Orvos házaspártól, újszerűen ;)
Szöveges ítélet
A kocsit beszámítottam, magamtól sosem vettem volna ilyet: bűn ronda, nevetséges, komolytalan, de nem jópofa, vagy vicces design. Ránézésre is lúzer autó. De szinte ingyen volt "patika" állapotban, így elkezdtem járni vele. Két személynek, meg két fél embernek több, mint kényelmes. Feszesre tömött ülések, jó térérzet, jó kilátás, ergonómia. Az anyaghasználat viszont gyenge, könnyen karcolódó kemény műanyagok, gagyi szövetek és olcsó plüss, ami könnyen koszolódik, és nehezen tisztítható. Sorjás műanyagok, kopogós kesztyűtartó, nyikorgó könyöklő. Viszont a vezethetősége jó. Az üléspozíció tökéletes, köszönhetően az ülés és a kormány állíthatóságának, a kormány jó fogású, bár a szervó túl sok, abszolút megöli a vezetés élményét. A pedálrend oké, a váltó kézre esik, bár nagy úton jár, lóg, de betalál a fokozatba. A kapcsolók elhelyezése logikus, és jól működnek. Gyorsan felfűt, a klímája jól méretezett, az elektromos ablakok szépen járnak. A kilátás sokáig nehézkes a vaskos A oszlop miatt, de végül szokható. A tükrök frankók.
Ahol mégis elvérzik, az a motor, egy csomó bosszantó szerelési hiba, és a tartósság... A motor 90 ló. Padlón nyígatva, 5000 fölött váltogatva is lassú. A motor harmatos, a fokozatok elnyújtottak, 150-nél többet mégsem bír tartósan, ott már 4300-at forog. Előzni maximum lendületből, többet visszaváltva(!!!), és még úgy is izzadós. 90-ig csendes és jól fogyaszt. 110 környékén a motorzaj elkezd sok lenni, 120-nál kiegészül a szélzajjal, és a futómű zúgásával. Kibírható, nem fülzúgós, de a rádióhallgatás itt már idegesítő lenne, a hátul ülő pedig már semmit nem hall az elöl beszélgetőkből.
Zajok! Ciripel a tetőlámpa. Ahogy olvasom, mindegyiknél. Többször szétszedtem. Először meghúztam a csavarjait, ciripel. Kicsit megfeszegettem benne a lemezeket, ciripel. Végül darabjaira bontottam az egész sz@rt, és kinyomtam szilóval. Működött, és megszűnt a ciripelés. De ciripel az óraspirál is, ha kicseréled, akkor is, bármit csinálsz, ciripel. Meg még egy-két azonosíthatatlan dolog a műszerfalban. A műszerfalvilágítás izzói gyakran kiégnek. A kapcsolók ki-ki hagynak, a szerelőnél persze mindig jók. A csomagtér- és a motortérfedél gumibakjai összeesnek, fém a fémen ülnek a lemezek, zörögnek. A hátsó ajtók zárjai időnként szétesnek. A kézifék nem fog. Az övek nem húznak vissza. Millió bosszantó apróság.
A motor 50.000-től kezdi jelentéktelen mértékben enni az olajat, 100.000-nél már esui, 146.000 kilométernél már egy tank benzinhez megevett egy liter Eneost. Gyűrűzni kellett volna 100-150.000-ért, inkább eladtam egy kereskedőnek. Szép fehér autó kulturált állapotban, gyakorlatilag karcmentes maradt. Az ilyen kocsikat szokták úgy árulni, hogy visszatekerik 80.000-re, átpolírozzák, azt mehet is a hahura újszerűként orvos házaspártól.
Amikor Almerát vennétek, gondoljatok a fentiekre. :) Ennyiért vegyetek inkább egy 1.3 Swiftet, ami hasonlóan zörgős, de legalább nem esik szét, vagy egy 190-es Mercit, az meg örök élet.
Hibalista
- Fék, váltó, világítás, zárak, kapcsolók, motor.
Ide hordtam szervizbe
Állandó szerelőm tartotta karban, kiváló szakember, nevezzük csak így: Batya.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 760 | Következő autója? | 124 CE |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
