Ennyi pénzért nincs jobb
Szöveges ítélet
Ha azt nézzük, hogy az autót vészmegoldásként vettem, a lehető legkevesebb pénzből (200.000 Ft), majd autóztam vele 30.000 km-t nem túl sok hibával akkor kijelenthetem, hogy nagyon megérte az a két év amit együtt töltöttünk. Ennél jobb ár/érték arányú közlekedési eszköz szerintem nem létezik! Persze öreg, persze nem lehet vele megjelenni, persze nem biztonságos, persze nincs benne klíma, ABS vagy légzsák, de A-ból B-be ez is elvitt...
Kényelem, felszerelés:
Ennyi pénzért nem is hittem volna, hogy kapni lehet ennyi kényelmet: puha, plüss ülések,hátul még kényelmesek is, ahol könyöklő is dukál. Az enyém éppen egy viszonylag jól felszerelt példány volt: tetőablak (elhúzható, nem csak kibillenthető!), plüss, fordulatszámmérő, szervókormány. Sajnos az olyan biztonsági felszerelések, mint az ABS, légzsák vagy akár a hátsó fejtámlák hiányoztak, de ne feledjük a vételárat és a gyártási évet!
Menetteljesítmény: az 1.6-os 75 lóerős motor dinamikájával maximálisan meg voltam elégedve, egyszer kipróbáltam a 170km/órát (természetesen a saját, lezárt magánrepülőteremen) és még volt benne valamennyi. Amit kifejezetten szerettem, hogy egy ilyen öreg autó is lehet kellemesen csendes 110-130 km/órás utazósebességnél illetve az egyenesfutásra sem lehetett panasz.
Fogyasztás, fenntartási költségek: 6-6,5 literrel jártam vele zömében városban. Az, hogy sokat kellett-e rá költenem nagyon viszonyítás kérdése. Igen, tönkrement ez-az, minden két hónapban voltam vele szervízben, de ha kért is valamit, azt nagyon olcsó áron számította. Összességében egy nagyon olcsón fenntartható autó.
Megbízhatóság: had éljek egy sztereotíp kijelentéssel: öreg Opel, tehát folyton volt vele valami baj, de becsületére váljék, hogy 20 évesen is pöcröf volt télen is és sosem hagyott ott sehol. Persze a Balatonnál messzebbre már nem indultam volna el vele (Budapestről).
Összegzés: ennyi pénzért jobbat, szerintem nem lehetett volna vásárolnom. Csendes és kényelmes volt, bírta az autópályatempót, el lehetett benne férni. A motor nem ette az olajat, és keveset kért üzemanyagból is. Erőátviteli rendszerrel, futóművel semmi gondom nem volt a beletekert 30.000 km alatt.
Amire érdemes figyelni minden leendő tulajdonosnak az a rozsda. Szerintem a típusnak az a legnagyobb ellensége. Valószínűleg nincs olyan 20 év körüli Astra, amelynek a küszöbjeit vagy a tanksapka környékét ne kellett volna foltozni.
Szeretném hozzátenni, hogy annak ellenére, hogy egy öreg értéktelen roncs volt, figyeltem rá. 8-10ezrenként olajat cseréltem, vásárláskor kapott új olajat a váltó is, új vezérlést, sőt új vizet a hűtőkör is. Ha valami elromlott akkor nem erőltettem, barkácsoltam hanem rögtön elvittem megjavítani.
Hibalista
- hűtő kilyukadt (nem öntögettem bele mindenféle tömítő löttyöt, hanem hűtőt cseréltem) - hengerfejtömítés átégett (hamar észrevettem a bajt, nem lett hengerfejes az autó) - féktárcsák hullámossá váltak (utángyárott lehetett rajta, amikor megvettem) - kipufogó szétrohadt (ez sem gyári volt mikor megvettem) - küszöb rohadt egy kicsit (holott már egyszer lakatolva volt)
Ide hordtam szervizbe
Ismerős - olcsó, korrekt, de szerette mindenből a legolcsóbb alkatrésszel megkínálni az autót mondván, hogy ilyen öreg Opelre nem szabad sok pénzt költeni
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra B 1.6 16V | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |