A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » X-Trail (2001-2006)

X-Trail 2,2 DdTI Elegance 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Terepjáró, ami miatt nem szidják anyádat

Szöveges ítélet

Bőr, ALL-MODE elektronikus hajtás-vezérlés, ABS, több keréken beavatkozó ESP, kipörgés gátló, korlátozotan önzáró differenciálmű, hatalmas üvegtető, tolatóradar...stb. Kivétel a fedélzeti számítógép. Érthetetlen, hogy az miért nincs. Ez lett a 40. autóm, amit saját használatra vettem, és úgy néz ki, tovább marad, mint a többi. Nagyon kényelmes, igazi utazó autó, de városban is könnyen használható. Nem feltűnő, nem emlegetik anyámat miatta, és ha indexelek, anélkül engednek be, hogy közben leparasztoznának. A mocija nem egy vaddisznó - 114 le - de viszonylag nyomatékos, és szépen lehet vele haladni. Ha nem vadulok, városban is 7,5 körül fogyaszt, persze nem pesti dugóban. Könnyű, ha az ember nem is ott lakik. A futóműve és a hajtáslánc vezérlése pazar. A mecseki szerpentineken nagyon komoly meglepetést tud okozni a keménykedő terminátoroknak. "Hegylakóként" eddig mindíg rettegtem a hótól, most meg alig vártam, hogy leessen. Ezen a télen volt is rendesen, néha meghaladta a fél métert, de 4 évszakos gumival sem volt olyan emelkedő, ahol megakadt volna. Az viszont nem egyszer előfordult, hogy a jeges emelkedőn keresztbe fordult autó miatt kellett satuzni, majd újra elindulni, amit gondolkodás nélkül oldott meg. A téli, reggeli hangos kerregést én nem tapasztalom, pedig szabad ég alatt aludt. Lehet, hogy jót tesz neki a tízezrenként cserélt, B5 minőségű 0W30-as olaj, amiből még nem fogyaszott egy grammot sem. Szerintem a belseje nem csúnya. Mondjuk nem is szép, de a középre helyezett műszereket meg lehet szokni, az izlés kérdése. Nekem bejön. A műanyagok kemények, puritánok, de nem zörögnek, könnyű tisztítani őket. Sajnos könnyen karcolódnak. A vaj színű bőr sem koszolódik, de nyáron baromi meleg tud lenni. Ilyenkor vígaszt nyújt az italhűtő, amiben 2 db fél literes üveg gyorsan deresre hül. Télen, meg hideg. Még szerencse, hogy a két fokozatú űlésfűtés hamar felmelegíti. A könyöklő kicsit mélyen van. Pontosabban nagyon. Az üvegtető nagy élmény. Az automatika csak annyira húzza el, hogy a hátul ülőket ne zavarja a huzat, de tovább lehet húzni. Ha teljesen el van húzvan akkor a hátsó sorban fel lehet állni és kikönyökölni. A csomagtartó nem magas, de hatalmas. A gyári 6 lemezes CD tár és a gyári 4 db Panasonic szélessávú hangszóró a 2 kiegészítő magassal elfogadhatóan szól. Az eddigi 39 autó gyári cucca sehol sincs hozzá. Cserélni még csak szélvédőt kellett rajta :-( Megérdemli a gyári szűrőket, kopó alkatrészeket, mégha kicsit drágábbak is, mint az olcsó utángyártottak. Érdemes megnézni egy gyári, olajjal impregnált papír légszűrőt... Eddig csak jót mondhatok róla, csak ajánlani tudom!

Újabb 10 000 km után sem romlott el rajta semmi. Mivel az előző csere óta nem fogyaszott a régiből, olajcserekor ismét megkapta a B5 minőségű 0W30 olajat. Ötödik születésnapjára kapott még új ékszíjakat, hűtőfolyadékot, és a váltóba, diffibe, osztóműbe, fékrendszerbe friss olajakat. Megérdemli. Megígértem neki, hogy ha továbbra is így működik, jövőre lemosatom, mert a színére már nem nagyon emlékszem:-)

Mostanra már közelítünk a 150e km-hez. Kétségtelen, hogy igyekszem nagyon vigyázni rá (a mosás továbbra sem tartozik ezen intézkedések közé), de az, hogy eddig a kötelező szervizeken kívül összesen 1 db első kerékcsapágy, 1 db izzító gyertya és 2 db hátsó stabilizátor gumit kellett cserélni, az nem csak a gondoskodásnak köszönhető. Amin látszik a használat, az a bőr vezető ülés oldalsó (nem is értem miért) műbőr eleme. Az sajnos megadta magát az időnek. Kirepedt és egy kis felületen levált. Majd valami ügyes kárpitos megkapja házi feladatnak. Továbbra is 10e km-enként olajcsere 5W30 olajjal, és egyéb karbantartások gyári előírás szerint. Ha majd egyszer eladom, az új gazdája is hálás lehet érte, de nem csak a válság miatt nem cseréltem le, még mindig élvezet vele az autózás. Hosszú úton, a sebességhatárok csak enyhén arcpirító átlépésével, klíma használata mellett a fogyasztás 6,4 l/100 km! Ezt már többször sikerült elérni. Városban a 7,5 simán tartható. Hurrá! Öjööö, bódottáááá!

Elhagytuk a 150 ezret. Az ülést megcsinálta egy kárpitos 3500 kemény pénzért, most mintha új lenne. Elkezdett morogni az egyik hátsó kerékcsapágy, azt is kicseréltük, ne morgolódjon már magában... A fényszórók enyhe sárgulással figyelmeztetnek az UV sugárzás veszélyeire, és jelzik az ózonréteg vékonyodását. Ugyan egy egyszerű polírozás után mindig visszanyerik eredeti ragyogásukat, de kezeljük helyén a dolgokat. Nem új már... Ezt némelyik műagyag fáradása miatt érezni rajta, de csak újkori önmagához viszonyítva. Nincs több kínja, mint egy 3 évesnek, és a fenntartása sem több. A formája időtálló, a minősége, a kényelme példamutató, és hatalmas. Még mindig öröm beleülni, és megnyugtat a megbízhatósága.

Lassan beleérünk a 180 ezerbe. Az öregedést - mint a nőknél - leginkább a bőr ráncosodása és a szemek ragyogásának fakulása jelzi. Konkrétan a Japánok bőr cuccokat kevésbé tudnak gyártani, mint egyéb alkatrészeket. Az autó továbbra is hibátlan, megbízható, még mindig öröm a használata, de sajnos a kormány, a váltógomb és a vezető ülés bőr részeinek javítása sokáig már nem halogatható. Ugyan ez igaz az első lámpákra is. Sajnos a polírozás csak rövid ideig megoldás neki, de legalább emlékeztet a naptej használatának fontosságára. Továbbra is szeretjük, Ő is szeret minket, tehát megkapja ezeket is, mert megérdemli.

Hibalista

- 1 db első kerékcsapágy (103000 Km) - 2 db hátsó stabilizátor gumi (119000 Km) - 1 db izzító gyertya (143000 Km) - 1 db hátsó kerékcsapágy (152000 Km)

Ide hordtam szervizbe

Nyitrai Autóház, Szexárd. Ajánlom mindenkinek!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Nyitrai Autóház, Pécs. Szintén ajánlom!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 56000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 125000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 39 db, szinte minden márkából Következő autója? Mellette van egy Mazda MX5. Jól kiegészítik egymást.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan X-Trail 2001 (2001 - 2006)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)