A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Moszkvics » 408, 412 (1964-1976)

408, 412 408 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Kedves szocreál elegancia

Szöveges ítélet

Gyerekkorom óta tetszett a 408-as Moszkvics. (Talán kevesen tudják, de a karosszéria terveit az olasz Pininfarina tervezte.) 2007 év elején találtuk egy hirdetésben AZ AUTÓT. (70.000.-Ft-ért), majd egy donor autót 20.000.-ért. háromszor-négyszer átfestett karosszéria rohadásokkal, felismerhetetlenségig deformálódott műszerfal műanyagokkal, leharcolt kárpitokkal
Mivel eddig nem foglalkoztunk még veterán autókkal, ez jó ötletnek, "hálás feladat"-nak tűnt. A motor, jópár év állás után pöccre indult, szépen járt, így ahhoz nem nyúltunk (csak kiemeltük)
...Teljesen kicsumáztuk, Fémtisztára csiszoltuk.
A futóműben az összes alkatrészt felújítottuk, az összes gumi alkatrészt cseréltük.
A korához képest meglepően kevés rohadás volt rajta, és ez meglepően lassan, és meglepően drágán javította ki egy ismerős garázsműhelyes "szaki". Miután a lakatosmunka elkészült, egy ismerős fényezőtől kértünk egy árajánlatot a festésre. Azt mondta, felejtsük el, egy millióért sem vállalná el.. Így a gittelés, csiszolás ránk maradt. Az alapozásokat, majd a fényezést már ő, a profi fényező csinálta, a rabszolgamunkát mi. :-)
A festés után elkészült a kárpitozás is.
A kábelköteg, ami benne volt, nagyon össze volt kókányolva, így azt is cseréltük.
Szépen lassan belekerültek a cuccok, egyre szépült a gép.
Gyári oridzsi "új" fesszabályzó, és karburátort sikerült szerezni.
Amikor összeáll minden, difiolaj, váltóólaj, motorolj, hűtővíz bele, pár tekerés, majd szivató, és PÖCC! Nagyon szoros volt a dátum, de sikerült elvinni sopronba múzeális minősítésre, amit sikeresen teljesítettünk..

Rengeteg nagyon praktikus megoldás van benne. Belűlről állítható zsalu a hűtő elé, a kis ablakocska a karburátoron a benzinszint ellenőrzésére, a zsírzócsatlakozók "mindenhol", az ággyá alakítható ülések, elzárható olajhűtő, szerszám nélkül állítható előgyújtás, stb...
Az 1000km-es kisszervízek, 2000km-enkénti olajcsere (kivéve, ha amerikai finomítóból származó olajat teszünk bele, mert akkor 4000km!), mai szemmel elképzelhetetlennek tűnik

Vezetni nagyon érdekes élmény. Dolgozni kell. Nehezen forog a kormány, de legalább nagy a holtjáték :-)
A fék inkább csak jelképes (4 dobfék, egykörös, rásegítés nélkül).
Az ülésnek semmi oldaltartása, vagy az egyest, vagy a hátramenetet nehezen veszi, az új orosz diagonál gumik leginkább egyenesen szeretnek menni, szépen lassan. A gyári megadás szerint az utazósebesség 70-80km/h, amit még ma is teljesít :-) erről a sebességről meg azért a dobfék is megfogja.

Lépten-nyomon megmosolyogják, villognak, integetnek. 30-on fölül mindenki megbámulja. Egy pillanatra visszahozza a szép, "békebeli" élményeket. (mondom ezt 32 évesen) Valahogy kedvességet sugároz.

2012 augusztusban a szolnoki szovjet jármű találkozón voltunk vele, összesen 1230km-t mentünk, összesen 1db defekt volt, az is csak finoman, a ház előtt állva leengedett az egyik gumi, kapott egy új belsőt.

2012 júliusában benne volt a Veterán Magazinban!



Hibalista

- rohadások a sárvédőíveken, küszöbökön, AC membrán. - Fékmunkahengerek, kuplung munkahenger, benzinszint-jeladó. - ablakemelő-szerkezet (1500 Ft az új) - volt egy jelentős olajfogyasztás, valamint motorfék után füstölés... - ezért 2012 év elején teljes motor, hengerfej és váltó generál következett. - így a fogyasztás 70-80-as tempónál 6.5 liter, városban 9, 80-90-nél 7 liter lett. -

Ide hordtam szervizbe

Lakatosmunka: "garázsszaki", nevet inkább nem...

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Fényezés: Kovács Laci "Pumukli" Kárpitozás: Kárpit Shop-Ron

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1968
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Renault 5, Audi 90, Rover 620, Mondeo TDCI, BerlingoBerlingo, Következő autója? egyenlőre marad a 408-as!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Moszkvics 408, 412 1964

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)