A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Note (2006-2012)

Note 1,4 Acenta 

Az ítélet értékelése
4,8(12 db)

Sokat futott békaszemű púposhátú tejeskávészínű öszvér

Szöveges ítélet

2006. júliusban sikerült az autót átvenni. A piacon ez volt az elvárásainknak legmegfelelőbb modell a legjobb áron. Azóta napi kb. 200 km-t fut, eddig tökéletesen. Persze vannak idegborzoló tervezési anomáliák, de melyik autóban nincsenek...
Pl.: Fedélzeti sz.gép által mért fogyasztás soha nem közelítette meg a valós adatot.
A hátsó ablakra mért ablakmosófolyadék-köpet tökéletesen alkalmatlan arra, hogy az ablakot lemossa.
Az első ablak lemosásakor keletkezett szutykos szmötyi jelentős része a bal1 ablakon folyik végig, gyakorlatilag megszüntetve a kilátást.
Továbbá, miért hiszik az autógyártók, hogy az ülésmagasság állítás egyenlő az üléslap döntögetésével? Mindezeken az egyébként időnként bosszantó apróságokon kívül szerethető jószág. A kormányzás nagyon jóindulatúan (mondhatni bolondbiztosan) mozgatja az egyébként magas kasztnit, nagyon ritkán csúszik meg, akkor is könnyen korrigálható. Erős oldalszélben sem billeg olyan nagyon, mint azt várnánk. Az 1,4 motor nem egy rakéta, de normál közlekedéshez még autópályán is megfelelő, bár a fogyasztás a bűvös 120 felett ugrásszerűen megnő. A csomagtartó -dacára az először praktikusnak tűnő Flexiboard rendszernek- a család számára még eddig mindent elnyelt, de én még egy kicsit faragtam volna az osztó lapok rögzítési lehetőségein.
A beltér egyébként praktikus, kényelmes, a felhasznált anyagok ehhez a kategóriához tökéletesen megfelelnek. Az Acenta felszereltséghez tartozó kartámasz jó helyen van, autópályán nagyon hasznos. Egyedül a gázpedál szöge érdekes nekem, ha az ülést kényelmesre állítom, akkor a bokám a fájdalomküszöböt súroló szöget zár be a lábszárammal, de ez lehet az én anatómiai defektusom is... Még próbálkozom az ideális testhelyzet megtalálásával.
Összefoglalva: Nagyon jó kis családi autó, nagyobb beltérrel, mint amit a külseje sugall. Vezetni jó, fogyasztása meglepően alacsony. A család szereti, és minden elfért még eddig benne, amivel bepróbálkoztunk.
Szerviztapasztalat még nincs...szerencsére...

Update:
Immáron 81000 km-el a talpam alatt is mondom, jó autó ez. 95%-ban autópálya, szinte csak 130 km/h. Fogyasztása is stabilan 7 alatt van, csakis klímával és 140 felett lehet fölé vinni. És még mindig kedvelem. Mostanra kicsit morgósabb lett a hangja, de gondolom ez a kipufogó természetes öregedésétől lehet.
Még mindig elfér benne minden (babakocsi+etetőszék+gyerekülés+holmik egyszerre. És 2 felnőtt +gyereküléssel egy picur is,), és mindenhova elvisz gond nélkül.
Most viszem 80 ezres szervizre, eddig semmi gond nincs vele.

Update (109000 km): A százezres szervizen első fékbetéteket cseréltek, majd nem sokkal később elkezdtek nyiszogni az ablakok mechanikái. Ez egy délután ajtónként 3 csavar oldásával és némi kézügyességgel alapos zsírzással megoldható volt. A gyári zsírban biztosan szenzor volt, hogy a garancia lejártával kőkeménnyé dermedjen. Amúgy még mindig teszi a dolgát, a minap épp az életemet mentette meg az ESP...

Update (167.150 km): Mostanra már megszoktam a kényelmetlen ülést, illetve én alakultam át valószínűleg olyan alakúvá, amilyen bábura tervezték az ülést. Töretlenül falja a kilométereket, probléma nélkül. Áttértem 15.000 olajcserére, nem mintha éreznék bármi változást, de hát mégiscsak sok ez a kilométer... Lassan megérik az első féktárcsa+betét cseréje is. Apró ám bosszantó probléma a csomagtérajtó gázrugóinál a gömbcsukló nyöszörgése, ami tisztítás+zsírozás után 1-2 hónap után előjön. Talán nem csoda, ott folyik el a tetőről jövő koszos esővíz nagy része... A másik apró dolog a harmadik féklámpa: Nemrég kiégett az izzó, és a szétszedéskor derült ki, hogy Nissanék nem játszanak, kétoldalas habosított ragasztó a tömítés, ami az összeszerelés után beázott. Megoldás: Saját tömítés készítése. Bár csak 4 éves az autó, de már igen sokat futott, eddig azt gondolom, megérte az árát.

Update: (185.300 km) Töretlenül hurcol engem, és családomat. Most kellett első féktárcsát+betéteket cserélni, valamint a hátsó fékpofák is mostanra koptak meg. A szélvédőm is cserélődött hála egy kavicsnak. Most kezdett újra nyikorogni a jobb első ablakemelő, ebből szétszedés, zsírzás lesz megint.
Ami furcsa, hogy a fényszóró búrák elkezdtek "pókhálósodni", ami azért fura egy 5 éves autónál. Egyelőre ennyi...

Update: (224.400 km) Semmi újat nem tudok írni, szorgalmasan falja a kilométereket, mostanra már néhány ló megdöglött a motortérben, ezt a nagyobb emelkedőkön érezni. De nem csoda. Újabb hiba nem jött elő, de a 2. nyárigumi garnitúra is befejezi pályafutását ősszel.

Update: (245.678 km) sok újdonság nincs, most már hidegben érezhetően/hallhatóan kopácsol a motor, szerelőm szerint nem szelephang, hanem a dugattyú, ezzel sem egyetérteni, sem ellenkezni nem tudok.
A motor már gyengül kicsit, de ez nem zavaró, normál közlekedéshez bőven elég így is. A csomagtérajtó gázrugóinak gömbcsuklója minden eső után nyikorog, ezen eddig semmilyen kenőanyag nem tudott tartósan segíteni.
Összességében egykedvűen mormogva teszi a dolgát.

Update: (283.000 km) Ismét túl egy szélvédőcserén... aki sokat megy, annak sok kavics kopog szélvédőjén. Hidegben érezhetően igényli a bemelegítést, ennek hiányában kalapálva, kelletlenül morog a motor 2000 RPM felett.
A csomagtérajtó gázrugói szorgalmasan nyiszognak a kenésért, és hiába a gondos szétszedés, tisztítás, kenés, a második eső után ugyanez a helyzet.
Az első lámpák búráját központi csillagunk kevésbé jótékony nagyonlila sugárzása kikezdte rendesen, ez meg is látszik az éjszakai vezetés közben. Már nem éles a vetítési képe, kicsit mintha köd lenne állandóan. Lassan megoldást kell rá találni. Felújítás, vagy csere? Meglátjuk.
Belső tér nem sokat változott.
Ma is kedvelem. Igazi csataló. Nem panaszkodik, teszi a dolgát. Minden nap...

Update (326.000 km): Minden ugyanolyan, csak mostanra valószínűleg elfogyott a katalizátor, vagy csak szimplán nagyon koszos, a hibakód alapján ez a gond.

Update (342.000 km): Az ismerős morgás hátulról, a bal hátsó kerékcsapágy megadta magát. A fura, hogy egyszerűen elkopik, a futásban. 90% autópályán megyek, semmi olyat nem kapott, amitől meg kellene halnia, de megteszi.
Más változás nincs.

Update (355.000 km): Némi csipogás az ékszíj felől, kiderült, hogy az ékszíj feszítőgörgő adta fel. Mondjuk párat már fordulhatott :) A fényszóró polírozása is megvolt, szuper lett. Újra látni rendesen a sötétben.

Update (377.000 km): Némi vergődés (töltés lámpa fel-fel villanás majd végleg világít) után a generátor feladta. Mentségére legyen mondva, hogy 60 km-t elvitt még töltés nélkül az első péntek este elérhető szerelőig. (A szerelő szerint minden ami elkophatott, elromolhatott benne, az meg is tette...) Itt jegyezném meg, hogy az addig ismeretlen szerelő nagyon megdicsérte az autót, hogy gyönyörű állapotban van mindene.
A katalizátorra vonatkozó hibakód mára erősen benzin és időjárás függővé vált. Érdekes.
Az első lökhárítóról a lakk szép lassan elkopik. Így a festék strapabírása is hamar kiderül.

Update (400.000 km): Volt nemrég egy féltengelytörésem, és a vízpumpa is feladta. egyik sem volt nagy érvágás, és a kora végett várhatóak az ilyen malőrök. Amúgy még mindig egykedvűen teszi a dolgát. A korábbi katalizátor hibakód eltűnt, úgy tűnik a benzinkút-hálózat váltás megoldotta a problémát. Amint visszatérek a régihez, 2 tanknyi benzin után visszajön. Érdekes.

Hibalista

- 100.000 km-nél első fékbetétek cseréje, - ablakok csikorgásának zsírzással történő megszüntetése házilag. - 140.000km: Jobb hátsó kerékcsapágy - 180.000km: Első féktárcsák cseréje. Ablaktörlő mechanika berohadt, házilag javítva. - 240.000km: Fékbetétek elöl, hátul. - 260.000km: Akkumulátor csere. - 290.000km: Hátsó kerékcsapágyak - 320.000km: Katalizátor - 340.000km: Bal hátsó kerékcsapágy - 355.000km: Ékszíj feszítő görgő csapágy - 375.000km: Generátor csere - 400.000km: Féltengely, vízpumpa

Ide hordtam szervizbe

Autócenter Bt., Sárszentmihály. A legkorrektebb szerelő akivel eddig találkoztam.Update 2014.01.21: Még mindig ide hordom, és ugyanezt gondolom most is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 400000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Yaris 1,0 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Note 2006 (2006)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)