Legjobb alkatrész a nemlétező alkatrész
Szöveges ítélet
Nagyon jó kis gép, újkorától megvan. Most 8 éves lesz nemsokára. Eddig semmi komoly hiba nem fordult elő. Egy két érdekességet leírok mert néha hajmeresztő dolgokat csinálnak a szervizesek pl fékbetétcsere 40-50 ezernél horror összegért (nissan navara).
Pl 115 e km-rel még gyári fékbetétekkel megyek, legutóbbi defektnél néztem, még bőven van vastagsága. A gumik is azok amik a szalonból kigurulva rajtavoltak. Ennyi km után még 6 mm a gumi mintázata, megmértem. Egyébként Firestone, eleinte roassznak gondoltam, de így hogy nem akar elkopni egyre jobban tetszik. Téli gumi nincs, és nem is volt ezzel megy mindig.
Eleinte Valvoline olajjal 10w-40 essel ment. Egyszer beindítva baromira kopogtak a hidrotőkék, de mint egy rossz diesel. Nem mondom hogy az olaj hibája miatt, inkább a gyakori hidegindítás miatt télen(a víz felhalmozódik az olajban). Olajcsere, aztán elmúlt. 50 e km-ig valvo-val ment, azóta Opel újabban GM olajjal 10w-40-essel. 3500 ft + 500 a GM-es olajszűrő úgyhogy 4000 Ft/év a szervizköltsége. 90 e km-nél lecseréltettem a vezérműszíjat, fékolajat, generátorszíjat huszon egynéhányezerért. Olajat 10 e km alatt, a nívópálca min és max között lévő 5 rovátkából egyet eszik. Gyár szerint 0,075 l /1000 km, és nem 1 l / 1000 km. Mert ilyeneket olvasok néha más gyártóknál.
A motor X16SZR kódjelű 8 szelepes. Rendkívül takarékos. Leírom hogy 5,3 volt már nem egyszer az átlagfogyasztása, de úgysem sokan hiszik el. Én se biztos hogy elhinném. Viszont ez az egy nagyon nyomós oka van hogy nem cserélem le. 6 litert nem éri el globálisan a fogyasztása. Cserébe nem egy trakéta. könyv szerint 170 a vége negyedik fokozatban. Az 5-ös olyan hosszú hogy már nem tud kipörögni a motor. 128 Nm 2600 fordulaton. 55 Kw/75 Le 5600-on.
Ami rossz: nem túl merev a kaszni. Alacsony a felszereltsége.
Szerintem a GM olaj jó. Marketinget nemigen építettek az árába.
http://www.ifz-berlin.de/db_start_GM.htm ezen a honlapon van bővebben. Sok rosszat mondanak róla, de objektíven senki nem tudta eddig elmondani hogy miért. Hamisítják egyesek szerint. De ha én hamisítanék akkor biztos nem egy 3500 Ft/4 liter-es olajat, hanem egy 4000 / l-eset. Mind1.
Akinek kérdése van, az a keczko.z@freemail.hu-n felteheti.
Köszönöm hogy elolvastad az ítéletet.
Hibalista
- 8 év alatt egyszer cseréltem H4-es izzót elől, hátul még nem kellett. Műszerfalvilágítás a levegő terelő kapcsolóknál, máshol jó. Gyári akkumulátor 7 és fél évesen feladta. Ablaktörlő lapátok elöl. A hátsó ablakmosó vezetéke eltört a hátsó ajtónál. Szerencsére eddig ennyi.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam csinálom mindig. Nem bízom senkiben, mert jó szervizest még nem láttam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |