A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra 17D Kombi / X16SZ Sedan Automatic 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Astralógia

Szöveges ítélet

Rengeteg autóm volt, saját céges, Toyotától a Citroenig, Youngtimer/autóépítős őrület is megcsapott, anno azt mondtam, míg élek Astrába és hasonló kocsikba nem ülök. Aztán egy 944-es Porsche valamint 75TS Alfa után kellett egy haszonautó olcsón... egy Fehér Astra szívódízel kombit 200e-ért. Cigányoktól vettem, az óra 470.000-et mutatott. Szép volt az árához képest, indult, nem füstölt, nem volt leélve a belseje, működött, bár kellett takarítanom magasnyomásúval kívül-belül. Nagyon megszerettem a típust, bár ezzel a kombival nem jártam jól. Fékek agyonkopva, aksi, gumik, szétmentek a zárak, 0°C alatt nagyon nehezen indult. Pedig az izzítógyertyák cserélve voltak + az egész ízzítórendszert átvezetékeltem, adagoló jó helyen állt, volt kompresszió is, mégis sokszor tekerni, bikázni, gurítani kellett állandóan (szerintem lelevegősödött ilyenkor). Sokan szidták az 17D-t, én kellemesen csalódtam. Féltem, hogy hangos és lomha lesz (200-150 lóerő után), de teljesen jó volt mindenhova, belül csöndes, kívül sem vészes, egyedül az autópályás emelkedőket nem szerette, de megszoktam. Amiért vettem, az a nagy csomagtartó, és a hihetetlenül alacsony fogyasztás. 6L fölé nem tudtam vinni, inkább 5.2-5.5.. a rekord 4.2L/100km országúton. Jártam vele étolajjal, fáradt olajjal, nyáron elmegy 100% étolajjal, bár gyengébb, 30-70%-ban keverve tökéletes. Az étolajtól elkezdett egy kicsit csöpögni az adagoló. Tetszett, mert valamelyik sport kivitelből volt átrakva a belseje, az első állítható sportülések nagyon kényelmesek voltak, és bátran leparkolhattam vele, nem okoskodtak, nem fikázták, nem zavart, ha be kell dobnom pár olajos gépalkatrészt, a néha alternatív tüzelőanyag ellenére is becsben tartottam, szépen nézett ki a korához képest. A csajok, főleg a középkorú anyukák buknak egy fehér kombi Astrára, lerí rólam hogy megbízható vagyok.. :D komolyan mondom van valamilyen szintű presztízse az embereknél, az Alfát porost nem szerették, pedig makulátlan volt mindkettő. Megcsináltattam az egész fékrendszert (tárcsástól, munkahengerestől, fékcsövestől csere + kuplung), 2 nap múlva széthullott a váltó. Mikor szétkaptuk, hát ilyet még nem láttam, fémszínű volt benne az olaj. Volt benne szerintem 1000.000km is, de tuti több mint amit az óra mutatott (510.000). Bele untam, eladtam vidékre jelképes összegért, kb. egy napig kellett hirdetnem, de ismerősöm vette át (örült neki, rakott rá egy váltót pár ezer forintért és kész, (csillogott a szeme, tényleg szervizelve volt nálam) nem akartam szenvedni vele azért adtam el. Megszerettem a típust, nem volt kérdés mi lesz az utódja. Gondolkodtam újra dízel kombin, alkudtam egy 1.4Si kombira is, csak gázosak voltak a papírjai, voltam kereskedésben, hát ott volt 1-2 túlárazott, aztán a HAHU-n véletlenül megláttam egy 1996-os Sedant, 1.6 benzinest, automata váltóval. Ez is kereskedésben volt, Ausztriából 1 magyar tulajjal (pár hónapig volt nála), állófűtés, makulátlan állapotban 300.000-ért, több mint egy hétig hirdették. Rájöttem, hogy nem veszek se kombit, se 5 ajtóst, se dízelt, mert a nagy részük igen le van élve (persze lehet találni szépeket), minimum 300.000 de a legtöbbe 5-600.000 tuti van. Megnéztem ezt, azonnal megvettem 270.000-ért. Tetszett az állapota, makulátlan külső-belső, mintha most jött volna ki a gyárból, hátul szerintem még sosem ült senki, a váltó, na meg a Webasto állófűtés, nem is beszélve a vezetett osztrák szervizkönyvről, ami hűen tükrözte az állapotát. Nagyon korrekt kereskedő volt, nem okosított, odaadta kulcsot, nézd meg, próbálgasd a váltót, ha még nem volt automata kocsid; felhívta a figyelmem mit nézzek rajta. Egy másodperc alatt a szívemhez nőtt. Igaz többet fogyaszt mint a dízel, a kézi váltós is tuti takarékosabb, ez olyan 6-9L, de átlagban 7.5L/100km-t szoktam számolni; a 4 sebességes Aisin váltó maga a tökéletesség. Gyors, észrevétlenül kapcsol, jól osztja el a fokozatokat, nagyon jól vezethető gázpedállal, az egész kocsit magasabb kategóriába helyezi. Ezentúl csak automata váltós autót fogok venni mindennapi használatra, pedig amíg nem próbáltam, én voltam aki a legjobban szidta ezeket a szerkezeteket. Kicsi a motor,ez X16SZ változat 71 lóerővel, nyomatékos, nemvártan, de nagyon jól dolgozik együtt a két egység, nem kell több; előzni pályázni, a városba bőven elég, igaz többször mentem 5 személlyel, megpakolt csomagtartóval, na ott azért már kevés a pályás gyorsításokhoz. Óra szerint mentem vele 190-et (olyan 170-175 lehet valójában, 0-100 (110-ig mérve óra szerint) 13.2 sec, a gyári adat 17sec (?) Bőven elég a hazai utakra. Most lesz 2 éve, hogy megvan, nem mentem vele sokat, eddig 35.000-et kb, Vezérlés csere, termosztát, hűtőfolyadék, olajok, szűrők (a váltóban is), gyertyák, kábelek, komplett fék tárcsástól, munkahengerestől ahogy szoktam, 10W40-es közepesnél jobb minőségű olaj és minőségi szűrő (Mobil 1, Agip) maximum 10.000-es csereintelvalummal. A hengerfejet fel kellett újítani 215.000-nél, mert szivárgott a hűtővíz, át volt rohadva a tömítés (sokat állhatott, és/vagy vízzel volt feltöltve??), akkor belenéztünk a blokkba, semmi kopás, nincs válla a hengereknek, a vezérműtengely hibátlan, himbákat, hidrotőkéket stb. cseréltettem (teljes felújítás). Ha 215.000-nél ilyen állapotú, mennyi lehet a többiben, amit eddig láttam és amiben lóg a dugó? Ebben most van 223.000. 2 bajuk van, egyrészt a kasztni korróziója, és a pontatlan benzinszintmérő, azon kívül tökéletes autó amire és akiknek készült. Lehet kapni sokfélét, sokféle felszereltséggel, motorral, mindenkinek csak ajánlani tudom, aki nem akar sok pénzt fektetni autóba. Én nagyon megszerettem a típust, nem hoz tűzbe most már egyetlenegy újabb BMW, Audi stb, persze a Youngtimer szerelem megmaradt (igaz szüneteltetem). Nem kell másik autó, ez a Sedan maga a tökély, legszívesebben feleségül venném, nagyon a szívemhez nőt az egyszerűsége és a puritánsága ellenére, és nagy becsben tartom (mint az összes eddigi járművemet).

Hibalista

- Dízel: kopó alkatrészek + folyadékok (vezérlés, fékek), állandóan elektromos dolgok, zárak, széthullott a váltó. Benzines: Kopó alkatrészek + folyadékok szintén teljes csere minden pl. fék tárcsával, munkahengerekkel, csövekkel, (legyen minden kicserélve, ha már hozzányúltunk) hengerfej felújítás szivárgó hűtővíz miatt.

Ide hordtam szervizbe

Egyik barátom és én javítom

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 8388607
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8388607
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 924, 944, Alfa 75 TS, Toyota Hiace, Corolla, BMW E30, Citroen BX, Berlingo, VW Caddy SDi, PDTDi, Peu Következő autója? W115 / W201
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (818 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)