A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Outlander (2012)

Outlander PHEV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó lesz ez...

Szöveges ítélet

2014-ben elkezdtek riogatni a VW szervizben, hogy a 3 éves turbódizel kocsim igen rosszul tűri azt a kocsihasználatot amit folytatok előbb utóbb pénztárcám meg fogja sínyleni.. ezért úgy gondoltam veszek egy plugin (konnektorból tölthető) kocsit. A piac igen szűknek tűnt főleg úgy hogy nekem kicsi és nagy kocsira is szükségem van, néha 3 km megyek többször tizent, néha 700km-t. Így jutottam el az Outlander PHEV géphez.

Sokan több fórumban megírták miért zsákutca a hibrid technológia ill. az ellenkezőjét. Nekem alapjában jó a tapasztalatom az autóval, de „furcsa” megoldásokkal én is nap mint nap találkozom. Ami alapjában azt gondolom hogy a japán gondolkodásmódból következik…
A belsőtérről nem mondható hogy ultra modern vagy forradalmi, de minden a helyén van és teljesen kényelmes, bőséges tér áll rendelkezésre elől-hátul. Néhány ergonómiai észrevételem azért volna a tervező urak felé: miért nem hátra rakták az első ülés fűtés kapcsolóját? ott legalább elérhető lenne nem úgy mint most a két elő ülés között (el kell fordulni hogy megtaláld, vezetés közben…). stb
Az MMCS, Mitsubishi Multi Communication System kezeléséhez kellett egy kis (inkább több) idő mire rutinszerűen tudtam kezelni, lehet az én agyi kapacitásom az oka :-). Viszont mindent meg lehet találni ill. beállítani csak nem ott ahol gondolnád.

Hibalista:
- egy év után a navigáció idétlenkedett (legkritikusabb pillanatokban lefagyott) pici kérlelés után szerviz cserélte gariban az egész fejegységet, azóta hiba nem ismétlődött.
- 2016 külső aksi töltő meghibásodott, gariban csere.
- idén egy gyári visszahívás keretében szoftver frissítés és gyertya csere.

A kötelező szerviz ár sokkal kedvezőbb mint előtte a VW-nál tapasztaltak, kb -40% ami azért súlyos 10 ezrek (előtte is automata, 4 kerekék meghajtású városi egyterűt hajtottam).
Három év alatt az aksin nem vettem észre semmilyen kapacitás csökkenést, a felvett teljesítmény is megegyezik a 0 km állapottal.

Na de a lényeg ami minden beszélgetésnél folyton előjövő kérdés: Mennyit fogyaszt? Megtérül valaha? stb.
Mivel érdekelt engem is a fogyasztása ezért gyűjtöttem becsülettel az adatokat az elmúlt három évben, talán le is lehet ebből valamilyen következtetést vonni, ha mást nem a vezetési szokásaimat…ami nem is annyira vicc. Ennél a technikánál nagyon nem mindegy hol mennyivel mész, mikor tankolsz villanyból stb. Szerintem lehet azt mondani hogy az éves utazásaim átlagosak, a napi használatom hétköznap kedvezőbb mert kb 40km 2x19 km, erre még visszatérek.
Az aksis teljesítmény 50 valahány kmre mondja a gyár. Aha…Mint a 3 literes benzines ami 8 litert fogyaszt. Biztos van ilyen üzemállapot csak nem életszerű használatban. Itt az aksi kapacitása igen komoly mértékben leapad 0C alatt. Gyakorlatilag max 20 km-re volt elég -10C ban. És ez nem a fűtésnek köszönhető mert úgy van programozva a vezérlés hogy 10 fok alatt a benzinmotor üzemel a fűtés miatt. Viszont 15-35 C tartományban gyakorlatilag nem vettem észre nagy különbséget, vagyis így ez nem teljesen igaz. Nagy melegben a klíma zabálja az energiát (természetesen), ezért inkább az előző mondatom úgy igaz, hogy nincs különbség 15-35 C közötti tartományban a tisztán aksis távolságban ha nem megy a klíma. Nálam ez a távolság kb 35-43 km. Ezért az éves átlagos tisztán elektromos kapacitás amivel kb lehet számolni: 35 km.
Ha elfogy az akkumulátor energiája akkor ezeket a fogyasztásokat mértem:
- városi fogyasztás: 5-6l/100km
- autópálya tempó: 10l/100km (jellemzően 140km/h)
és itt egy pici megjegyzés: 44 literes a tank, megyek a haverokkal pl síelni, 360-400 km-ként megállunk miattam tankolni, míg egy „normális” autó 900-1100 kilométerenként tankol… hogy miért nem fért el legalább 60 literes tank???
Ugye a fogyasztási adatokról lehet úgy nyilatkozni, hogy ezt bármelyik öregebb kocsi is tudja, igen de azért megjegyezném hogy ha csak ketten megyünk akkor is +2tonna a tömege a gépnek és azért 4 kerék meghajtású. Talán azért igy már picit más…

És akkor a három év adatai. Megjegyzem, hogy minden tankolás és minden töltés fel van jegyezve, ezekből jött ki a következő:
megtettem 75625 km-t
vásároltam 3725 liter benzint
töltöttem 9502 KWh

tisztán benzin fogyasztás kb 5 liter/100km(!)
ha a villamos energiát meg kell venni és az árát visszaszámolom benzinre akkor ez kb +1,2 litert jelent
azaz a 2 tonnás kocsi benzin fogyasztása kb 6,2 l/100 km, és itt jön a képbe személyes kocsihasználat ugye. Visszatérek arra, hogy nálam van úgy hogy napokig nem kapcsolódik be a benzinmotor mert olyan távokat megyek amire elég az aksis üzemmód….de ugyanakkor rendszeresen járok autópályán ill. évente többször megyek külföldre amikor nincs lehetőség töltésre. Ezért azt gondolom hogy a fogyasztásom akár lehet reprezentatív is. :-)

Hogy behozza-e az árát? ez már viszont elég szubjektív. Itt már nehéz a matek. Inkább felsorolom az érveket mellette:
- japán motor, nem elromlós fajta,
- relatíve olcsó a szervizelési költség,
- nagy raktér, kényelmes belső tér,
- városban is kedvező a fogyasztása (villannyal),
- ekkora méretű/értékű autóhoz képest nagyon kedvező biztosítási díj,
- ha nem kell a villamos töltést fizetned… :-), akkor az már nagyon jó fogyasztás,
- környezetbarát
- (csöndesen írom, hogy zöld rendszám adta lehetőségek).

néhány LEG:
legtöbb távolság egy tankkal (rengeteg töltéssel): 2544 km
legmagasabb fogyasztás (mérés 27,7 l fogyasztás alatt): 11,3 liter/100km töltés nem volt
legalacsonyabb fogyasztás (mérés 33,3 l fogyasztás alatt): 1,4 liter/100km + 438KWh töltés

még folytatom…

Hibalista

- 2015 Navigáció, gariban csere. - 2016 külső aksi töltő, gariban csere.

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey, Budapest, Mogyoródi út.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Tiguan Következő autója? céges
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Outlander 2012

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)