Imádod, utálod - de ha tehetnéd, örökké tulajdonolnád
Szöveges ítélet
Menni kell. Lemész, előkeresed a kulcsot, zárat kinyitod, kilincset emeled. Semmi. Újra emeled. Semmi. Anyázol. Tél van, baromi hideg, a kilincs befagyott, úgyhogy irány az anyós-exit mert az mindig nyílik, közben anyázol. Mielőtt bemásznál, megpróbálod újra a bal1-et, hátha. Furcsa, de most nyílik. Beülsz, ufódesign a régi, már kicsit repedezik, de kényelmes és elférsz, hiába vagy 185 és 100 kiló. Anyós ha hasonló paraméterekkel rendelkezik EBBEN szintén elfér a helyén. Indulni kell, indítózol, indítózol, indítózol, indítózol, semmi... Sehogy, szivatóval vagy anélkül, de semmi. Hát persze, nem köszöntem még NEKI. Jóreggelt, autóka, szerbusz, indulj be légyszíves – plusz egy kis simogatás. ÉS FELPÖRÖG, DE MÉG HOGY, ha lenne benne digitális fogyasztásmérő, egyből 69-et mutatna, annyira örül az autó, hogy köszöntünk neki. Ha évente kétszer-háromszor elviszed a Sanyihoz a Jegenyébe, akkor ezen a ponton szépen, simán elindul – álló helyzetben a kormány nagyon kemény, Vin Dieselt megszégyenítő felsőtestet kreál neked, de ahogy akár 1 centit is gurul a kocsi, azonnal könnyen és lágyan kormányozathó.
Pörgös, de lassú, viszont legalább sokat fogyaszt. Ha szar és nem szervizelteted, ne csodálkozz a 20 literes fogyasztáson (igaz, ilyenkor gyakorlatilag vezethetetlen), amúgy egy tizes, ami egy 1.1es 60- lovas motortól elég szép.
Én imádom ezt az autót, Ő a román Herby, csak nincs rajta az 53-as matrica – ráadásul fehér színű. Városba tökéletes. Szidják sokan, de azért az vicces, amikor van valami útfelbontás, és hiányzik 3 centi aszfalt, az összes autó 0ra lassít, mielött lemenne az aszfaltról a bontott útfelületre, addig én simán megyek tovább 80-al. Szar a román cucc? Lehet, de ha egy autót a ROMÁN UTAKRA terveznek, az istenkirály Budapesten. Az elektromos része egy hulladék, ha nem mész vele jódarabig, kiszárad és az istennek se indul be, csak ha benzint fröcskölsz a motortérben a megfelelő helyre (talán karburátor? nem tudom). Margit-híd budai hídfője alatt iszonyat víz volt egy esőzés után, és miután átgázoltam RHerbyvel a mini-balatonon, a hídra kanyarodó felhajtóban úgydöntött, hogy nem megy tovább. Átázott minden elektromos cucc, és pár hónapon belül mindent javítani vagy cserélni kellett, mert tönkrement emiatt. Elosztó, kondik, megszakítók, gyakorlatilag minden ami villamos.
De azóta újra a régi. Szépen jár, eszi a folyadékot, de megy, sprintel, cikázik, élvezi a várost – ÉS OLCSÓ. A benzin nem, de minden más igen. A szervizelés “filléres” – csak a környékbeli két oltcitos csávó valamelyike lelopta a bal tükrömet, meg az ablaktörlőmet karostul, ahelyett hogy mentek volna a szervízbe. Vezettem az oltcit mellett más autót is (lexus ls 400, nissan maxima), amik szintén jók voltak, nem volt az a para minden alkalommal, hogy esetleg most nem fog elindulni, gyorsabbak is voltak, de abból a pénzből, amit egy-egy kisebb alkatrészre költött az ember, RHerby 2 évig elvolt szervizestől, alkatrészestől. És a hasonló korú LS400 elektromos hibái mégdurvábbak voltak.
Az autó kanyarodás közben tényleg picit ijesztő, de mivel legelső utamkor felborultam vele (és semmi baja nemlett!!! azt leszámítva hogy az akkuból kifolyó sav szétmart néhány kábelt, ami a filmmúzeum előtti kereszteződésben realizálódott végleg – a dugóban oltcit tologatás az igazi extrém sport) én már nem fosok a másoknak halálfélelmet jelentő dőléstől. Könnyű vezetni, kényelmes, olcsó, városban tökjó, de vigyázni kell rá (szerviz), nomeg köszönni neki indítozás előtt. Ha lenne rá felesleges pénzem, agyontuningoltatnám, mert eleve ritka, nade piros neonfény, meg az idétlen shuriken-felni (extra forgó felni a normálhoz rögzítve) a hátsó szárnyakkal együtt garantáltan feldobná az egyébként egyszerű designt. Pimp My Oltcit!
Imádom, nem akarok megválni tőle, bármilyen kis szar is. A “Kicsi-kocsi újra száguld” feeling utánozhatatlan. Ez az autó tényleg egy élmény.
Hibalista
- Belső világítás gyárilag (kivágja a biztosítékot), hátsó ablakmosó, elektromos rendszer, benzinsapka, váltó (10 év után felrobbant!, darabokra esett), futómű (szintén 10 év után), kuplungbowden elszakadt (15 év után, de akkor 1 héten belül kétszer) - egyik hátsó fék (15 év után)... a tetőkárpit ragasztása elengedett így 15 év után, hidegben megereszkedik az egész, melegben kisimul - elég bizarr látvány :)
Ide hordtam szervizbe
Kovács Sanyi, Bp. X., Jegenye utca - gyors, olcsó és nemutolsó sorban ért hozzá
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |