A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Oldsmobile » Cutlass (1978-1988)

Cutlass NinetyEight Regency 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Olds, we ate!

Szöveges ítélet

Oldsmobile Ninety Eight Regency Coupe 1979 (6th Generation) 403 ci

Joe:
2005-ben, USA-ban toltott nyar alkalmaval, ismeros reven kerult hozzank az Olds. Itthon kicsengettuk a 500$-t, kaptunk egy kulcsot, es egy Title-t. (Ennek a papirnak alairasaval adhato,veheto az auto, forgalmi(?) regisztracios lap is egyben) Csak annyit tudtam az autorol, hogy nagy, barna, Oldsmobile, es egy wisconsini feszerben var rank, hogy lelket leheljen bele valaki. Biztam az ismerosben, hiszen ok Kaliforniabol utaztak at a doggel, sok sivatagon at, egy hutocserevel, mas gond nelkul. 1979-es evjaratu auto, de eredeti fenyezessel (fakult) de rozsdamentesen(!). Ezert szeretik USA-ban a kaliforniai autokat. Szaraz levego miatt nem rohadnak. Ami elso latasra hiannyossag volt: berepedt szelvedo, szetszaggatott borulesek, logo visszapillanto. Az utasterben furcsa buz nyomta el a borulesek illatat. A feszer gazdaja ragcsaloirtoval ontotte tele az utas-motorteret. Termeszetesen uj akksi kellett bele rogton, es a motorhazteto (kb. 20 kg) nehezkes felfeszegetese utan arra is feny derult, hogy a torzios kitamaszto megadta magat, es deformalodasa miatt szettorte az ablakmoso tartalyt. Minden mas jol nezett ki a small-block korul. Kulonleges tipus volt, utolag kiderult. Az 1977 es 1979 kozott forgalmazott 403 kobincses motor (6.6 L) terpeszkedett az elejeben. Kulonleges, mert a GM-nel szokvanyos 86mm –es furat helyett ide 110.5 mm atmeroju lyukak kerultek. Ez a valaha legnagyobb furatu, es terfogatu small-block. Olyannyira nagy a furat, hogy nem maradt hely a hengerek kozotti hutoviz cirkulaltatasahoz, ezert ez a tipus gyakran tulmelegedett. Lathato volt az eredeti metalkek motorblokk festes. Az aranykoraban 185 loeros es 433 Nm nyomatekot leado V8 egy tel pihenes es 15 masodperces inditozas utan beroffent. Oriasi elmeny egy ilyen bestiat hallani ebredezes kozben. A kipugorendszer a felenel le volt vagva, ezert kifejezetten macsosan krakogott. Egy probakor utan kiderult, hogy a fek nem allt a helyzet magaslatan (az elozo, temperamentumos tulaj gyakran burnout-olt) A hatso fekbetetek vason fogtak, hatso gumik 1-2 mm profilmelyseggel ijesztgettek. A belterben a kliman, indexen, tempomaton, kilometeroran (minden parasztvakitason :) ) kivul minden mukodott. A kenyelemrol, hogy szo essen: kerem szepen tessek figyelni: 1979-ben integralt antenna az elso szelvedoben, 8 iranyban allithato vezetoules (hattamla fix, illetve elorehajthato a 2 ajtos let miatt), ket lab koze iranyithato “here hutes”, kozepkonzolrol joystick karral allithato jobb oldali visszapillanto bowdenes megoldassal, szeles(!) hatarok kozott billentheto kormany (igen, igen, igen ilyen kell europai kocsikba is), ami tenyleg fuggoleges sikba allithato (es nem teherautos, mit sok europai modellben legalso allasban is) es vegre tenyleg kozel volt a testhez (kicsit NASCAR-os beutes). Elol hatul kartamla, hatul 2 szivargyujtoval, elektromos ablakok, klima, szervo, tempomat. Az motorhazteto 2 sarkaban pici kis lampacskak vilagitotak, jelezve, hogy egnek e a fenyzorok, villognak –e az indexek. Otletes megoldas, mert sotetben latjuk, hogy meddig er az auto orra. Foleg ugy hogy nem is kis ledek voltak, hanem valamilyen tukros megoldassal vetitettek fel a fenyszorobol erkezo fenyt ezekbe a led meretu ablakocskakba. Sok autoban ultem, de meg soha nem tudtam ilyen jo vezetesi poziciot kialakitani. Az ulolap (borkanape) hosszat itt meg nem a marketingesek szabtak, hogy jobb labter adatokkal kecsegtessenek. Erzodott az auton, hogy nem a betervezett elavulas kolykekent gordult ki Detroitbol. Vastag lemezek, vastag kromlecek, minden igazi anyagbol. Nem lesporolva. Ja, a meretekrol: Hossz: 5,6m, szelesseg 2m, 106 literes uzemanyagtank, 650 literes csomagtarto teljes meretu potkerekkel benne. (nem sullyesztve, hanem benne) egy 2 ajtos kupetol. Kormanyholtjatek volt, kb 10. centi, es a sebbesegvalto biztonsagi retesze is elkopott (ezert parszor sikerult a kollegaknak veletlenul hatramenetbe valtani akar autopalyan is) ekkor csak a gumik nyikkanassal tudattak a hulyeseget, birta a strapat. Amit igazan nem ertem, hogy miert nem volt alapfelszereltseg nagyon sokaig az amerikai autoknak az overdrive (4.kimelo fokozat). Itt sem volt, ezert autoapalyan mar bogott a motor. Ahanyszor europai autoba ultem utana, mindig hianyzott az ero. Pedig mosolyt csal az arca a 6.6 literbol kipreselt “csak”185 loero. 100-nal meg ugy ugrott a 2 tonna, mint a stift 30-nal. A TH350 kodjelu 3 sebesseges automata normalis hasznalatnal 2-es fokozatbol indult a nagy nyomatek miatt, az 1-et csak padlogazas indulasnal kapcsolta. A kvazi 2 sebessegfokozat keves volt, nagyon hianyzott az overdrive. A futomu maszivnak bizonyult, a csillapitas puhasaga miatt azonban a tipikus amerikai autos jobbra balra riszalast produkalta, a normalis fel-le rugozas helyett. A lengescsillapitok kolasdoboz atmerojuek, a rugok virslivastaguak voltak. 15 litert evett 100-nal, ami nem sok ekkora motortol. Aztan ahogy kesobb betortuk a vasat elojottek a hianyossagok. Az automata szivato gyakran nem ejtette vissza az alapjaratot uzemmeleg motornal. Ezt egy par masodperces padlogazzal lehetett orvosolni. Az ablaktorlo gyorstorlesnel megakadt kozepen, a kormanyszervo engedte az olajat: 1 het utan ujra kellet tolteni egy masfel dollaros anyaggal. Olajat, hutovizet nem kert. Benzint azt igen. Varosban nagyon. Mondjuk nem tunt soknak, amerikai benzinarakkal es fizetessel. Nem tetel. Telitank 60-65 dollar 106 liter naftaert.

A korai, orgazmusokban gazdag idoszak utan, par hettel kesobb, irgalmatlan sipolassal es a „low coolant“ lampa felvillanasaval tudatta, hogy valahol megy el a hutoviz. Semmi extra: csak egy konyokcso repedt el. NAPA (autosbolt) igert alkatreszt, bar motor kulonlegessege miatt picit tartottunk a hianytol, de masnapra ott volt a specko cso 20 dollarert. 2 bilincs le, uj cso fol, 4 gallon hutofolyadek beletolt. Az oninditotol is tartottam egy picit, hogy hamarosan meg fogja adni magat. Inditozasnal mintha kontakthibas lett volna. Neha megakadt, aztan forgatta es elindult. Az extulajnal is ilyen volt, azt mondta hogy ra se rantsak. Nem is tettem.
Aztan jott az ominozus chicagoi ut. Egy haverunkert indultunk el a repterre. Penzunk nem volt sok, epphogy kajara, meg bengara. Biztam az autoban, a fekek gyengesege, meg az apro hibak mellett megbizhatonak tunt. Tunt, egeszen felutig, ahol egy gyorskajalas utan nem indult el a dog.

Dex:
Elso gondom az autoval, meg a chicago-i Ohare repteren adodott. Ugyan az autot meg csak nem is lattam, de az elmeny nem volt kellemes. Baratokkal meg volt beszelve, hogy elkocsikaznak Chicagoba az Olds-szal, es a repteren talalkozunk. Nem kis sorbanallas, vamvizsgalat, es egyeb a Terminal c. filmbol ismeros procedura utan vegul beleptem az USA-ba. Ekkor kapom az SMS-t: “…a kocsi lerobbant…” (ez mashogy volt megfogalmazva), “…busszal kell jonnod…”! Szep kis nyarnak nezunk elebe – gondoltam –!

Joe:
Gyujtas volt, semmi mas. Akkor meg naivan azt hittem, hogy talan be lehet tolni. Aztan persze hogy nem. Tobbek kozott azert, mert 2 tonna, meg automata. Telefon havernak, hogy oldja meg, meg telefon az automentonek. Jott is, elkezdte emelni, aztan visszatette a foldre, es azt mondta, hogy akkora az auto, hogy nem fer fel. Ezert inkabb csak a hatso kereket emeli, es ugy huzza el. A hivatalos Oldsmobile szerviz kb. 400 meterre volt a lerohadasi ponttol, 400m = $50-ba fajt. Kicsit sokalltuk az elozo evi Taurusunk 30 merfold=180 dollaros vontatasi dijahoz kepest. Ja, fix koltseg a nagy, a valtozo(1/4 merfoldre) meg szinte nem volt. A muhelyvezeto gyors telefonalasa utan megtudtuk, hogy utangyartott alkatresz nincs, mert olyan kulonleges a tipus, az eredeti gyari meg $350. Szerelessel, mindennel egyutt kb. $450. Osztottunk, szoroztunk, mondtunk hogy yo!, csinaljak, es akkor lesz egy jo autonk. Lehetett volna megint venni egy szartalicskat $600- ert es akkor azis elromlik. Ez legalabb nagy, sokat eszik, jo allapotu, meg ugye az erzelmek. A muhelyfonok egy ott dolgozo fiatal sracot gyors tappenzre kuldott, azzal az indokkal, hogy majd sajat autojaval hazadob minket. Ezert cserebe legjobb baratunkat, “Franklin”-t kerte. (100 merfold=100 dollar - kezd javulni a merfold/dollar arany). Kovetkezo hetre igertek az autot, kesz is lett. Visszautaztunk a szervizbe egy szinten mokas kocsival (Chevy Cavalier hamarosan erkezik az itelet), ami minden megallasnal lefulladt (lambdaszonda hiba), es csak padlogazas parkoloallasbol valo “D”-be rantassal tudtunk elindulni, ha tudtunk. Lattuk mar a barna szerelmunket a parkoloban, vissza nem zart motorhaztetovel. A szerelok allitolag orakig probaltak, de nem tudtak bekattintani. Mondtam, hogy csak egy specialis moddal lehet lecsukni. Kulon show-t csinaltunk ezzel, meg is tapsoltak utana a szervizesek. Tavolrol ugy nezett ki, hogy 2 ember nyomta a rugotorony folott a gephaztetot, a harmadik meg ugralt rajta. Jo moka volt. (Kesobb mar megtanultam ugy lezarni, hogy egyedul ugraltam rajta).Poccre roff, minden hibatlanul mukodott.

A tavalyi rendszam lejart, kulonben is at kellett iratni, mert a rendszam nem autohoz, hanem emberhez kotodik. $130 dollarba kerult, ami egy evig ervenyes, utana mar csak matrica kell ra evente $15-ert. Egyedi rendszamot kertem, V8 JOE jelolessel, csak $10- al kerult tobbe, mint a normalis. $10 kerem szepen. Itthon mennyi? Par szaz ezer Ft? A rendszam egy honap utan erkezik meg –mondtak, addig kaptunk papirrendszamot, amire alkoholos filccel volt felirva a lejarat. Birom az ilyen amcsi egyszeruseget. Mukodik, es 10 percbe nem telt a rendszam intezes. A nyar vege elotti utolso ut alkalmaval meg okozott egy kellemetlen helyzetet a nepiteletet iro kolleganak. A vizpumpa szallt el, ezert elfott a motor. Egyszeru volt a javitas, csak a sok hercehurca nem kellett volna melle.

Dex:
A nyar vegere erkeztunk. Meg egy hosszabb, oda-vissza kb 160 km-es ut allt a kocsi elott, mielott telire bucsut vettunk tole. Mar reggel nem volt minden rendben az autoval, csak sokadszorra, es nagyon dadogo alapjarat mellett (kb 4 hengerrel) indult el. Ez mind nem volt aggaszto, hiszen hideg estek utan mindig ezt csinalta, sot parszor, ha nem voltunk eberek, es a piros lampanal (amig hideg volt a motor) nem alltunk a gazpedalon uresbe rakott valtoval, akkor le is fulladt. Lefulladas nem volt, viszont fekete fust dogivel. Nem is tetszett a dolog, de elindultunk. Az odaut gond nelkul zajlott, kocsinak semmi baja, motor bemelegedett, V8 hang megjott, orultunk is. Aztan a hazautra egyedul maradtam. Jott a sipolas, amit akkor hallottunk eloszor, amikor a hutocso eltort. Motor hirtelen nagyon meleg lett, es akar milyen gyorsan mentem, a menetszel se hutotte le, meg ugysem, hogy max-ra tekertem a belso futest. Inkabb bealltam egy parkolo arnyekos, szellos reszebe, es adtam egy kis idot, hogy lehuljon. 2 ora varakozas utan, ugy dontottem, hogy addig-ameddig (eleg draga a vontatozas Amerikaban), probaltam lopni a tavolsagot. Kb. 15 km lett belole. Aztan jott a kerrego hang gazadasra, olyan mint amikor egy hatrahuzos kisautot tulhuznak. A vizpumpa eleresztette a hutoben levo osszes vizet, de az utantolto tele volt, ezert nem vettem eszre, hogy mi a baja. Veszvillogo be… vartam a rendorre. Masfel ora mulva jott is egy baratsagos jard, hivott vontatoautot. Egy oran belul ott is volt, es $150-ert keszsegesen elszallitott. Miutan estere lehult a motor, feltoltottem vizzel a hutot (kb 12 liter), beinditottam a motort. Gond nelkul, poccre indult – gondoltak volna –, es meg a hangja is szep volt. Masnap elgurultunk vele a szerelohoz (2 km-re). Atvagott minket, de megcsinalta. Vegulis “hibatlanul” tudtuk leparkolni telire a szeretett benzinzabalonkat.

Joe:
A 2005-os nyarra nem is tartogatott mar tobb zsakbamacskat az auto. A nyar vegezetevel dontes ele kerultunk. Megtartani az autot, telre feszerbe helyezni, es jovore hasznalni, vagy megvalni tole. Termeszetesen a wisconsini vendegmunkasok tomeges tavozasaval a hasznaltautopiacon oriasi tobblet keletkezett, ezert eladhatatlanna valt a joszag. Maradt a teli piheno, de sajnos nem feszerben, hanem a szabad eg alatt.


2006.nyar

Joe:
Tobb mint haromnegyed ev acsorgas utan, hoviharokat, jeges szeleket atveszelve, megnyekkent a karosszeria, nyikorgo hangot adva ujra kinyilt a vezetoajto. Visszatertunk. Beleultem, atsimitottam a muszerfal tetejet, megmarkoltam a kormanyt, es kellemes erzes ontotte el a testemet. Nem hagyunk megdogleni, gondoltam. A karosszerian sajat Oldsmobile flora indult novesnek. Moha nott a resekben, es valami noveny csirai meredeztek az ablaktorlo lapatok folott. Mar rutinszeruen bevasaroltunk akkumulatort, kulonbozo folyadekokat. Akksi csere utan megint gyorsan indult, kicsit kohogott, es par perc mulva mar az osszes henger bugyborekolt. Az egesz nyarat remekul teljsitette, makulatlanul mukodott a motor, olajat ismet nem evett. A hatso fekbetetek csereje nagyon erett, de mindig rohantunk, kellet az auto, es a szerelo is hosszu hataridovel valalta volna. Huztuk, halasztottuk. Mivel semmi sem mukodik a vegtelensegig, ezert az ominozus pillanatnak be kellett kovetkezni. Tudtuk hogy jon, de azt nem, hogy mikor. A tulelo kollega mindent elmesel:

Dex:
Egyik delutan, munkabol tartottam hazafele. A piros lampanal kb 500 meterre elottem 2 auto allt, a kulsoben egy mexicoi izles (tehat ocsmany) szerint tuningolt Chevy Silverado 1500-as pick up, saccra kb 40000 dollart ert. A belsoben pedig egy minimum 15 eves, rohado oldalu pizzafutar Toyota Camry, nagy joindulattal 400 dollar ertekben. Igen, jol sejtik, nem fogott a fek! Egyaltalan nem! Innen mar csak kepek maradtak meg, osztonosem cselekedtem. 2 labbal ralltam a fekpedalra, es a valtot 1-esbe raktam. A motorfekrol csak annyit, hogy “kormanylefejelos”, nehez elkepzelni, de igy igaz! Sajnos ez sem volt eleg, mert nagyon gyorsan kozeledtek a lampanal allok. Biztositas nem volt, igy megceloztam a pizzafutart! Aztan, mivel mar mas valasztas nem maradt, beraktam P-be (parkolo fokozat, menet kozben nem illik berakni, eleg annyi, hogy barmilyen lejton megfogja a 2 tonnas parkolo autot kezifek nelkul, az ugyse mukodott). A hatso kerekek leblokkoltak, a kocsi keresztbe allt. Ettol a kilinccsel elore valo csuszastol hal´ Istennek annyira lelassult, hogy miutan visszaraktam a valtot 1-esbe, es a kocsi egyenesbe jott, mar az alig fogo fekekkel 5km/h-rol 20-25 meteren allora tudtam fekezni. Nem volt csatt, volt viszont atizzadt munkaruha, es egy eletre szolo elmeny. Lassan, hatso uton hazaevickeltem a kocsival, es masnap elvittuk egy masik szerelohoz. Utana eletemben eloszor tudtam csikorgosat fekezni Amerikaban… ez azert sokat elarul az amcsi autok fekjeirol.

Befejezes

Joe:
Amellett, hogy neha kellemetlenul ereztuk magunkat az autopalya szelen, vagy, hogy osszesen $300 fizettunk vontatasert/szallitasert, hogy kb. $1000-t koltottunk szervizre/alkatreszre, hogy ugyennyit csengettunk ki a benzinkutaknal, soha nem tudok rosszul visszaemlkekezni erre a gepcsodara. Ez egy majd 30 eves jargany volt. Igazabol teljesen ertheto, hogy ilyen korban igenis cserelni kell az kopo alkatreszeket. Annyira massziv es robosztus auto volt, annyira tul volt meretezve benne minden, hogy egyszeruen szetrobbanthatatlan volt, es ezert volt megbizhato, mert igenis az volt (kognitiv disszonancia?). Kepes volt fel hengersorral rossz szivatoval hidegen eletre kelni, kepes volt eloremenet kozben rakott rukverc utan tovabbpofogni, mintha mi sem tortent volna. Az alakja is gyonyoru volt, igazi auto forma, mint amit a kisgyerekek rajzolnak. Ha egy szemelyhez kene hasonlitanom, akkor egy idos, tapasztalt, kover afroamerikai holgy lenne, aki ugy csapja le a keson hazaerkezo vezna ferjet, mint vak a taxiorat . Egy olyan asszony, aki koveteli a torodest, de ha ezt megkapja, akkor minden este vacsoraval var, es nem lehet nelkule elni. Egy 15 eves Opel Astra araert volt 2 nyarra egy olyan elmenyunk, amit csak az ert meg, aki ult ebben az autoban. 2 rendszam ( V8 JOE), rengeteg fenykep, es emlekek maradtak meg belole. A rendszamokrol nem mostam le a bogarakat, port. Igy kerultek fel a falamra. Ha minden ferfi eleteben van “az auto“, akkor azt hiszem nekem ez volt. Olds, Isten veled!

Dex:
Osszesegeben nagyon meg voltunk elegedve az autoval, es nem szerettunk meg autot ennyire. Hosszu utra mindig paras volt elmenni vele, es itt nem a benzinre gondolok (azt meg ki tudtuk fizetni), de mindig egy kulon elmeny volt vezetni. Mindig vitak folytak, hogy ki vezesse! Tobb mint 2 meteres magassagommal mindenhol jol elfertem benne (bar vezetni volt az igazi). Kulon banasmodot igenyelt, tudni kellett, hogy inditsuk be hidegen, ismerni kellett a holtjatekot (kormanykeruleten merve kb !10cm! volt), figyelni kellett, hogy vissza allt-e az alapjarat, vigyazni kellett az orrara, a hatuljara. Ugyan 5,6 meteres hosszaval meg egy A8L Audi is elbujhatna mellette (a motorja is nagyobb), de meglepoen jol erezheto auto. Es nem utolso sorban megkapo jelenseg. Nem pusztan a formaja, nagysaga miatt, de a kozepen levagott kipufogotol olyan boduletes hangja volt, hogy meg a durva muscle car-okon nevelkedett, edzodott amerikaiak egy resze is odakapta a fejet, amikor megjelentunk az autoval. Arrol nem is beszelve, hogy igazi tarsasagi leny volt. Tokeletes kenyelemben el lehetett helyezkedni a csomagtartojan, csak egy gyors cigi, vagy akar orak hosszat tarto elmenybeszamolo celjabol. Akar negyen is elfertunk rajta, es akkor meg a motorhaztetorol nem is beszeltunk. Miutan elfaradt a banda, konnyen csillagkep-nezegetos poziciot is fel lehetett venni, fejtamasznak tokeletesen megfelelt a lankasan emelkedo hatso szelvedo. Amugy a csomagterfedel ala konnyu szerrel be lehet volna paszirozni egy egesz TV-stabot is, de a ket biciklit ki is probaltuk… le lehetett csukni. 2005 nyaran egy kis (kb Lada meretu) Chevy Cavalier volt a masik autonk, akkor ugye egyszeru volt a szohasznalat. Az “elmegyek a nagy autoval” kifejezes egyertelmu volt. 2006-ban mar egy 7 szemely szallitasara kitunoen alkalmas Pontiac Trans Sport (itelet rovidesen erkezik) parjakent nyuztuk, itt nem mindig volt egyertelmu, hogy melyikre hasznaljuk a “nagy” jelzot, de vegul megallapodas szerint a kulso meretet illettuk vele, igy a szohasznalat nem valtozott, csak a “kis auto” ertelmezese. Jobb erzesu barataink a “busz” kifejezest reszesitettek elonyben.
Ket nyar, es kb. 7000 km alatt nagyon hozzank nott a kocsi, minden megtett merfold utan egyre jobban szerette a tarsasag auto buzi fele. Egy ilyen autot Amerikaban nagyon lehet szeretni, de azert legyen egy masik is a garazsban. Europaban csak ugy eri meg (kizarolag) hobby autokent hasznalni, ha alaposan felujitjak, kulonben csak a veszodseg van vele. Az USA-ban nagyon jo az alkatresz ellatas, amikor vizpumpat vettunk, es mondtuk, hogy egy ´79-as Olds-hoz kene, az elado sarkon fordult, bement a raktarba az egyik ajton, es mintha futott volna a falak mogott, a masik ajtonal megjelent az alkatresszel. Nem volt 20 masodperc, gondolhatjak mekkorat neztunk! Es ez csak egy vilag hata mogotti kis falu, egyetlen autoalkatresz boltja volt.
Vegul iden nyaron vegso bucsut kellett vennunk az Olds-tol. Megvenni senki sem akarta, hisz szinte semmi sem mukodott rajta/benne, csak nekunk ert sokat. Mar ott tartottunk, hogy akar 200-ert is viheti, aki akarja… igy sem kelt el. Vegul megprobaltuk a roncstelepet, ahol kaptunk egy nevetseges 30 dolcsis ajanlatot. Mivel 6-an voltunk tulajdonosok, ez fejenkent 5 dollar lett volna. Ezt nem tehettunk meg szegennyel, kellett meg adnunk neki egy eselyt, hatha ratalal egy oldtimer buzi, es megmenti. Igy vegul egy Big Mac araval szegenyebben, de egy remennyel gazdagabban odaadtuk a kulcsokat egy ismerosnek, ha tudja adja el! Majdnem megkonnyeztuk amikor odaadtuk, de a borondbe nem fert be, igy ott kellett hagyni. Meg 2005 nyaran leszedtem a marka- es tipusjelzest a kocsi fararol, felve a viszont nem latastol, azota a polcomon emlekeztetnek az Olds-ban eltoltott merfoldekre.
Reszben nosztalgiabol irtuk ezt az iteletet, de azert remeljuk hasznos informaciokkal is tudtunk szolgalni a leendo Oldsmobile tulajdonosoknak!


Hibalista

- Hutocso $20
- Onindito $450
- Vizpumpa $40
- Hatso fek $210

Ide hordtam szervizbe

Nevesincs, simlis, hozza nem erto ember, Vizpumpacserenel, atvagott minket. Olyan szakertelemmel, hogy a 185/70 es gumira azt mondja, hogy a 185 a gumi magassagat jelenti nem a futofelulet szelesseget. Sot azzal nyugtatott, hogy ez Europaban biztos mashogy van.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Tom, O volt a legjobb szerelo a varosban, sajnos mindig be volt tablazva. Normalisan dolgozott, korrekt aron.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1979
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 20 l
Előző autója? Taurus Következő autója? Pontiac Trans sport
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Oldsmobile Cutlass 1978

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)