A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra F Cabrio 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Nyitott tetővel diszkont áron

Szöveges ítélet

Ár- és költségbarát alternatívát kerestem egy négyszemélyes kabrió megvásárláshoz. Rövid úton az F Astra nyitható tetejű változatához jutottam. Szóba jöhető modellek voltak még: Punto I, Escort, Golf III, 306. A legszimpatikusabb az Opel volt, meg természetesen a gyönyörű Peugeot, de ez utóbbit jóval drágábban mérték a használtautó piacon.
2013. januárjában az autoscout24.at oldalon találtam egy számomra megfelelőnek tűnő 1998-as, 1,6-os, 8 szelepes, 75 lóerős példányt 166000 km-rel egy közeli osztrák faluban friss műszaki vizsgával. Megnéztem, kipróbáltam és elhoztam 1300 euróért. Regisztrációs adó címén 68000 forintot kellett fizetni. Naivan azt képzeltem, hogy a friss osztrák műszaki vizsgával a hazai műszaki vizsgáztatás a közlekedés felügyeleten problémamentes lesz, ezért a kocsit át sem nézettem. Nem volt az! Az osztrákok nem vették észre, hogy nem szól a duda, az első indexek fehéren villognak sárga helyett, a hátsó lámpák repedtek, és hogy két első szilent szétmállott. Ennyit az osztrák pedantériáról!
A jutányos vételárért kaptam egy működő autót szépséghibákkal. Egy használt kabrió vásárlásánál fontos hogy a tető ne legyen szakadt, a vizet ne eressze át, valamint, hibátlanul nyitható és zárható legyen, mert ezek javítása tetemes összegbe kerülhet. Az Astránál ilyen problémák nem voltak. A karosszérián jó néhány kisebb horpadás volt, ezeket egy jégkár elhárításra szakosodott szakember eltűntette, valamint több helyen pénzérményi nagyságú területen már a fényezést rágta a rozsda, ezek is ki lettek javítva. Az F Astra kabriókon hátul, a sárhányók aljában egy-egy kb. 15 kg-os súly van felcsavarozva, amelyeknek a karosszéria rezgéscsillapításában van szerepük. Az egyik súly tartócsavarja kirohadt, ezt is meg kellett csináltatni. Nálam hiba még, hogy nem nyitja a központi zár a csomagtartót, csak kulccsal nyitható, de ezt így hagyom. Ha az autót nyitott tetővel leparkolom valahol, az értékéket a csomagtartóba szoktam rakni. A hibás zárt nem lehet a nyitott tető miatt hozzáférhető ajtónyitó gomb felhúzásával kinyitni. Szintén cserére szorulna a rádióantennát bekapcsoláskor kitoló mechanika, jelenleg fix magasságon van az antenna, de ez nem zavar.
Az F Astrák nem a precíz kivitelezésükről híresek, ennek ellenére megfelelő karbantartás mellett örökéletűek, bár a korrózió erősen ez ellen dolgozik. Egy F Astrát fenntartani fillérekből lehet, alkatrészek minden utcasarkon vannak hozzá.
Az 1,6-os, 8 szelepes motor rendkívül szolid. Egyáltalán nem alkalmas sportos menetteljesítményekre, cserében beéri 6-7 liter benzinnel.
Na de milyen a kabriózás? Kellemes dolog nyitott tetővel autózni! De csak 20-30 fok külső hőmérséklet között. 20 fok alatt szükség van pulóverre és bőrkabátra, kell a sapka a fülre. 30 fok fölött pedig hiába van menetszél, az is csak a forró levegőt tekergeti körülöttünk, a nap meg éget veszettül. Az első két ülésre felhúzott oldalablakokkal az országúti közlekedés tempója mellett szélfogó nélkül sem vág be a huzat, lehet beszélgetni vagy rádiót hallgatni. Lehúzott oldalablakokkal csak városban ajánlatos közlekedni. A hátsó üléseken utazni is csak városban érdemes, mert 50 felett teljesen mindegy, hogy fent vagy lent van az ablak, az utasok fejét leviszi a szél. A huzat miatt a gyerekek nem szeretnek kabriózni, ezért legközelebb egy 2 üléses roadsterbe fogok beruházni (MX-5?), ott legalább egy adag sportos feeling is elérhető.
Az F Astra kabriók esetén a tető műanyagból készült, nem szövetből. A tető több rétegű, a szél nem fúj be, az autó akár télen is teljes értékkel használható. A nyitó-záró mechanikát behúzott kézifék mellett gombnyomással lehet működtetni. A szélfogót nem hiányolom, de akinek szüksége van rá az ebay-n 100-150 eurótól megkaphatja, hasonlóan a nyitott tetőt védő huzathoz (persenning). Felhúzott tetőnél országúti sebesség mellett a szél fütyül itt-ott, a tető alkatrészei amúgy is nyikorognak minden útegyenetlenségen, de ezt ki lehet bírni.
A F Astra kabriókban gyárilag nagyon klassz sportülések vannak. A 70 kg alatti súlyommal passzentosnak találom őket, de lehet, hogy szélesebb vállú egyének nem férnek el benne. Hátul az oldalsó merevítés miatt csak két személy tud ülni, de két felnőtt is elfér. A kormány megegyezik a többi Astráéval, akkora, mint egy malomkerék, ide már nem jutott a sportosságból. Az első biztonsági övekért az első ülésekről csak olyanok tudnak hátranyúlni, akik nem szenvednek hát- vagy derékfájdalomtól. A csomagtartó kabriós viszonylatban óriási. A gumis meg is jegyezte, hogy ő még nem találkozott olyan kabrióval, ahol mind a négy kerék elfér a csomagtartóban.
A karosszéria merevségére nincs panasz. Én nem tapasztaltam csavarodást járdaszegélyre való felhajtáskor. A merevítés a padlóhoz lett rögzítve, ezért a súlypont is alacsonyan van. Lehet gokartozni! Már amennyit az átlagos F Astra futómű enged. Nyúlós és erősen alulkormányzott, de nem sportautóról beszélünk.
Összességében az F Astra kabrió nagyszerű alternatíva az olcsó pénzen nyitott tetővel autózni vágyóknak. Kecses forma szolid Opel technikával ás az F Astráknál ismert korróziós hajlammal.

Hibalista

- Vásárláskor fennállt hibákat lásd fenn! Ezek kijavítása után az autón nem romlott el semmi.

Ide hordtam szervizbe

Sógorom.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 166000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 316i Következő autója? MX-5
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (818 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)