A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra 1.4 16V Classic 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Eleinte szerettem, a végére megutáltam.

Szöveges ítélet

Az első autóm után (http://nepitelet.hu/autok/ford/fusion_2002/az_elso/)
amit sajnos az élet úgy hozott, hogy meg kellett váljunk tőle, kellett egy olcsón fenntartható viszonylag nagy hellyel rendelkező családi autó.
Elindultam hát autókereső körútra a Nyíregyházai autókereskedésekbe. (Tudom-tudom... Azért ide mert csak 35 km-re van a lakhelyemtől)
650 ezer volt a felső határ amit kocsira költeni akartam ennek megfelelően kerestem autót. Sok kocsit megnézve a keresés 2. napján bukkantam rá erre a példányra a Debreceni úton.
Elmentünk 2 hozzáértő ismerősömmel és átnéztük alul felül kívül belül stb.
Megtetszett és megvettem 580 000 Ft-ért. A Fusion-hoz képest visszalépés volt a belső felszereltségét és komfortérzetét tekintve. Szervokormány központi zár és utólag beépített riasztó- Ennyi az extrák listája, még a gyári rádió sem volt benne (gondolom az előző tulajnak volt benne valami jobbfajta fejegység és azt kivette belőle mielőtt bevitte a kereskedésbe. Viszont teljesítményét tekintve 10 Le-vel erősebb a Fusionnál.
Sokat jártam vele 5 emberrel de bírta legfőképpen országúton így a fogyasztás is kellemes 6-6,5 l/100 km körül jött ki még 5 emberrel is.
Teljesítményre jobban ment mint a Fusion éreztem rajta hogy erősebb, habár ez sem egy erőgép, de nekem mászkálósnak ideális volt.

164 000 Km volt a számlálóban 13 évesen.
Tudtam, hogy tekert, de nem zavart, mert műszakilag rendben volt.
Még a próbaúton kiderült, hogy a kormány húz jobbra, de ennek a javítását a kereskedő állta. A futómű beállítás után a kocsival semmi baj nem volt, ment és tette a dolgát a maga egyszerűségével. Márciusban vettem, és nyári gumi volt rajta ezért már nem akartam téli gumizni mert ilyenkor már feleslegesnek tartottam 3 hétre új gumit venni, majd utána visszarakni a nyárit.

Az első probléma kb. 2 héttel a vásárlást követően jött elő - a generátorszíj feszítőgörgője beállt és menet közben kiesett a kocsiból.
A csörgésre lettem figyelmes. Megálltam összeszedtem az elhagyott alkatrészeket, majd telefon az ismerősnek, akinél másnap meg is oldottuk a problémát. Új generátorszíj új feszítőgörgő (10000 Ft) plusz egy óra szerelés és kész.
Aztán beültem és mentem vele tovább.

Azután elég sokáig minden probléma nélkül elment, tette a dolgát. A kopó alkatrészek és olajcserén kívül nem igényelt más szerelést.
Egyszer kaptam egy bal hátsó defektet, a gyári pótkereket a csomagtartóból kivéve tenném fel a defektes helyére amikor is észre vettem, hogy a csomagtartóból kivett felninek gyárilag van tehermentesítő pereme amit meg levettem azon nem volt.
Tüzetesebben megnézve kiderült, hogy Renault felnin futott a kocsi.
Egy esztergált acélgyűrű volt a tengelyvégekre dugva tehermentesítőként és arra volt feltéve perem nélküli Renault felni.
Szerintem egy kicsit csuklott a kereskedő és az előző tulaj minden felmenője, attól függően, hogy milyen kedvemben voltam.

A kocsit emelőn hagytam, majd kölcsön kocsival el a legközelebbi gumishoz, ott a defektes kereket SOS-ben felgumizni (8000 Ft) majd vissza a kocsihoz és felrakni a régit. Néhány héttel később vettem rá 4 könnyűfém felnit (32 000 Ft) a nyári guminak, majd a tél közeledtével kapott 4 gyári acélfelnit (12 000) és megszabadultam a 4 Renault felnitől.

A kocsival ezután nem volt baj mígnem egyszer a barátnőmnek kölcsön adtam aki sajnos azon a napon árokba csúszott vele. Szerencsére nem lett baja egy két lila foltot leszámítva a kezén és lábán. A kocsin viszont akadt sérülés: letört a tükör, bal első lámpa, első lökhárító, jobb- és bal oldali első sárvédő, bal hátsó sárvédő. Egy ismerős karosszériáshoz vittem el akinek volt egy donor Astrája amiből fent említett elemeket átfényezve rendbe hozta az enyémet. Egy kicsit rozsdásak voltak a kerékjárati ívei és a tankfedél környéke (hiszen opel)így ezt is kijavíttattam. A kocsi egy hét múlva készen lett, (140 000 Ft). Ezután rendben volt kívül belül. (Aztán a barátnőm még egyszer összetörte első lökhárító+ jobb első lámpa. fényezéssel együtt 40 000 Ft)

200 000 Km-nél eljött a nagyszervíz ideje, vezérműszíj, görgők, vízpumpa meg miegymás cseréje, olajcsere (össz: kb 50 000 Ft), új lengéscsillapítókat kapott (Billstein 18000 Ft), Új kuplungtárcsát (Sachs 13000 Ft) Új fékbetéteket (Bosch 7000 Ft) Új kipufogó (valamilyen után gyártott ~20 000 Ft). Rendbe lett rakva érezhetően jobb lett a kocsi. Mígnem egyszer csak nem akart beindulni.
Megnéztem, bebikáztuk elindult. Mentem vele vagy 20 kilométert leállítom, nem indul. Akkumulátorra gyanakodtam mert bikázáskor újra beindult.
Kapott új akkumulátort (18000 Ft) beindult pöc-röff. Kb két napra ugyan ezt a jelenséget produkálta. El az ismerős szerelőhöz ahol kiderült, hogy az önindító dobta be a kulcsot. (Javítás: 9000 Ft). A kocsi eközben betöltötte a 15 életévét és gondoltam, hogy ezek a problémák lassacskán gyakoribbak lesznek.

A következő ilyen meglepetés az volt amikor egy kereszteződésből elindulva (szerencsére 1-esben max 20 km/h-nál) hatalmas pukkanás visító gumihang és beállt a két hátsó kerék. A kéziféknél valami kis feszítő rugó eltört és ettől a két hátsó kereket satura fékezte. Kocsi leállít üresbe, a kocsit kézzel hátragurít, halk kattanás és kerék újra forog. Újra telefon, ismerős szerelő... Új rugószett 1500 Ft + munkadíj.

A következő meglepetés a nyári gumiról téli gumira váltáskor ért felemeltük a kocsit és hallom, hogy valami csörög. A jobb hátsó felfüggesztés rugója volt az. Egy az egyben el volt törve. A kocsi az emelőn marad, telefon majd sikerült találni egy bontott rugót 5000 Ft-ért és még ott a gumisnál kicseréltük.

A következő esetnél bekapcsolva maradt a belső világítás (kb 4 napra) és lemerült az akku. Bebikáztuk elindult mentem vele 50 Km-t majd megálltam egy benzinkúton tankolni. tankolás megvolt indulnék, nem megy. Telefon sógornak aki elhúzott hozzájuk hogy majd megszakértjük. Nem jutottunk semmire, majd a sógorom ismerős szerelője bukkant rá a bibire, a riasztó tiltott le és nem engedte beindítani a kocsit. Riasztó tiltást kiiktatta és minden jó lett (4000 Ft).

A következő problémája már egy kicsit bonyolultabb. Gázadásnál minden fokozatban elkezdett rángatni az autó. Eleinte csak ritkán, majd általánossá vált. Gyertyacsere - nincs változás, gyújtótrafó csere - detto, maradt az injektor. De ezzel már nem volt kedvem meg erőm és már pénzem sem foglalkozni, és amennyit meg már nem ér az autó hogy sokat ráköltsek ezért eldöntöttem meg kell válnunk egymástól.

Ez már 2012-ben történt. Keresgéltem az új kiszemeltemet amit novemberben meg is találtam szintén egy Nyíregyházai kereskedésben a Debreceni úton (tudom-tudom...). Az kiszemelt kocsi vételára 700e Ft volt, ebbe számolta be a kereskedő 250 ezerért (amiből 208 000 lett de ezt majd lentebb). De itt még nem volt vége.
Mikor a kocsit bevittem a kereskedésbe elmondtam mindent a kocsiról, meg Ők sem hülyék látják, hogy mi a helyzet.
300-ért szerettem volna beszámoltatni majd az állapotfelmérés során és az általam elmondottak alapján 250 e Ft-ban állapodtunk meg. (De ekkor már több gondja is volt a kocsinak, - persze ezeket elmondtam és ezért ment lejjebb az ár 50 ezerrel+ beleadtam az alufelnit nyári gumistól ami kb. 30 ezer Ft +). Megállapodtunk és egy hét múlva vittem az Astrát és hoztam el a másik autót.
2013 január: Eltelt két hónap!!! majd egyszer hív a nepper, hogy a kocsiban nem ég az olajnyomás visszajelző lámpa és csörög mintha kalapáccsal ütnék.
Hmm érdekes gondoltam nálam ilyen problémája nem volt, meg amúgy is elvitték próbakörre és akkor sem volt ilyen gondja meg mikor beálltam vele az udvarukra és otthagytam akkor sem. Ez rejtett hiba mondja, amit nekem kell kijavítanom mert hat hónap szavatossági kötelezettségem van. Rendben vettem ki szabadságot, elmentem megnéztem tényleg volt baja, tényleg csörgött, de nem tudtam mitől, mert mikor átadtam még nem volt ilyen gondja. A kilométer számlálóban meg ugyan az az óraállás mint amikor bevittem. A nepper azt akarta, hogy fizessem ki én, vagy jogi útra tereli az ügyet. Aztán felhívtam jogász ismerősömet aki utánanézett a dolgoknak és azt a szomorú hírt közölte, hogy ha nem írtunk állapotfelmérési lapot amiben ez a hiba le lenne írva, akkor ez tényleg rejtett hiba még akkor is ha két hónappal az átadást követően jött ki, és Én sem tudtam róla.
Ha nem fizetem ki, akkor a kereskedő saját költségén bizonyíthatja az igazát szakértő bevonásával, melynek a költségét nekem kell állnom ha a végén az a döntés születik, hogy neki van igaza. És ez több százezer forint is lehet.
Nem akartam bírósági huzavonát és hallgattam a jogász ismerősöm tanácsára ezért egy a nepper által ajánlott szerelőhöz elmentünk megnézte azt mondta, hogy olajpumpa cserések tűnik, de meg kell bontsa, hogy megnézze.
Megbontotta, kiderült hogy hajtókar csapágysor cserés + kellett hozzá két olajgomba meg egy 5 literes olaj az átmosáshoz mert állítólag tele volt olajsárral. (Kb 3-3,5 liter olajat hagytam a csomagtartóban mikor otthagytam a kocsit a kereskedőnél.) Felhívtam a szerelőt aki mikor elkészült azt mondta hogy 26 000 Ft munkadíjjal anyaggal együtt. Elmentem a kereskedőhöz aki viszont azt mondta, hogy 42 000 Ft lesz és még a benzinpumpa is sz@r de az már nem is érdekli. Elmondta, hogy mi mennyibe került és még ez kellett meg az kellett hozzá, de sehogy sem jött volna ki a 42000 Ft.

Nem kínlódtam, odaadtam az összeget tudtam, hogy behúz 16 000 Ft-tal sőt még valószínű, hogy javítás költsége sem az enyém lett volna, de mit csináljak a törvény az törvény, papírt meg nem írtunk a feltárt hibákról átadáskor. Besz@ptam.

Aztán a kereskedő honlapját nézegettem és rátaláltam az Astrára 400 000 Ft-os áron kínálta, kb 2 hónapig volt eladósorban aztán levették a hirdetést az oldalról, gondolom elkelt.

Keserű szájízzel de így lett vége a közös történetünknek az Astrával.




Hibalista

- A leírásban részletesen olvasható. -

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő Kisvárdán.Rendes becsületes és nem beszél mellé.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 164000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Ford Fusion 1.4 Fresh 2006 Következő autója? Vectra 1.8i 16V Caravan Edition 100
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (818 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)