5 év 0 igazi hibával.
Szöveges ítélet
Nos. Első saját autó volt. Abszolút tapasztalatlanul, semmihez sem értve mentem el egy használt autó kereskedéshez. Először egy '99 -es corolla sedant nézegettem, tetszett is nagyon. Aztán annak ellenére, hogy tényleg semmibe nem tudtunk (nem voltam egyedül szerencsére) belekötni, végül mégis csak rámentem az Almera-ra. Az első ami feltűnt, az a színe volt. Taxisárga, színre fújt lökhárítókkal. A második ami feltűnt, az volt, hogy az autó nem indult. Már majdnem visszatértem a corollához amikor, sikerült bebikázni. Beültem, csendes kis 1,4-es, a motor hangja alapjáraton, alig volt hallható. Kicsit ropogott a féltengely, de egyébként minden passzolt. Kifejezetten tetszett, hogy gyakorlatilag a szervón, a klímán, és az el. tükrön, ill. az 1 db légzsákon kívül semmi extra nem volt benne. A cél amúgy is az autóval való közlekedés megtanulása volt. Meg is vettem. A kilométer számláló 170 ezer környékén állt. Az autó állapotát tekintve teljesen hihető volt sőt! Természetesen elvittem azonnal szerelőhöz, meg is volt az ilyenkor szokásos olaj/szűrő/fékbetét stb... csere. Majd közel 2 évig TELJESEN HIBÁTLANUL(!!!), csak közlekedtem vele. A klíma jéghideg volt, a féltengely ropogást még az elején megszüntettük (nem tudom mit csináltak, de rendbe tették szinte gombokért), így tényleg semmi gond nem volt vele. A váltója végtelenül precízen vette a fokozatokat, a kormányzása szerintem teljesen rendben volt, egy abszolút finomra hangolt elpusztíthatatlan kis műszer érzetét keltette.(Kis negatívum, hogy a hátsó felfüggesztés kicsit merev volt szeretett pattogni) Majd 2 év után beütött a gebasz...Elszakadt a kuplung bowden. Kemény 13000.- ba került (munkadíjjal együtt).Aztán eltört a kipufogó, cső de kemény 5000.-ért meghegesztették. Aztán amire végképp nem számítottam:A jobb első lámpa tompított fényszórójának a foglalata elromlott (gyakorlatilag elolvadt). 350 forintért kellett vennem egy újat és kicserélnem magamnak otthon a kertben! Majd másfél évig megint kuss(csak olaj/szűrő stb csere). Az olajszintet eleinte folyamatosan nézegettem tök feleslegen mert egy mm-t sem változott a szint. Az utolsó évben kb. egyszer nyitottam fel a motorháztetőt, mert az út szélén leállt valami kislány egy kislányos autóval, és be kellett bikázni. Tehát az autó megbízhatóság szempontjából nálam 200%-os. A teljesítménye, nekem elég volt a maga 87 lóerejével, de amikor az időközben megduplázódott létszámú "kiccsaládommal" elmentünk nyaralni akkor már kicsinek, és lassúnak tűnt, de én akkor olyan nagyon szerettem, hogy egyáltalán nem akartam lecserélni. Az idő viszont meglátszik a nem garázsban tartott japán autókon. Gyakorlatilag az autón alig volt rozsdamentes elem. Amikor elvittem egy karosszéria lakatoshoz, gyakorlatilag olyan árat mondott a rendbetételére (természetesen fényezéssel együtt), hogy az autó a felét sem érte már 15 évesen.
A mai napig bánom, hogy nem csináltattam meg, és eladtam, mert azóta sem volt egy ennyire megbízható, szerethető autóm.
Hibalista
- Kopó alkatrészek, kuplung bowden elszakadt, izzó folglalt, kipufogó eltört (csak hegeszteni kellett), illetve néha koszos volt a kincsem...
Ide hordtam szervizbe
A környékünkön (BP.II. ker) van egy igen becsületes, megbízható Úr (z.z.), aki nyilván nem szeretett, mert soha nem adtam neki nagy munkát. Viszont azt a kicsit is amit kellett azt lelkiismeretesen csinálta. Tehát osztályozni sem tudom őszintén. De legyen 8 mondjuk.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Ki az?
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Zafira 2,0 dti (fosdarab) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |