Az életmentő
Szöveges ítélet
Az egesz csalad szerette, hihetetlen luxus, es egyaltalan nem volt hivalkodo. Pont amire vagytunk, sosem szerettuk a tomegbol mar messzirol kiugro autokat - pl balnamerci, szolid visszafogott formak, csendben elbujt a sarokban, de ha kellett nem vallot szegyent a korabeli hires/hirhedt luxusautok kozott sem. 4 embert sokszor vitt kenyelmesen sielni es nyaralni. Automata valto csodalatos volt, sportfokozatban sok szep elmenyem volt vele a Hungaroringen. Ritka, hogy luxusautoval lehet oromautozni:)
Aztan jott A BALESET, ejjel a nemet autopalyan 160-al aquaplaning, pordult-fordult, bal oldalat a szallagkorlat sajat "kepere" formalta, majd a jobb oldali korlatot atszakitva a par meterrel a palya szintje alatti kukoricafoldon landolt. Az egyetlen ep karosszeriaelem a jobb hatso ajto volt. A nemet autoklub segelyszolgalata bevontatta es a kovetkezo konkluziora jutottak a muszeres es egyeb vizsgalatok utan: ne hasznaljuk a riasztot mert az utes miatt a motorhazteto kb 20 cm-el magasabbra kerult es a riaszto ezt nyitott allapotunak erzekelte es riasztott ha be volt kapcsolva. Az elso ajtokat egy kalapacs es pajszer segitsegevel nyithatova tettek, a futomunek az eg vilagon semmi baja nem volt amin meg a sokat latott nemet szerelok es csodalkoztak. A baleset okozta sokk elmulasa utan a kocsival hazajottunk es ilyen szanaszet tort allapotban meg 3 honapig napi hasznalatban volt. Eddig tartott ugyanis mig a Bp-i Nissan szerviz osszehalaszta a szukseges alkatreszeket. Akkor mindossze kb fel tucat Maxima volt az orszagban, valoszinu, hogy ez is volt az oka, hogy keptelenek voltak javitani. Hangsulyozom, hogy a baleset utan meg 3 honapig az auto napi hasznalatban volt, minden hiba nelkul. Egy szep napon jott a telefon, hogy megvan minden alkatresz es lehet vinni a kocsit javitasra. Csak roviden felsorolnam, hogy mit szurtak el a "szerelok" : automata valto (nem valtott 2-nel foljebb), fedelzeti komputer, teljes szellozo rendszer (klimat beleertve), motorvezerles, brutalisan ingadozo olajfogyasztas, kipufogo rendszer. Majd 1.5 evig szenvedtunk a kocsival, mig vegul a becsi Nissan szervizben kb 10 perc alatt megcsinaltak a fedelzeti komputert (Bp-en addigra mar talan haromszor csereltek mindenfele gyari hibakra hivatkozva). Termeszetes a koltseget nekem kellett allnom, mert a Magyar Nissan kepviselet akkoriban nem a segitokeszsegerol volt hires. Az automata valtoba Bitto Sandor amerikai autojavito muhelyeben leheltek ujra eletet. A tobbit meg szepen lassan kulonbozo szervizekben orvosoltak.
Majd jott a veg: 140000 km kornyeken a kocsi uresben gurult es eltorott a fotengely. V6-os motornal ez eleg szokatlan - kesobb kiderult, hogy valami izgalmas de altalam ismeretlen okbol kifolyolag a motor is szetbontasra kerult valamelyik szervizben. Ekkor dontottem a leheto leggyorsabb javitas es eladas mellett. Azota nehanyszor "talalkoztunk" az orszag kulonbozo pontjain, tehat meg megy - remelem mostani tulajdonosanak is annyi oromet okoz mint tette azt nekem.
Szerettem nagyon es ha meg tudtak volna csinalni tisztesegesen meg talan ma is meglenne. Azota mar sokadik automat hasznalom de ha meglatok egy ilyen Maximat mindig elerzekenyulok hiszen megmentette az eletem!
Hibalista
- Ameddig szervizbe nem kerult, A BALESET utan, a kopo alkatreszeken kivul az eg vilagon semmi.
- 110000 km korul a kipufogo leomlonel eloregedett a tomites amitol kicsit sportosabb lett a hangja de nem volt zavaro. Tipushiba.
Ide hordtam szervizbe
Megjarta az osszes Nissan szervizt Bp-en
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Becs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Sierra | Következő autója? | Nissan Primera |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |