Almi, első autónk
Szöveges ítélet
Az első autó meghatározó élmény mindenkinek szerintem. Amikor autót néztünk, sokféle autó képben volt, végül azt vettük ami a közelben elérhető volt.
Látszott rajta hogy gazdája volt, 12 éves kora ellenére jó megjelenése volt.
Igazi japán autó, a korra jellemző japán vonásokkal. A korabeli európai autókhoz (Focus, Golf) képest picit szűkebb utastér, alacsonyabb építésű kasztni, kevés zajszigetelés.
Egyedül a sebességváltóval nem voltam sokáig kibékülve, nem japánautós. Habár pontos, de maga a kar megvezetése elég lötyögős, hasonló mint a Peugeot 307-esé...
Motorja 1,5-ös, 98 lovas, 136 nm-t tud. Feltéve ha ki meri taposni az ember belőle. Hétköznapi használatra elég az ereje, 2000-2500 körül elváltogatva nyáron 5,5 körül tartható a fogyasztása kevés városi használattal, ami szerintem jó (közel 1200 kg önsúly). Nyomatéka elegendő, 50-nél elbírja az ötödik fokozatot, köhögés nélkül gyorsul innen is.
Futóműve japánosan kemény, büntet ha nem kerülöd a kátyúkat, igazi szimbiózis ez, ha neki fáj fájjon neked is :) Kamyarban picit szerintem sokat dől, habár sokszor lemaradnak mögöttem a körforgalomban.
Utastere ahhoz képest hogy mekkora autó, nem kimondottan tágas, magam mögött (185 cm) csak szűken férek el. Anyagai kemények, tartósak, nem egy zörgős fajta a beltér. Alacsony itt is az építési mód, mélyre kell ülni, nyoma sincs a mai divatnak mondható magas, robosztus műszerfalnak. Sok ötletesség nincs belül, egy szatyor akasztó van az anyós oldalon, meg egy pohártartó a középkonzolon, illetve a gyári könyöklő, ami viszont tetszik. A hátsó ajtókban nevetségesen kicsi a pakolási lehetőség, vagy mondhatjuk japánosan átgondoltnak is, elvégre amit nem pakolsz ide azt nem is felejted itt:). Az első ajtóba se sok mindent tudunk beletenni, hosszra van hely, de keskeny, fél literes palack a max ami belegyömöszölhető.
A klíma erős, jól hűt, szeretjük. Nem fogja vissza túlságosan az autót, ebben lehet az is közrejátszik hogy eleve picit lomha, hosszú a váltóáttétel. 110-nél 3000-et mutat a fordulatszámmérő ötödikben, ezért nem ugrik annyira mint várná az ember.
Az előző gazdája már eladás előtt nem akart rákolteni, emaitt kellett rákolteni (0-ra kopott tárcsák, betétek, elhasznált 6-7 éves akku, és tipikusnak mondható majdnem üres tank). Garázsban tartotta, végig vezették a szervízkönyvet, olajat, gyertyát, mindent az előírtak szerint cseréltek, ezt tükrözte az állapota... jobb lett volna ha a szervizelés után akarta volna eladni :D
Műszaki gondja nem volt, a legapróbb zörejre is odafigyelek. Görögországot oda vissza megjártuk 4-en 2200 km, javarészt autópálya 120-130-al, 6,4-es fogyasztással).
Megbízható, jó autónak tartom, kényelmes, jó vezetni, nem bántuk meg, reméljük sokáig megbízhatóan velünk lesz:)
Hibalista
- Spirálrugó törés, párban csere 22e ft anyagár - Önindító felújítás, anyagár kb. 10e - Axiálcsukló, anyagár 5-10e ft - Aksi - Bosch Silver S3 56Ah 19e
Ide hordtam szervizbe
Maszek
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 183000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Talán valami magasabb és 5 ajtós |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |