Mindennapokra soha rosszabbat
Szöveges ítélet
Az előttem szólóval nem értek egyet. Ezt az autót nem pályázásra kell venni, hanem munkába járásra. Tegye fel a kezét, akinek nem elég a napi 60km hatótáv, tisztán elektromos üzemmódban. Aki feltette, az ne vegye meg. Vissza a jövőbe forma, és maga az érzés is. Mi a nyaralást is ezzel oldjuk meg, nyugodtan, csendesen tartja a 150 km/h utazótempót benzinmotorral is. Természetesen a "tart" üzemmódban. Ilyenkor a fogyasztása 5,5 l/100 km, a komforthoz képest ez teljesen rendben van. Csendesebb mint a BMW, ilyen tekintetben még jobb is. Néha megszólal a benzinmotor, de ült valaki Priusban? Na az százszor rosszabb. A klíma is 360V-os elektromotorral működik, állóhelyzetben sincs vita a hőfokról. Ha csak kiszállsz pár percre és asszony/gyerek marad, nem kapcsolod ki a kocsit és nem főnek meg. Minimális energiát használ. A fűtés viszont iszonyatosan eszi az áramot, mert nem a klímával oldották meg, hanem fűtőszállal, gratula...
Vezetési élmény nulla, majd elalszol, nem történik semmi. Viszont alul vannak az akkuk, így remekül fordul, és nagyon stabil, a retek Energy Savereken is.
3 tagú családként elférünk benne, nem kívánok mást venni. Egy év után is az akku ugyanazt tudja, pedig már lejárt a garancia. Nincs fékbetét/motorolaj meg a többi csere, mert a megtett 15000km alatt a benzinmotor 2000km-t ment. Majd 2. évben cserélem az olajat és a szűrőket. Viszont pollenszűrőt nem árt 5000km-ként cserélni, kb. 2000 Ft.
A töltése 2 fokozatban állítható, 4 óra, és 8 óra. Normális földelés nélkül a 4 óra felejtős, én estétől reggelig a lassabb 8 órással töltöm, de volt már példa a 4 órás töltésre is. Az autó kiírja pontosan! mikor lesz feltöltve. És ha áramszünet lenne, akkor is el lehet vele menni (Tesla, Leaf)
Ami fáj: nincs belülről behajtható tükör, esőérzékelős ablaktörlő, távolságtartó tempomat. Ezek 2013-tól jöttek.
Összegezve: pályázni BMW/Audi, városozni és nyaralni menni csak úgy: Ampera.
Frissítés 2022:
8 év után sem csalódtam. Az akkumulátor még mindig tudja a 60 km hatótávot, gondolom ebben azért a home office-nak is szerepe lehet, hiszen már 2 éve nem kerül naponta töltőre. Pár tanács, ha hosszabb távon is szeretnéd hogy működjön az autó:
- Évente egyszer érdemes szétszedni a fékeket, a csúszócsapokat letakarítani és új fékpasztával bekenni (BOSCH), és érdemes a betéteket is picit megcsiszolni és rézpasztával visszatenni
- Én már másodszor cseréltem a hajtásban az olajat, OPEL Dexron VI. Szerintem ezt érdemes 60 ezrenként cserélni
- Fékolajcsere szigorúan 2 évente, mert nem létezik felújított ABS hozzá
- Az alján a csomagtér alatt van egy takaró műanyag. Ez egy részen felfekszik a kasztnira (a kocsi eleje felé eső részen), a szakszerviz szerint itt kezd el korrodálni az Ampera. Megoldása egyszerű, gumilapból vágott darabokkal el kell tartani a műanyag védőt, hogy tudjon szellőzni. Kézzel alá lehet rakni, nem kell hozzá szerszám sem
- Érdemes injektortisztítót használni folyamatosan annak, aki nem igazán használja a benzinmotort, különben rángatni fog, gyújtáskimaradás hibát ír be
- Elegendő kevés benzinmotor használat mellett a motorolajat 2 évente cserélni. Én a gyári GM-et használom, de olajszűrőből is gyári GM kerül bele
- Pollenszűrő csere viszont km függő, én félévente cserélem kb. 2400 Ft a szénszűrős utángyártott
- A HIR2 halogén elég gyengécske. Elérhető márkás OSRAM LED HIR2, nekem a 4300K-s van. Vizsgán is simán átment vele, mivel semmilyen átalakítás nem látható a motortérben, ellentétben a xenonnal
- A féltengely hibája előbb-utóbb mindenkit el fog érni, mert rossz a felületkezelése. A hibajelenség nem tipikus féltengely kattogás, hanem kattanás induláskor, illetve kanyarodáskor. Ez felújítható, már többen foglalkoznak vele. Érdemes kérni, hogy az eredeti porvédők kerüljenek vissza, ha épségben vannak. Az enyémben már 30.000 km van a felújítás óta, hibátlan.
Ha tudtam segíteni, új infót adni, már megérte.
Hibalista
- - engem zavart a fékek lógása, új fékcsapok elöl hátul, új féknyereg tartók helyett esztergályos megoldotta. - - kormányzár, minden híresztelés ellenére csere, a WD40 nem oldja meg. A cikkszáma 4X változott, a jelenlegi alkatrész 0,5kg-al nehezebb az eredetinél. Nem kell szoftveres tanítás a csere után - - féltengely külső csukló kopása - - fékek évente karbantartást igényelnek, mivel nem igazán vannak használatban
Ide hordtam szervizbe
Opel Duna, Karcsi
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én, váltóolaj csere, fékek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | E39 530DA M 2002 | Következő autója? | elektromos |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
