Egoista kezes bárány
Szöveges ítélet
Tekintélyt parancsol az úton, komolyan veszik és többnyire megadják az elsőbbséget is...
Hideg motorral kimondottan hangos, de még meleg motornál is 2500 ford. felett sem élmény a társalgás benne.
Az automata váltó egy kicsit lomha, de nagyon kényelmes, hamar meg lehet szokni - és már nem hiányzik a kéziváltó és a kuplung sem. A motor teljesítménye ehhez a súlyhoz még éppen megfelelő - de igazán ehhez az autóhoz egy 6 hengeres 3 literes dci motor illene.
Elöl kényelmes, robosztus, a hátsó üléseken viszont felnőtteknek kimondottan kényelmetlen a magas padlólemez miatt. A hét személyes verzió igazából 2 felnőtt + 5 gyermek utazására megfelelő, de a 3. sorban csak max 140 cm magasságúaknak. Az ülések variálhatósága, mozgathatósága kifogástalan.
A bőrülések sajátos szaga nem mindenkinek tetszik, a feleségem kimondottan utálja.
A csomagtér takaró pontatlanul illeszkedik, kívülről be lehet látni alá !!
A tolatókamera szuper, több potenciális sérüléstől óvott már meg. A navigáció profi, de csak nyugat Európát ismeri (ott többször hasznát vettem), itthon viszont használhatatatlan. Sajnos a térképi frissítéseket aranyáron adja a gyártó, holott az alpkivitel sem olcsó. Mivel a térkép DVD-n fut, nem lehet internetről frissíteni sem, meg kell venni az újat (upgrade meg miért is lenne?). Állítólag az új (2007) térképszoftveren lévő Magyarország térkép csak a főútvonalakat tartalmazza, ezért csak átnézeti célokra felel meg - és iszonyú drága (cca 200eFt). Ennyiért 3 db legális I-go alapú korrekt PDA kapható.
Hibalista
- Automata klíma belső hőmérsékletérzékelő (csere), CD váltó (csere), szemüvegtartó (csere), bal hátsó ajtókilincs (csere), rejtélyes zörejek, nyiszorgások, futómű bellátást igénylő kóválygások (beállítás, javítás), tulajdonképpen apróságok, de minduntalan előjött valami. Ha valamit orvosolt a szerviz, egy hónapra rá valami más apró bosszúsággal lepett meg. Igaz, motorikusan cserben soha nem hagyott, mindig "saját lábán" ment a szervizbe.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Summit Budaőrs. Jellemzően ehhez a típushoz nem tartanak semmilyen tartalék, vagy pótalkatrészt (talán az olaj, a fékbetétek és a szűrők kivételével) - ezért minden javításért legalább kétszer kell felkeresni a szervizt, de ha nem érkezik meg a cucc a beígért időre, előfordul, hogy háromszor is.
A szervizszemélyzet egyébként korrekt, udvarias - csak ez nem pótolja a sokszor hónapokig tartó alkatrész utánpótlás okozta bosszúságokat.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 6 2.0 TE | Következő autója? | közepes méretű egyterű, típusról még nem döntöttem |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |