A faterom szekere!
Szöveges ítélet
2006 februárjában sikerült megvásásrolni a hófehér ferdehátú 1.7 TD Astrát!A család eslő "komoly" autójának számított!Izgatott várakozás előzte meg,hogy vajon milyen is lehet a dízel autók világa!Mi voltunk az első magyar tulajdonosa a gépnek!kiváló külső és motorikus állapotba volt/van.Felszereltségi szintje az Astrák átlagánál magasabb és jobb!(francia import)!A kocsival 15 ezer km megtételéig semmi baj nem volt!Csak izzítógyertya és olajcsere lett végrehajtva rajta illetve vízpumpa lett cserélve! Egyszer elkezdett csöpögni belőle az olaj...A sokat látott emberek azt javasolták hogy adagoló felújítás.Megtörtént!Először egy ügyes kezű öreg szaki túrkált bele aki majdnem meg is csinálta(szarabb lett mint volt)Végül padon állították be(30000)!de sajna az olajcsöpögés nem szünt meg!Nyár közepén elszállt a hengerfejtömítés,ki lett cserélve de itt meg is halt az Astra!Nem ment,zabálta a gázolajat és ömlött belőle az olaj!A fater már szinte a bontóba kivánta és inkább egy beteg Suzukit akart helyette!Következő probléma az lett hogy "megette" a vezérműszílyat!szíly és görgő csere 25000ért!De ezután se lett jó!Közbe még jobban felmerült az eladás kérdése!Utolsó esélyt adva az Astrának visszakerült az előző tulaj szerelő műhelyébe,akik közel 3 hetes szerelési időtartam alatt gatyába rázták a gépet!Gátrepedés,tömítés hibák,adagoló csere,vízpumpa,vezérlés,vákuumszívattyú stb,szóval komplett motorfelújítás hengerfejjel együtt!Láss csodát,az Astra életre kellt!Egy elég borsos összeg áráért visszakaptuk egy szinte új motorral,de megérte!Soha nem ment még ilyen szépen és dinamikusan,a fogyasztása is csökkent!rövid távon bőven elmegy 6 liter alatt!minuszokba indul mint állat!És így az eladás gondolata is törlödött a fejből!Így még jó pár évig elszaladgál,mert most ez a család "gyöngyszeme"
Hibalista
- Hát a hibalistát nehéz lenne ferlsorolni!komplett motor generál volt az autón(Vezérlés cserélve,szíjak,feszítők,görgök,adagóló,az összes létező tömítés,vízpumpa,hengerfej,porlasztó csúcsok körüli tűzkarikák,résolajcsővek)
Ide hordtam szervizbe
Kezdetben egy "rutinos" sokak látott szerelő bütykölgette az Astrát ,aki olyan dolgokat tett vele,hogy elvesztett autó mivoltát! Végül az autó előző tulajdonosa és csapata rakta helyre a gépet és csinált a lomha,füstölő csattogos dizelmotorból egy fürge,penge kis dizel "nyörnyet":)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Renault 19 | Következő autója? | Majd pár év múlva,szintén Astra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |