre utal. Ami egyébként jól indul, szépen jár, melegen kifejezetten csendes, és persze jól húz. Olajat kell ugyan bele tölteni, de nem sokat, 5000 km/fél liter.
A kaszni nem rohad, pedig több apró sérülés is van rajta, ezeket majd javítanom kell. A futómű nekem kicsit lágy, ezt majd orvosoljuk egy állítható magasságú ültetőszett beépítésével.
A beltér egyszerű, de a minőségérzet jó, rosszabbra számítottam a képek alapján. A műanyagok nem kopogósak, a plüsskárpit kifejezetten kellemes, menet közben nem zörög semmi(ez persze majd változik az ültetést követően).
A fedélzeti számítógép kijelzője foghíjas, de ki lehet találni, mit akar közölni éppen. Tudatja pl. ha kiég egy izzó, kevés a hűtővíz, kopottak a fékbetétek, illetve mérhetünk pillanatnyi fogyasztást, átlagot, megmondja, hogy a jelenlegi üzemanyagmennyiséggel mennyi utat tehetünk meg, stb. Nem rossz.
A menetteljesítményekről: 0-100 as sprint 9.3 sec, végsebesség 210km/h.
Jobb az átlagnál, de ami fontosabb, nagyon kis gázadásra is azonnal megindul, egészen alacsony (1200-1300)fordulatról is, akár ötödikben.
Szeret forogni, a hangja akkor sem tolakodó. Az emelkedőket könnyedén küzdi le bármilyen terheléssel. Átlagfogyasztása nálam 9 liter, ebben sok a városi rövid táv, különben jobb lenne. Sima 95-ös benzin helyett inkább adalékost használok, mostanában OMV Carrerát, nekem bejön, jobban megy vele.
A csomagtartóról még pár szót. Nem kifejezetten kombit kerestem, de nem bántam meg, többnyire úgyis vásárolni járunk vele. Hoztam már benne gáztűzhelyet gyári csomagolásban úgy, hogy a hátsó üléstámla a helyén maradt, csak a csomagtér-rolót vettem ki.
Alkatrészárak, javítások:
A motorhoz nem nagyon van utángyártott alkatrész, ezért az árak húzósak. Reménykedem benne, hogy erős motor, sokat bír.
Amikor vettem az autót, már akkor sem nagyon volt töltés, ez később még tovább romlott, a generátort fel kellett újítani, fesszabályzót cserélni, sőt még az ékszíjtárcsa is elkopott! Ez a buli volt 45-ezer, remélem most 10-évig jó lesz. A műszaki vizsgára ki kellett cserélni a kipufogórendszer hátsó felét( középdob, hátsódob). Ebből volt utángyártott, így kb.40 ezret kóstált. Érdekes, hogy azóta a motor leállítása után hangos pattogással tudatja hogy elkezdett lehűlni.
Vannak hibák, amit még nem orvosoltam. A vezetőülés támlája érdekesen jobbra van csavarodva, nem látványos, de észrevehető. Jó lenne bele két sportülés előre, ennek nincs oldaltartása.
Az AGR szelep nem működik, szerintem már ezer éve így van, mert szédszedtem, beáztattam rozsdamaróba, de meg se moccan. Az új 67 ropi lenne, de mivel a motor működését nem befolyásolja (zárt állapotban szorult meg), így ezt az összeget értelmesebb dologra költöm.
A váltó elég holtjátékos, az egyest nehéz eltalálni vele, de amúgy jól működik.
A fék nem rossz, de nagy sebességnél lassíthatna jobban, vastagok még a betétek, de szerintem kemények, valami jobb fajtát érdemelne, a tárcsák elöl jók, hátul megérettek a cserére. Amúgy elég nagy fék van rajta, előre 15 collnál kisebb kerék nem megy fel. Nekem az a téli, nyáron meg 17-es Astra Coupe Turbo felnikkel járok.
Nemrég elkezdett világítani a légzsák-övfeszítő rendszer visszajelzője, ezt majd villamossági szakemberrel megnézetem.
Összességében az autóval meg vagyok elégedve, 760-ezerért hoztam el, ezt a pénzt szerintem megérte, szeretek menni vele, élvezem a teljesítményét, kényelmes, bár sportülésekkel még inkább az lenne, jól pakolható, jól használható.
Tudom ajánlani bárkinek, de aki apróbb hibákon felhúzza magát, az vegyen mást, ezen valami kis bütykölnivaló mindig akad. Aki vezetési élményre is vágyik, az ne vegye 1.8-asnál kisebb motorral.
2013.12.30
Eltelt néhány év, további tapasztalatokat tudok megosztani a tisztelt olvasókkal. Fentebb írtam róla, hogy a fékekkel nem voltam teljesen megelégedve, ezért rendeltem hozzá EBC Greenstuff fékbetéteket. Hátul a tárcsa is csereérett lett, fúrt-mart került a helyére.Így mindjárt más, gyűri az aszfaltot rendesen. Még a fékfolyadék cseréjét kellene megejteni.
Egy alkalommal, miután kicsit megforgattam a motort, a garázsban olajfoltot fedeztem fel alatta. Alánéztem, és bosszankodva állapítottam meg, hogy a motor és a váltó között csöpög, elég rendesen. Főtengely szimering! Tudtam hogy nem egyszerű művelet, itthon reménytelen dolog lenne nekiállni, kell keresnem egy műhelyt. Végül aztán sikerült találnom egy korrekt szakit. Mivel mindenképp le kellett venni a váltót, kuplungot is cseréltettem, volt benne már km. rendesen. Ez a művelet anyaggal, munkadíjjal 160 ezret kóstált. Ebből a tárcsa+szerkezet volt 100 ezer.
Ezután megint eltelt egy kis idő, az autóval továbbra is keveset megyek. Olajcsere évente, általában 6-7 ezret megyek csak addig. Olaj mostanában Castrol Magnatec C3 5W40, ezzel csendesebb a lánc hidegen, mint a GM olajjal. Lassan azért cserés lesz, de még egy évet kibír simán. Viszont a kasznit kezdi megviselni az idő, a bal hátsó sárvédőív púposodik, ebből tavaszra lyuk lesz. A bal első kerékdob is ki van rohadva, a torony alatt egy tenyérnyi helyen. Ezek nem meglepő dolgok, az autó törött volt, lassan kell keresnem egy kasznist. Azt tervezem, nyárra összerakok 5-600 ezret, egy teljes lakatolásra, fényezésre, alvázvédelemre. Lassan összeáll a gép, közben cseréltem egy jobb első kerékcsapágyat, ezt sikerült itthon megoldanom. Amit tudok, ezután is saját kezűleg cserélem, javítom.
Raktam bele egy jó kis hifit is, cseréltem az összes hangszórót, a fejegységet, és kapott egy zárt ládát is hátra. Bőven maradt még hely a csomagtartóban, ezért jó a kombi!
A gyári bemattult fényszórókat is ki kellett dobnom, nagyon nem láttam már velük. Utángyártott, fekete keretes ment bele Osram izzókkal. Úgy világít ahogy kell, és jobban is néz ki. Úgyhogy alakul a gép, de még messze van a vége. Igaz sok pénzbe lesz a végén, de én élvezem hogy egyre jobb állapotba kerül. Egyszer majd eljutok a kifogástalan állapotig. Aztán már nem szabad eladni, mert nagyot bukom rajta.
Ami még kimaradt a javítások listájából: a kipufogócsonk elrepedt, a gyári 80 ezer környékén lett volna, repedésre hajlamos öntvényből. Helyette kipufogós szaki gyártott nekem hengerenkénti leömlőt 50 e. ért, ami nem reped. Plusz még rakattam fel egy dupla szögletes véget is, ha már ott voltam. Az EGR továbbra is nyomja a hibakódot, nem áll szándékomban cserélni. Ehelyett szeretnék egy chiptuningot, ahol majd kérem hogy programozzák le.
Terveim a későbbiekre: ha sikerül összerakni elég pénzt, OPC kékre fújatom, ha nem, akkor marad ez a szín, de fényezni mindenképpen kell majd lakatolás után. A tetősíneket alighanem levetetem a kasznissal. A küszöböket, kilincseket, díszléceket színre fújatom, és az első lökhárítót cserélni szeretném OPC stílusúra. A hátsót is jó lenne, de azt szinte lehetetlen szerezni. Festés után fóliázás lesz, majd ültetés. Valami műszerfal dekor is ráférne, karbonfólia, vagy hasonló. A klímát rendbe kéne rakatni. Az első két ülést mindenképpen cserélni szeretném sportra. És zajszigetelést is tervezek a későbbiekben.
Szóval van még mit csinálni, nem is értem sok ember miért mondja, hogy ez egy unalmas autó.:-)
Én továbbra is szeretem, egyre jobban megy (mostanában 100-as benzint tankolok, és gumiméretet is váltottam 205/45R17-ről 195/45R17-re), egyre kevesebbet fogyaszt, csendes, nyomatékos, komfortos, jól pakolható. És szerintem szép így is, ha meg kész lesz, biztos lesznek csodálói.
További szép napot minden olvasónak, és folyt. köv!
Hibalista
- Generátor felújítás-45 E - Kipufogó csere a katalizátortól-40 E - AGR szelep-nincs javítva - Jobb első kerékcsapágy-25 E - Stabilizátor pálcák-6 E a kettő. - Főtengely szimering, kuplung tárcsa,szerkezet-160 E munkadíjjal. - Első fényszórók (utángyártott)-20 E
Ide hordtam szervizbe
Veréb Lajos TatabányaKorrekt, megbízható szakember
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Vitosinszki Attila autóvillamossági TatabányaMég benne sem csalódtam...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 201000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Calibra | Következő autója? | Nincs tervben csere |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
