Sand Queen :)
Szöveges ítélet
Csapjunk bele! Elso vadiuj auto es terepjaro..
Magat az autot en nagyon szerettem, nagyon jol pakolhato, otletes megoldasokkal van tele pl. 6/7 ulesek rejtve a padloban, hutheto box a kartamasz alatt, hatso ajto kitmaszto (amit persze a benak letornek –mi is megtettuk:) gombnyomasra befordithato oldaltukrok, stb.
Nagyon fordulekony az elozo modellekhez kepest es mar sokkal jobban vezetheto. Olyan szemelyautos erzes, a tiptronic valtoval meg egyenesen sportautos, csak akkor erezni a tomeget igazan amikor fekezni kell. Nagyon jol ki lehet latni az ulespoziciobol, nagy elefantful tukrok jol, nem magas orr, konnyen attekintheto muszerek. Vezethetosege nagyon kellemes, dinamikus motor, szuper futomu, nagyon jol alaszedheto kormany (igen szuk fordulokor a mereteihez kepest). Korabbi modellek nekem olyan teherautosnak tuntek, vezetesuk sem volt annyira nagy elmeny.
Toyota Prado, mint rivalis csak az alap modellt adta volna tobbert, mint a Mitsueknal a full extras Pajerot.
Igaz ez az auto mar 2006-ban megjelent, hihetetlenul kiforrott es azota kardinalis valtozasokon nem ment at semmilyen porcikaja. A motor is a regi-regi V6-os konstrukcio amiben meg mindig letezik a gyengebb valtozat 3500cc ez meg a csucsmodell a 3800-as merettel. Ugyanezt a mocit, mint alapvasat rakjak bele az Eclipse GT-be is csak a korites hozza egy kisse durvabb.
A valtoja nekem nagyon bejott, 5 sebesseg plusz osszkerek meg terep. Rendesen kihasznaltam a tiptronic elonyeit, pl. sportosabb gyorsitaskor vagy terepen mikor kordaban kell tartani a nyomatekot/fordultszamot. Visszapakolgatasnal is eleg jol hasznalhato motorfekezesre, meglepetest is lehet okozni a sok feklampa egetonek ;)
A sok omlenges mellett felsorolnek par dolgot amin azert valtoztatni kellene:
- ablaktorlolapat regi hagyomanyos es termeszetesen nem torol jol, ma mar.. 10 evvel ezelott mar jobb megoldast hasznaltak a nemet autoknal.
- az ulesek hosszu uton nem kenyelmesek, hatul kifejezetten farasztoak, annak ellenere, hogy hatul is donthetoek 2/3 megosztasban 3 fokozatban egy kar segitsegevel, ebben borulesek voltak, bar nekem inkabb borhuzatnak tunt valami karcsu ulesen az a bor. Lattam a regebbi modellekben a szovetuleseket es azt is milyen vastagsaga volt azoknak a foteleknek, hat ebben sajna nem olyan volt.
- a motor eros, 250 lovas, de ez a homokon es duneken nem elegendo, ezt addig en sem ertettem meg mig nem adodott alkalmam kiprobalni. Termeszetesen a mindennapi kozlekedesben boven elegendo.
- legkondi teljesitmenye nem elegendo, nem fagyaszto es igazan nagy nyari melegben egy egesznapos autozaskor mar hopangast erez az ember feje.
- fogyasztas atlagban 17l/100km ehhez persze tudni kell, hogy a legkondi szinte mindig megy, en szeretek fogyasztas bajnokkent vezetni, ez nem azt jelenti hogy kimeletlenul feltartom a sort es kihuzom a gyufat a tobbieknel, hanem terhelest tartva ugy vezetni es kozlekedni, hogy a korulmenyekhez kepest kevesebbet egyen az auto. Hat nekem a legkevesebb fogyasztas olyan 14-15l korul volt, hosszu uton. Ez azert zavart nagyon, mert ugyan nagy a loketterfogat es nehez a kaszni, de a Toyota a 4000cc bol kitudja hozni a 12-13l koruli fogyasztast megismetelhetoen. Sportos vezetesnel, varoson belul ez az ertek konnyen megugorhat 19l vagy az fole is -atlagban.
Egyebkent a dizelhez szokott Europanak ez egy teljesen mas dimenzio es most nem arra gondolok, hogy megfizetheto itt a benzin, hanem arra, hogy azert mert nagy meretu az auto attol meg nem feltetlen kell dizelben gondolkodni. Sot! A duneken teljesitmeny kell nyomtekkal szemben, ezert nem is talalkozni itt dizelekkel.
Egyik legkedvesebb emlekem amikor Omanban jottunk lefele egy tartos, hosszu szerpentin uton, Low Gear –ben es szinte fekezes nelkul. Kisse hangosabban bugott a joszag meg erezhetoen termelte a hot, de csodalatos es egyben biztonsagos erzes volt kuszni lefele ezzel a nagy tomeggel.
Ez Pajero mar nagyon alkalmas arra, hogy nok is vezessek, igazi kezesbarany. Maga az auto is egy holgy, szep kecses formajaval es tiszteletet erdemlo megjelenesevel.
Hibalista
- Az elso 70e km ennek a szerkezetnek nem igazan tetel, semmilyen emlitesre melto mechanikai vagy villamos problema nem volt az autoval. - Inkabb a markakepviselet altal ajanlott es beepitett -utolag kiderult nem gyari- media rendszerrel voltak gondok: - bluetooth kihangositonal nem hallotta a masik fel a hangomat - igy azt nem is hasznaltam - tolato radar kameraja folyton beazott es homalyos kepet adott - idonkent feltehetoen villamos illesztesi hiba miatt se-kep-se-hang szindromat jatszott a kutyu - bucsut kellett mondani a gyar altal beepitett Rockfort hangtechnika magas minosegu elvezhetosegenek is, mivel ez a kinai cucc erositoje valtotta ki az eredetit. - Nem hiaba javasoljak sokan, hogy a marka altal forgalmazott es tesztelt extrakkal erdemes foglalkozni. Ezek az utolag beepitett egysegek nem tudnak jol illeszkedni a gyari rendszerhez, mindig lesz kompromisszum.
Ide hordtam szervizbe
Helyi forgalmazo es markaszerviz.Alapvetoen jok, gyakorlott, utemezett szervizek, szervizidoben nem csusznak meg.Az uj auto vasarlashoz akkor jart 30.000km ingyenes szerviz, ez 6 alkalom volt, ugyanis5000km-kenti szerviz intervallumokat irnak elo. Ez viszont zavaroan suru, feladja a lecket; logisztikailag megoldani a szervizbe leadas/felvetel-t.Ugyan a muhely eletebe nem lattam be, anekdotak jarnak, hogy 5000kent csak olajat cserelnek szurot mar nem, viszont az autot kitakaritva, lemosva adtak mindig vissza.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | TLC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |