Első autóm: mini méregzsák, életem szerelme, és nem a magassarkú
Szöveges ítélet
Kezdjük az elején: szőke vagyok, nő, és egy olcsón, otthon is megszerelem darabot akartam venni. Imádom ezt az autót. Nagyon sokáig gondolkodtam, hogy mi legyen az első autóm, mindenkèpp egy kissebb darabot szerettem volna, meg persze japánt, benzineset és magasat. Sok másikat próbáltam ki előtte,( L200, Land rover freelander, Lada Niva, Ssangyong Musso, Cadillac Escalade) de ez tetszett meg a legjobban: nagynak és robosztusnak tűnik, de mégis kicsi, könnyen kezelhető. Nem terveztem vele terepre járni, de ha már tetepjáró, egye fene, egyszer kipróbálom. Azóta rendszeresen járok vele terepre, nagyokat meghazudtoló terepképességekkel rendelkezik. Ahol a hosszú, 5 ajtós pajero fennakad a tengelytáv miatt, ez vígan elmegy. Télen egy jó gumival nem volt ellenfelem, a nagy hóban Szentendrén összkerékkel vígan elment. A fenntartása számomra megfizethető, 8,5l-t eszik, amin meglepődtem, mert sokan írták, hogy lesz az 11-15 is. Ha kell akkor odalépek neki, megy mint a golyó, de lassú mászkálásra is tökéletes volt. Az alkatrészeket a japán autókhoz képest olcsón be lehet szerezni, egészen egyszerűen lehet szerelni, még én is képes vagyok megcsinálni. Nem rohad, pedig 18 éves, évente elvégzek rajta egy alváz ill. üregvédelmet, így remélem nem is fog rohadni. Nagyon kevés negatívumot tudok felsorolni, ha valamit kellene mégis mondanám, az egyik a belső tere lenne, abban is a kormány. Nem állítható a kormány, ami édesapámnak kissé zavaró, nem nagy emberekre lett tervezve az autó, inkább átlagra. A csomagtartója apró, de 2 ember 1 heti cucca pont belefért nekünk, bár a hátsó ülőpadot ha kiszedem és előre döntöm a háttámlákat, akkor meg van oldva a probléma. A másik az az osztómű, . Számomra alacsonyan van, volt már rá példa, hogy egy fekvőrendőrre túl nagy sebességgel mentem rá, és odavágtam az osztóművet. Összességében egy elképesztő jó autó, pont ilyet akartam, mintha pont rám lenne öntve. Nem tervezem lecserélni, életben tartom ameddig lehet.
Hibalista
- A hátsó szilenteket cseréltem rajta megvétel után, ,,D" stabot, vezérlést. Ez mind kopó-fogyó alkatrész, de egészen olcsón hozzá lehet jutni, nem egy nagy ördöngősség kicserélni őlet.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam cseréltem rajta mindent, itthon a garázsban.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Pajero Pinin |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |