A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » 200sx (1988-1994)

200sx 1,8 16V Turbo 169 Le 

Az ítélet értékelése
5,0(13 db)

Iszkolás a józanságból

Szöveges ítélet

Hetet néztem meg. A tulajok szerint mindegyikben kevés kilométer volt, mindnek felújították már a motorját, és mind sérülésmentes. Volt köztük borult, háromhengeres, egynek Micra h?t?je volt (legalább Nissan), és mind véres csíkokkal maga mögött húzta a belét.


Aztán találtam egyet, aminek a tulaja szerint törve volt az eleje és az oldala, de ez nem látszott. Az óra szerint 168 ezer kilométer volt benne, átlagosan 60-100 ezerrel több, mint bármelyik másikban. A gazdája elvitt próbaútra, amin hosszan autóztunk összevissza egyetlen nagyobb gáz nélkül, mert, mint nagyon helyesen mondta, a turbós autót nem szabad hidegen hajtani. Utána tempósabb szakasz következett, és az autó remekül ment. Aztán szépen visszaálltunk a kiindulási helyre, ahol még egy percig járni hagyta motort, mert hajszolás után tilos azonnal leállítani. Papíron a legrosszabb ajánlat volt. Azonnal megvettem.

Jók az arányai, kellemesek a vonalai, igazi kupé a javából - azaz hátra csak gyerekeket ültessünk, ?ket is els?sorban büntetésb?l. A hátsó ülés kényelmetlen, lábtér - ne cifrázzuk - nincs, fejtér sincs, de a sportautózás nem az utasok kedvéért van.

Ennyire egy sivár, érdektelen, ötlettelen m?szerfalat sosem láttak még a sportautógyártás történetében. Ha rút is, elöl legalább egész kényelmes, átlagos-alacsony alkattal egész jól el lehet férni. Vezet?i munkakörnyezetnek pedig parádés: a kormány és a váltó között egy arasznyi a távolság, ugyanennyire van a kézifék is, érezhet?en az aktív autózásra szabták a viszonyokat. Nappal; éjjel ugyanis az aktív autózáshoz ki kéne látni bel?le, amihez az öreg bukólámpák viaszfáklyányi fénye édeskevés.

Ja, és bevásárolni tökéletes, meglep?en nagy és jól használható csomagtartóval.

Az 1,8-as, 16 szelepes turbó a régi iskola szerint üzemel: 3000-es fordulatig szép simán jár, és egyáltalán nem érdekli, mit csinálunk a gázpedállal. Ha átrúgjuk a padlón, akkor is csak kellemes, mackós trappolást kapunk cserébe. Pont, mire feladnánk, 3000 és 3500 közt baljós er?södés veszi kezdetét, aztán egyszerre megindul, mint egy tökszorítós bika, és rettenetes tolásba kezd.


A sportautósághoz továbbá kiváló futóm? kell. Az pedig nem teljesen van. Az SX az átlagautóknál lényegesen jobban kanyarodik, és meglep?en kényelmes, de nem rendes sportfutóm?, ami alatta van. Kicsit puhább és kelletlenebb, minden reakció egy fokkal nehézkesebb az ideálisnál. Egy b?szen cikázó Integra Type-R klasszisokkal jobb, vagy akár a mostani kis Celica is. Kissé élettelen a kormányzás, nincs meg benne az az intimitás, direktség, azonnaliság, amit egy rendes sportkocsitól elvárna az ember. Aki vezetett már MX-5-öt, tudja, mire gondolok.


Szeretni ennek ellenére nagyon lehet. Mindennapi sportos autózáshoz csodálatos társ, h?t-f?t, kezes, nagyon er?s, és hihetetlen életösztön van benne. Az enyém már akkor is sokat látott autónak számított, amikor hozzám került, azóta pedig nagyon-nagyon nehéz élete volt, mégis hibátlanul dolgozott 210 000 km-ig. A legendás megbízhatóság ellenére típushibák igenis vannak.

Els? autónak semmiképp sem ajánlanám, de még els? er?s autónak sem. A hirtelen érkez? er? miatt gonosz viccekre képes, különösen es?ben és télen.Alapállapotában túl hirtelen vágja ki a fenekét, aztán túl hirtelen rántja vissza is, sokat kell edzeni, míg minden összejön.

A gyári adatok alapján nulláról százra 7,5 másodperc alatt ér, a vége 215 km/h, ehhez van 169 le és 224 Nm, városban 11-12, országúton 7-9 liter benzinért.

Tuning
A 200SX-et eredeti állapotában is van miért szeretni, de édes tulajdonsága, hogy egyike a legjobban tuningolható autóknak. Egy direktsz?r? és egy sportkipufogó-rendszer csodákat tesz, alacsonyabbról és tovább, egészen 7000-ig húz t?le. Ezekkel, és a gyári 0,7 barnál 2-3-5 tizeddel nagyobb tölt?nyomással és hozzáigazított elektronikával megbízható, tartós 200-220 lóer?s autó faragható bel?le. Turbónyomás-emelés esetén mindenképpen ajánlott egy lefúvószelep (blow-off valve, BOV) beépítése, ami gyárilag - érthetetlen módon - kimaradt. Ez nem vonatkozik a kés?bbi S14 szériára, abban van. Szintén ajánlott egy normális méret? intercooler beszerzése, a gyári elég kicsike, és szeret elkoszolódni a bal els? kerék el?tti odvában.

A fékrendszer némi gányolás árán átköltöztethet? a sokkal durvább 300ZX twin turbóból, futóm?alkatrész pedig külföldön van dögivel. A kasztni er?sítgetésére els?-hátsó-alsó-fels? toronymerevít? ajánlott. Japánban egészen elképeszt? mennyiség? cuccot kapni hozzá, csak gy?zze kifizetni és behozni valaki.

A lényeg: úgy vásároljuk meg, hogy mindenképpen legyen 3-400 000 forint az els? pár hónap felmerül? szörny?ségeinek orvoslására. A sportolásnak ára van, de a sportolás remek dolog. Mit is mondhatnék, ennyi közös év után vettem még egyet. Ilyen.

Hibalista

- A kegyetlenül (azaz bután, melegítés és h?tés nélkül) használt turbók elromlanak. Mivel gyári turbónyomásmér? nincs, éreznünk kell, hogy egyre kevésbé húz. Ilyenkor általában a felpörgéskor panaszos, szirénázó hangot ad, és lassan fogyasztgatja az olajat. Ekkor középrészt kell cserélni, ami 70-120 000 forint, és kemény munka. A turbóval egyszerre mindenképpen ki kell cseréltetni a hozzá vezet? olajcsövet is, mert ez gyakran eldugul - különösen az olajcserén spóroló embereknél -, és ekkor hiába a javítás, kenés híján megint elpusztul a légfúvó. Rendes használat mellett a turbót nem kell félteni.
-
- 120-160 000 km táján a nyelestengely csapágya halk morgásba szokott kezdeni, ami kinyomott kuplung mellett elhallgat. Kicsit nyomasztó, de nem nagyon kell foglalkozni vele, ilyenkor több tízezer kilométeren át még semmi baja, csak surrog.
-
- A leggonoszabb hiba: a hátsó futóm? mindenestül egy nagy segédkereten át csatlakozik a padlólemezhez. A segédkeretet négy nagy gumielem (szilentblokk) tartja és szigeteli el, ami szilikonfolyadékkal van feltöltve. Ezek a magyar utakon 100 000 km-körül szivárogni kezdenek, elgyöngülnek. Ett?l el?ször bizonytalanabb lesz az autó feneke, aztán rossz úton gyorsítva rettenetes csattogó hangot adva kezdenek összeérni a fém alkatrészek. A szilentblokkokat külön nem árulja a Nissan, csak a komplett hátsó bölcs?t, jó 300 000 forintért. Legyártatni nem lehet. Nem kell kétségbe esni, két megoldás is van: az amerikaiak esztergáltatott fém alátétekkel préselik vissza a gumit a helyére, ami állítólag egész jól m?ködik, a britekt?l pedig (norrisdesigns.com) meg lehet vásárolni a Nissan gyári tuningcége, a Nismo által gyártott, keményített csereszilentet 60 000 forintért, ami még mindig horror, de legalább nem 300. Meg persze lehet vadászni bontott bölcs?t, ami ki tudja, meddig jó. Az enyém három évig húzta.
-
- Gyújtótekercsek - a modern motoron nincs elosztó, hanem minden gyertya tetején saját kis tekercs ül. Ezek sokáig bírják, de aztán egyszer csak nem adnak többé áramot. Ilyenkor cserélni kell, gyári áron jó húszezerért.
-
- Ezeken kívül költeni kell a rendszeres 5-7000 kilométerenkénti olajcserére, jó min?ség?, drága, szintetikus olajjal, a platinaelektródás gyertyákra és a kopó-fogyó dolgokra. A gyári alkatrész tényleg rettent?en drága, egy komplett fékfelújítás (4 tárcsa, 4 betét plusz javítókészlet) cirka 200 000 forint. Az utángyártott dolgokkal vigyázni kell, a lényeg, hogy ha nem gyári, legalább japán legyen, az olyan rossz nem lehet. Az árakat ellensúlyozza a kiadások ritkasága, az SX alapvet?en nagyon megbízható autó.
-
- Az alkatrész mellé elkel egy jó szerel? - ilyet pedig jelenleg irgalmatlanul nehéz találni. Az SX elég ritka és elég bonyolult ahhoz, hogy akárki ne ismerje ki magát rajta, a márkaszervizek megfizethetetlenek és nem okvetlenül szakért?ek. Ha valaki esetleg ismer gyakorló SX-gurut, írja meg.
-
- Nálam 160 és 210 000 km között ezek történtek:
-
- - Turbófelújítás
- - Lengéscsillapító csere
- - Hátsó bölcs? csere
- - Kuplung munkahenger csere
- - Kuplungszerkezet és -tárcsacsere
- - Fékfelújítás

Ide hordtam szervizbe

Tomitsu Bt.
BP XVIII. ker, Rákóczi u. 98.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1992
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Swift Következő autója? Nissan 200SX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan 200sx 1988

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)