A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Terrano Ii (1993)

Terrano Ii 2.7 TDi SWB 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Nagyseggű Tecát csak megszerettem!

Szöveges ítélet

2010 nyarán gondoltam, kéne már egy saját autó így 26 évesen, ne csak a cégessel szaladgáljak, ami hátsókerék-hajtású, ami nem szerencsés, ha mocsárvidéken él az ember, szőlője van és téle **ssza eltúrni a havat a közútkezelő. Pénzem persze csak G Astrára lett volna, hitelt meg danke, nein! Na, ekkora hatalmas összeggel csak játszós terepjárót kapni, vagy rendszámos, műszakis, de fapad, őskövületeket, veteránozni meg nem akartam. A Pajero-k jók, de a belterük kiábrándító, nekem nem tetszett és drágálltam is. Ekkor kezdtem kacsintgatni a Terrano-k felé, de annyi rosszat lehetett olvasni Népítéleten ezekről, hogy kezdett elmenni a kedvem és persze az árak nagy szórása sem kecsegtetett sok jóval. Felkerestem egy agronómus ismerősömet, akinek egy ilyen volt, nyúzta télen-nyáron, de meg nem válna tőle - mondta - alóla megy a bontóba. Ekkor, mint Micimackó, elvonultam egy fa mögé, ,,gondolj, gondolj" és amikor megemelkedett a bal fülem, elmentem és megvettem a kiszemelt klímás-lufis járgányt. Mit ad Isten, ez is mezőgazdáé volt, becsülettel karban is volt tartva, de a futóműve és a gumik egy borzalom. Az ára baráti volt.

Irány családi szerelőnk, aki első körben vezérműszíjat akart cserélni. Mondom, ha sikerül bazz, kapsz egy rekesz sört, mert láncos. Elég lesz az olajat. Szerintetek? Lopós alkalmazott szűrőt törölt és rátöltött, szeva. Én is búcsút és középső ujjat intettem a jóembernek. Persze elengedett szar fékekkel és hawai táncosnőként szambázó kormányösszekötővel. De előtte még első kerékcsapágyakat akart cserélni. Elég volt utánahúzni a záróanyának, és viszlát lötyögés.
Ezt követte egy fékbetétcsere, lengéscsillapítók csereberéje egy másik helyen, de még mindig nem az igazi az autó. Kattog, zörög. Elkezdi a csávó, hogy toronycsapágy lesz az. Ahaaa, én meg marslakó. De ő kicserélné, mondom öreganyád térgye kalácsát cserélgesd. A harmadik szaki lett az igazi, aki gyönyörűen helyrekalapálta az összes stabrudat, szilentet és a többi cuccot és korrekten elmodta, mit talált, rendes ürge és már régóta ismerősöm is volt, csak nem tudtam, hogy szgk-t is vállal.

Ezután az elektronika kezdett el szarakodni - gyenge fényszóró, népmesébe illő riasztó és centrálzár (hol volt, hol nem volt). Fogtam, műszerfal finoman le és kifésültem az utólagos forrasztásokat, kötéseket. Mert a forgalmazó anno utólagos riasztót és centrált rakott gondolom frankón listaáron egy 8 millás terepjáróba. A kócolás pár délutánt és kb. két marék sarut, toldóhüvelyt jelentett, ami munkámon felül két doboz cigi árát kóstálta.
Kapott új gumikat - Hankook Dynapro AMT 235/75 R15 - így terepen is jól lép, ellenben a fékút hosszabb, de cserébe esőben nincs aquaplanning.

Amire érdemes figyelni:

1. Ha szar az olaj a motorban, akkor a kartergáz olajleválasztó eltömődik(fekete bögre az intercooler mellett olajsáros). Ekkor hidegben nehezen indul, nagy gázra füstöl és a fogyasztás megugrik, a motor hangosan jár melegen is. Ekkor a szelepet ki, benzinnel át kell mosni és ellenőrizni a vákumcsöveket és kartergáz csöveket is. Az olajteknő felé menő csőben van egy pici szűrő!!! Na ezt még a Nissanosok sem vágják, életében először én pucoltam ki. Így már faja + cseréld le az olajat = Cseréig visszatérő probléma lesz és legszívesebben felgyújtanád a fostaligát.

2012 update: 1998-tól nincs benne EGR. Áttervezte a japánja a gyakori meghibásodások miatt. A fekete bögre a kartergáz olajleválasztója:)
2. Ez a kocsi csak hátul merevhidas (sperrdifivel:)) de elől difi a két féltengellyel bölcsiben csücsül, torziós rugóval van szerelve, nem tekercsrugóval, így nem nyúlik sokat utána terepen az eleje. Ha nagy a gyepa, akkor fel lehet készülni az alulméretezett kormányösszekötő cseréjére és a futóművest is a sokéves statisztikai átlagnál sűrűbben látogatod. +1: A torziós rugókat vidéki futóművesek nem tudják beállítani, így mássz alá, két 19-es kulcs és addig állítgasd, míg a két első sárvédőív azonos távolságra lesz a felni felső peremétől.

3. Szabadonfutók. Szinte minden népítéletben írják, hogy szar, meg hogy fogyóeszköz. Az enyémek még gyáriak, csak 40.000-ként előírás az új zsír bele, akárcsak a kardánok zsírzópontjait sem árt zsírozni és 60.000-ként cserélni a váltó-, osztómű-, difi olajakat és akkor örök élet, plusz egy nap.
Ezért jó, ha van az embernek 1300 oldalas gyári leírása, ami már a szalonoknak se nagyon lehet.
Egyébként a motortérben bármit szerelni egy rémálom, akkora ott a tumultus.

Maga az autó jó, imádom vezetni. Beltér személyautós és kényelmes, a váltója egy mesébe illően jó darab. A motor iszonyat nyomatékos, mélyről húz, mint a vízhordó lány, de magasabb fordulaton erőből meg vadállat. A fogyi meg átlag 9 liter, 10 felett, ha oké a motor, nálam még nem is járt klímával sem. Egyébként egy jól belátható tömzsi verda, ami kellőképpen túl van méretezve sok szempontból. Kiforrott, jó technika. Vas blokk, vas hengerfej, oldalvezérelt 8 szelep. Forgattyúsház nuku, ellenben van neki jó nagy olajteknője... A vezérlés FOGASKEREKES! Nincs lánc, vagy szíj, ami szarakodjon. A vezérlésfedélen át van vezetve a vízkör a vízpumpához, így abban is volt két szar tömítés... A vízpumpa két csapágyas, örök élet. A vezérlésfedél leszereléséhez le kell venni az ékszíjtárcsát is. Ezt 42-es dugókulcs fogja, 320Nm meghúzási nyomatékkal. Az első főtengelyszimering ekkor válik láthatóvá, mely a vezérlésfedél és az ékszíjtárcsa nyaka közt tömít. Oral please... Turbó fix geometriás, vízhűtéses, olasz gyártású Garett, elektronika Bosch, de annak is a teteje minőségileg és nincs túlbonyolítva. Generátor spanyol Bosch. Terepen nagyon agilis, de nem olyan a megjelenése, hogy ha lemosod, ne mehess el vele akár színházba.
Összességében jó, karban tartani pedig még a Trabikat is kell néha, ez már csak ilyen bicikli.

2012 update:
Érdemes beszélni az olajokról is. A váltóban és difikben 60.000 km a csereperiódus a gyártó szerint és a sima hajtóműolaj nem lesz jó, spéci kell bele. Váltó: 75w90 API-GL4, Diffi: 80w90 API-GL5
A motorolajnak érdemes vásárlás után 10W40-es szintetikusat rakni, mert az jó lesz a turbónak is (nagyméretű Garrett).

A turbó jellemzői és hibái:
Vizes turbó. Ez jó, mert tartós, rossz, mert ritka és kevesen boldogulnak vele. Ha rossz a termosztát, megfőzöd. Ha hűtővizet cserélsz, külön kell légteleníteni a vízcsavarján keresztül, mert a motor magától nem képes rá és addigra megfőzöd, mire kidolgozná az ájert.
Ha az autónak lendkerekesen búgó hangja van, azt a már pofont kapott turbó adja, ilyenkor nagy gázra szürkén füstöl, mert megégtek és áteresztenek a turbón belüli olajtömítések és gyűrűk. A felújítás gépműhelyben 80-100 eFt, egy új darab 320 eFt.
Ha a hűtővízben motorolaj jelenik meg, meg lehet ijedni:( Gondolná az ember, hogy basszameg, hengerfej. Egy francot, ezeknek a motorjában fém a hengerfejtömítés=örök élet + 1 év. Ha a turbó szar, akkor összedolgozza a vizet az olajjal. Ilyenkor az olaj a nagyobb nyomás miatt megjelenik a hűtővízben, de még elmegy a kocsi, mivel a vizet nem tudja bedolgozni az égéstérbe.

Ha magas a fogyasztás: ennyi idősen hiba lehet az elfolyó gázolaj. Két helyen szökhet - adagoló alsó szívóoldali tömítés, vagy a visszatérő ág gumicsövei a hőtől elöregedtek. Ez utóbbi a szívósor lebontása után pár ezer Ft-ból orvosolható új csövekkel, melyeket méterre megkapni akármelyik alkatrészboltban. A szívósor tömítésére érzékeny a tütü. A fém tömítés nem jó, csak a pihepuha papír-ragasztó-anyámkínja kombó vált be.

Ja és még valami!
1. Van úgy, hogy a klozetja csak füstöl, de nem húz. Ennek oka lehet, hogy koszos és öreg az üzemanyagszűrő {könnyen hozzáférhető és cserélhető, légtelenítésre a konzol tetején a kis fekete kerek biszbasz a pumpa, tessék nyomogatni, amíg fel nem keményedik:)}
2. Az adagolóban is van egy kicsi makroszűrő, ami el tud ilyenkor koszolódni. Ennek tisztítását egy adagolósnál (Kecel, Benedeczky) javaslom:)
3. A sok kókler tróger ilyenkor rögtön légtömegmérőt cserélne. Nehogy, attól összetetebb és turkálósabb a probléma, és annak cseréjével nem oldanak meg semmit, csak lehúzzák a kedves kuncsaftot.

Az autót egyébként SK is lehet szerelni. Ehhez egy jó leírás és előre szólok, coll-os amerikai kulcskészlet kell, mert az egyész gépet 15/32-es, de metrikus menetű 8-as csavarokkal rakták össze. Ezek feje 11,7 mm, amit csak 12-es dugókulccsal tudsz befogni, de sokszor oda se fér, ahová kéne és szivattyú a köbön... A collos 15/32-est meg nem forgalmazzák Magyarországon és a collos készleteknek sem szokott eleme lenni.

2013. update:

Olajhűtő: Valeo, a blokk oldalában a víztérbe nyúlik, így a szar tömítésekkel összedolgozza az olajat a vízzel. Éktelen szopás kiszedni, mert le kell venni az önindítót is (b@szottnagy Bosch) Önindító felújítása egy tizes,(tűgörgős, nem perselyes a villanymotor tengelye) az új ára 240.000Ft:(

Adagoló: Bosch köradagoló EDC vezérléssel. Made in Germany, új ára 1.200.000 Felújítás Kecelen 57eFt bruttó.
Olajszivattyú: a vezérlésfedél alatt van eldugva, made in USA - örök darab.
Fékrásegítés vákumszivattyúja: Hitachi, originále jappán!

Hátsó híd: ha az van ráütve, hogy 2990€, akkor örülhetsz, mert már valaki kicserélte:) Bele sem merek gondolni, mennyi lehet egy új bolti ára.

Asszem ennyi dióhéjban, szép napot mindenkinek!

Ha márkatársat érdekel leírás, írjon a bg1984@freemail.hu-ra.

Szép napot!

Hibalista

- - köztes kormányösszekötő - - futómű - - motorban lévő tömítések - - turbó - - kipufogó - - Az alkatrészek többsége nem horror árú, ellenben a szilentek és gumialkatrészek csak méregdrága japán gyártásúak léteznek hozzá.

Ide hordtam szervizbe

Helyi hülye és helyi hülye 2 - ez a gép már bonyolult nekik.Márkaszervízben csak néztek rám, mint a vetmalac...

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Maszek szaki, aki álmálból felkeltve is összelegózik egy Topline Scaniát gond nélkül, terepjáró kisautó neki.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Hiace Következő autója? HDJ80 Land Cruiser
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Terrano Ii 1993

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)