soha többet
Szöveges ítélet
Kezdem az elején, maga az autó nem lenne rossz, tök jó, hogy azonnal ugrik és mindenhol ott van a 80kw teljesítmény. A zöld rendszám előny (most még) parkolásnál, tovább a szervizktg. is kb nulla. Egész jól el lehet férni benne, tágasnak nem nevezném, magas sofőr mögött elférni már karcos, ilyen félSUV feeling. Belső tér nem rossz, mondjuk elől az üdítőt macerás betenni a helyére, van benne műanyag, de nem zörög, szóval azért nem egy Suzuki Swift. Csomagtér van bőven. Tolatókamera rendben van, még a fejegység is elég jól használható, tud kb mindent, ami abban a korszakban elvárható volt.
A fék egy rakás fos. Volt, hogy a pedál mozgott a lábam alatt, pl tolatáskor állandót fékeztem, a pedál meg beljebb esett. Ha hideg volt azért nem lehetett fokozatosan fékezni, ha meleg, akkor meg azért. A Prius2 tudta ezt a rekupe.. fékezést, ez miért nem? Aztán akksi: hát nálam a %-ok úgy mozogtak oda vissza, hogy aludni nem tudtam. Gondolt egyet és a villámtöltéstől feljebb ment fél %-ot a SOH, de utána meg az állásban leesett egyet. Azt mondják évente 2-3%-ot zuhan az akku, hát a nagy sz*rt, van az duplája is simán. Kifogsz egy nem annyira jó akkus példányt, mire észbekapsz lezuhan nálad 2 pálcikát 2 év alatt. Hatótáv: kiírja 10 pálcánál, hogy van 110 km-ered (ez amúgy 90 km a valóságban). Kimész a pályára, mégcsak nem is mész 130-al, csak mondjuk 110-el, 1 km-en a hatótáv kettőt esik. Le akartam menni "vidékre" az M2-esen, 40 km-re volt a hely tőlem. Teli akkuval indultam, be kellett menjek egy kamion mögé, hogy ne merüljek le, mire odaérek. Ott imádkoztam, hogy a MOL kúton senki nem töltsön. Ja, töltés: villámon felszed kb 30-35kwh-t, ha le van merülve az akkud, de ahogy töltődik felfele, már csak 8-10kwh-al vánszorog a töltés. 20%-ról 70%-ra kell neki vagy 30-35 perc. Ez km-ben úgy 50... Sokszor ne villámozd egymás után, mert túlmelegszik az akksi és megölöd a cellákat. Ez is már milyen... Na és akkor a halála az egésznek a hideg idő. 10 fok alatt a nagy nehezen nyáron kiautózott 90km-ből maradt 60(!), se. Kombináld autópályával, mire felmész lemerül. A másik meglepetés az emelkedő, mentem vele egy nem túl durva emelkedőn, kb 50km/h-val és 800 méteren a hatótáv esett 10km-t. Amikor van összesen 40km-ed és esik 10-et az elég para. Jó, utána a lejtőn visszatöltötte. Ez a 24kwh akksis Leaf tényleg csak arra jó, hogy lemenjél vele a bótba, meg elvidd a gyereket oviba. Az agyrém az az, hogy 7 év elteltével, a Nissan az "új" Leaf2-be még mindig nem tett akksi hűtést/fűtést. Hagy rohadjon el a cella. Ja hát és amiket olvastam és tapasztaltam a Nissan szervizekről, az már a kabaré kategóriája. Imádkozz, hogy ne legyen gond az autóddal. Mondjuk az eService-ben jó arcok dolgoznak, ők ajánlottak.
Szumma: ez az elektromos autózás ma szerintem akkor poén, ha van min. 70kwh akkukapacitásod. De még így szopóroller tud lenni, mert a töltőhálózat elég gyenge lábakon áll és ha úgy érsz oda egy töltőhöz, hogy épp előtted csatlakoztak rá és már nincs nafta az akksidban, akkor kénytelen vagy kivárni, azt a min 0,5-1 órát, mire a másik végez és akkor a te 0,5-1 órád még csak ezután jön. Az hogy otthon töltöd az poén, még jobb ha napelemről. Én maradok (visszatérek) a hibridnél. Egy jó kis Camry lesz a következő... :)
Hibalista
- Nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Prius 2 | Következő autója? | Camry |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |