A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (1995-2000)

Almera 1.4 GX 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Autót vegyenek! pl Almerát!

Szöveges ítélet

Az N15-ös almerával való "kapcsolat" 2003-ban kezdődött, amikor az első ilyen típus beállt a család szolgálatába, amit azóta is nagy megelegédessél használunk (Ezért tulajdonképpen 2 kocsi alapján írom az ítéletet)
Magamnak is akartam egy autót így egyértelmű volt, h az almera játszik mint lehetséges típus. A vetélytársa a swift sedan 1.6 volt, nyomott ára, és menetteljesítményei miatt, de győzött az érzelem és a racionalitás, miszerint kisebb motorja révén olcsóbban fenntartható, na meg az a tény, h vitathatatlanul sokkal nagyobb, és komolyabb kocsi az almera a swiftnél.

Fölöslegesen nem akarom "fényezni" a kocsit, elég annyi a típust kevésbbé ismerők tájékoztatására, h az ADAC statisztikában a korabeli japán konkurenciával felváltva vezették a kategóriát, egyik évben pont az almera volt a legjobb, lenyomva a sokkal nagyobb nimbuszú corollákat, és civiceket. Vagy csak elég a népítéletet megnézni, tulajdonképpen nincs rossz ítélet róla. Nissan szervízben a szerelő a következőképpen jellemezte, hogy tulajdonképpen komolyabb típushibák nélküli típus.

Leírták már többen, hogy használtan nagyon jó vételnek számít ez az almera, mert a konkurensekhez mérten elég nyomott árakon kelnek el. A tényleg puritán, és nem túl szép belsejű civic, a többet fogyasztó 1.5-ös motorral szerelt 323-as mazdák, és a tényleg nagyon jellegtelen külsejű corollák jóval magasabb árakon futnak az almeráknál.
Bár mint minden használt autó esetében, erre is igaz, hogy nem egyszerű megfelelő példányt találni. Sok km problémás (tekert, v tényleg sokat mutató), esetleg csúnyán összetörött, és ennek ellenére drágán mért darab van a kereskedésekben. Türelem kell hozzá, és akkor lehet találni bőven 100e km alatti példányokat, amik sok-sok évre megoldják az újdonsült tulajok gondját, mert jó darabig megbízhatóan, minden gond nélkül üzemelnek majd.
Nekem sikerült is kifogni az aranyhalat, 1 hónapja 2008 januárjában, egy 63.200 km-t futott 99-es, 1 gazdás almera személyében. A típus ismeret nagyon sokat számít, jóval könnyebb ismert típust választani, mert a próbán ki lehet szúrni a „csalásokat”. Az eladónak ebben az esetben nem kellett bizonygatnia ezt a km számot, mert érezni lehet az egész autón, h keveset futott. A másik véglet is megvolt, ahol egy 160e km-t mutató almerán érződött, h biztos h 200e kmnél többet járta már a honi utakat. (persze annak ellenére pöccre indult, szépen járt, csak a kuplung, futóművön érződött)

jöjjön egy kis értékelés kategóriákba szedve:

Karosszéria
Formáját sokan az "unalmas japán" kategóriába sorolják, de szerintem teljesen megállja a helyét, nem tudom mivel volt szebb egy korabeli F astra, Golf III, v corolla. Sőt a sedan verzió sziluettje szerintem kifejezetten szép, amit szerencsésen továbbvittek a II-es almerára is, mely szerintem a kategória legszebb sedan farát mondhatja magáénak. A fényezés ennyi idő után is megfelelő, szép, jellemző hiba az almeráknál viszont, h a hátsó ajtó alatti küszöbnél megjelenik a rozsda, valószínüleg a rossz szellőzés miatt. Van egy két faramuci apró hiba: az első ajtóknál a sárvédőknél az üregben összegyűlnek a falevelek, amik ott szépen rohadásnak indulnak, gondos tulajként igyekezni kell kiporszívozni, vagy kikotorni onnan őket.
A másik ilyen számomra szemetszúró dolog, a csomagtérnél van. A csomagtérfedelet fölnyítva látszik a rettentő igénytelen, hajlított négyszögvas pánt, amit csavarokkal fogattak a fedélhez, és szövet sincs a lemezen belülről.

Belső
Belső helykínálata szerintem jó, elől hátul kényelmesen elférek a 184-es magasságommal. Az utastér anyagai minőségiek és tartósak, a műszerfal fényei éjszaka szépek. Az ülések kellően nagyok, széles támlák vannak, újabb kocsikat próbálgatva is mindig meg kell állapítsam, hogy nincs előrelépés ilyen tekintetben.
A zajszűrés tekintetében viszont van, korabeli társaival együtt a mai autókhoz viszonyítva hangosabb. Ami mindenhonnan adódik össze, kicsi a futómű, kicsi a motor, kicsi a kasztni felől. Ennek ellenére nem lehet azt mondani, h zavaró hangja lenne normális közlekedés közben, autópályás 140-150-nél is megfelelő a zajszint.

Felszereltség
A vámmal súlytott árakat a nissan anno a Fitt típus bevezétésével próbálta ellensúlyozni, ami nem biztos hogy jó húzás volt, hogy egy ilyen jó autót zéró felszereltséggel, csupasz belsővel árusítottak 2000-ig. A presztizsnek semmiképp sem kedvezett, ami egyébként is méltatlanul alacsonyabb a japán konkurensekhez képest.
A felszereltség összeállítása nem volt a japánok erőssége, ezeket az almerákat szemlélgetve érdekes konfigurációkba bukkanhatunk. Az 1.4 GX jelű kocsik is erősen különbőzőek lehetnek. Másik almeránk 98-as, facelift utáni verzió, mely 4 légzsákos, ellenben kézi ablaktekerős. Saját példányom gyárilag szintén kézi ablaktekerős verzió (utólagos elektromos ablakkal), viszont 4 tárcsafékes ABS-es verzió, klíma nélkül.

Motor
a sunnyban bemutatkozott motor jól eltalált, átlagos közlekedésre tökéletesen megfelelő. Alsó fokozatokban kipörgetve kellemesen szedi a lábát, úgy hogy közben kellemes morgós hangját is élvezhetjük. 4-ben 5-ben már vigéckedni nagyon nem lehet vele, egyenletes húz, de előzéskor, v emelkedőn sokszor a visszakapcsolás sem hoz csodát. Az utasokat megérzi, nagyon nem mindegy, h csak a sofőr, v 4en ülnek a kocsiban. Egy emberrel kellemesen megy, országúti előzéseket sokszor 5ikben is véghez lehet vinni.Utazósebessége 1.4-es létére meglepően magas, 150-160-at autópályán kényelmesen elvisz.120-nál szinte kívánja a gázt.Láncos vezérlésű, így nem kell költeni súlyos tízezreket, szíjcserére, és a szakadástól sem kell tartani. Áttételezése eltalált (a gyári méret 185/65-tel jobban csal az órája mint a legtöbbször használt 175/65-tel), 110-nél forog 3000-et, 146-nál 4000-et. Fogyasztása hihetetlenül jó, meghálálja az alacsony építést, és dicséri a japán technológiát. Országúton nyugalmas sofőrök simán akár 5,5 litert is elérhetnek, 6-6,5 körül viszont normális, tempós közlekedés esetén is megáll.

Futómű
Röviden összefoglalva stabil, és tartós, szó nincs más márkáknál jellemző alacsony futás után is előforduló stabilizátor, és lengőkar cserékről.


frissítés. 2012.09.18.
januárban 5 éve lesz nálam, továbbra is tökéletes működéssel boldogít.
Küszöbnél a rozsda nagyon kikezdte, hamarosan megcsináltatom.



Ha vkinek kérdése van a típusról, a bigarpi@freemail.hu címen szívesen válaszolok.

Új márkatárs ítéletírónak: ha sokat olvasta a népítéleteket, tudni kellene, h az N15-ös almerát végig, 2000 tavaszáig japánban gyártották!

Hibalista

- 4,5 év alatt semmi. - évente 8ezer ft-ért az előírás szerinti félszintetikus olaj, olajszűrő és levegőszűrő. ennyi. 0. - egyetlen betegsége a hátsó küszöbrozsda elérte, rövid időn belül küszöbcsere lesz rajta, még egy évet nem bír már ki így.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 63200
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiesta XR2i Következő autója? tökéletes utód nincs, egy focus kombi majd jó lesz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 1995

További ítéletek (140 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)