A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Outlander (2007-2012)

Outlander 2.0 DiD 4WD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Misu. A szerethető mindenes

Szöveges ítélet

A régi autóm lecserélése időszerűvé vált, ezért hosszabb ideje tudatosan kerestem az utódját! Az Outlanderről ezt megelőzően semmilyen információm nem volt,egyszerűen nem ismertem, és véletlenül akadtam rá! Az eddigi felhasználói igényeimnek jobban megfelelő magasabb építésű, magasabb üléspozíciójú, (ne beülni kelljen, hanem inkább fel...:-) kizárólag kombi formájú és ha lehet, esetleg kapcsolható összkerekes (SUV, crossover ) modellekkel szimpatizáltam, amelyek alkalmasak a nagyobb össztömegű vontatásra, két tengelyes futó biztonságos húzására is!
Mint említettem, véletlenül akadtam rá! Szerintem helytálló a kijelentés, hogy a mai napig sem egy átlagos, mindennapos "tucatautó" lenne ami percenként jön szembe az utakon. Minden hozzáférhető információt elolvastam róla, az összes feltöltött videót megnéztem, a véleményeket elemeztem, így, kijelenthetem, hogy végül tudatosan és kizárólagosan választottam!
Az autóról: Németországban helyezték forgalomba, egy tulajdonosnál szolgált,179.950-km óra állásnál volt az utolsó bejegyzett átvizsgálás, olajcsere, így egy igazolt és lekövethető autót vettem meg. A mostani, kategóriát teremtő divatos bakancs forma kifejezés nem igazán húzható rá, inkább egy emelt terepkombi jellemzéssel illetném, bár, ekkor rögtön hozzá kellene csatoljam, az időtálló (!) kifejezést is....mert amióta megvan, azóta azon kapom magam, hogy más, évekkel frissebb konstrukciójú kategória társakkal hasonlítgatom össze, és elégedetten állapítom meg, hogy méretben se nem kisebb, se nem elavultabb a forma, azaz, a mai modernebb extrákat leszámítva, (Xenon,Angyalszem, nappali menetfény..stb.) nekem, semmivel sem tetszetősebbek, arányosabbak mint a Misu, de ugye ez szubjektív dolog. Az ülések, és a hátsó üléssor is,nemcsak kényelmesek, de jól variálhatóak, minden irányban állíthatóak, dönthetőek, csúsztathatóak vagy egyetlen mozdulattal össze csomagolhatóak, így ez még a sokkal fiatalabb és modernebb kategóriatársakal szemben is nagy előny, okos megoldás!
A választásnál, fő szempont volt a belső tér nagysága is, mivel én "csak" 187 cm. magas és 100 kg. vagyok, (de a gyerekeim 197/115, 186/100) de az utasok is úgy elférjenek mind lábtér mind fejtér szempontjából, hogy az kényelmesnek mondható legyen, nos erre nincs is panasz, bátran ajánlom mindenkinek, akinek hasonló "gondjai" akadnak! :-)
A váltó hidegen kicsit nehézkes, de melegen ez megszűnik, egy olajcsere biztosan segít majd rajta. A váltó útja nem túl hosszú, de megszokást igényel, eleinte előfordult, hogy "elváltottam magam",vagy harmadikkal indultam....volna.:-( De ez a kezdeti ismerkedés után megszűnt. Nagyon okos a hajtáslánc, alapból elsőkerék hajtást adva, de ez így nem pontos, mert elektronika figyeli a sleep-et, azaz a megcsúszást, és a másodperc töredéke alatt beavatkozik, azaz elosztja a hajtóerőt a négy kerékre! Konkrétan: Jeges, lefagyott úttesten a körforgalomba szándékosan "bedobtam" az autót, kicsit "ráhúzva" a kormányt, hogy olyan BMW-sen, "kilinccsel előre" kanyarodjunk...de abban a pillanatban olyat éreztem, mint amikor kötélen vontatok és a vontatott autó megránt! A rántást követően a Misu egyszerűen befordult a helyes irányba, a hátsó hajtás beavatkozása miatt, mindezt a másodperc tört része alatt, úgy, hogy mindez hamarabb megtörtént mint azt kigondoltam! Nagyon okos konstrukció, és ügyesen korrigálja az óvatlan pilóta hibákat, kifejezetten jóindulatú, és nem büntet! Valaki itt előttem azt írta, hogy úgy megy, mintha zsinóron húznák...Nos ez szóról szóra így igaz. Terepen ügyesen mozog,a hasmagasság meglepően nagy, a kategória társakat simán legyűri, persze a gumi választás nagyon fontos!
A motor, (2.0 Passat eredetű PD TDi) kellően dinamikus. Ebben a modellben valóban egy kicsit "traktorosan" szól, kissé nyers benyomást kelt, de melegen ez sokat halkul, kisimul, viszont ahogy ezt a karosszériát mozgatja, ezért hamar megtanuljuk megbocsájtani ezt a kis kellemetlenséget. Ahogy én hajtom,(szinte mindenütt 130-140!) úgy inkább a 8 liter/100-as átlag a jellemző. Tudtam már vele 6,6-al is autózni, de én ettől a tempótól szédülök....:-) Összegzésként kijelenthető, hogy a 8 literes átlag ebben a kategóriában kifejezetten jónak mondható!
Gyakran kell nehéz, kéttengelyes utánfutót húznom vele, de mindeddig semmi panasz, a 4WD kifejezetten segít és az 1700 kg.-os önsúly is jól jön ilyenkor!
A fűtés, a hűtés japánosan precíz és hatékony, a beltér szép és áttekinthető, viszont a beépített műanyagok olyan "egyszerű" benyomást kölcsönöznek az autónak. Cserébe jól takaríthatóak....és mit is akarhatnánk többet egy egy olyan autótól amit pont erre a felhasználási célra alakítottak ki? Bosszantó apróság, hogy a világítás felkapcsolásával a közép konzol kijelzője elhalványodik, gyakorlatilag semmilyen információ sem olvasható. Ez apró, de amatőr hiba egy ilyen autótól! Az irányjelző visszajelzése olyan Renaultosan "fitty-futty" hangú és halk, talán ez miatt is, de eleinte néhányszor "kint maradt", (az automata nem minden kormány állásnál veszi vissza,) megszokást igényel, figyelni kell rá! A csomagtartó jól pakolható, külön nagy ötlet a hátsó lehajtható kis ajtó, ami nemcsak a pakolást könnyíti meg, de hosszabb "szál anyagok" is gond nélkül betolhatóak!
Összességében nagyon elégedett vagyok az Outlanderrel, mindenkinek bátran ajánlanám, aki egy ilyen praktikus és stílusos autóra vágyik!

Hibalista

- Csak az üzemszerű használatból eredő kopások, fékbetét cserék, első futómű gömbfejek és kormányösszekötő gömbcsuklók cseréje.(8000 Ft) Kézifék állítás,illetve betét csere.(Hátsó fék, kézifék együtt 16.000 Ft) Az első gömbcsukló cseréje során vettük észre, hogy a jobb első kerékagy,(az egész agy, öntött acél anyagából, a gömbcsuklót szorító résznél,ahol a legvékonyabb, az anyag el van repedve,(!) valószínűleg egy előző, helytelen javítási, alkatrész cserélési folyamat során, vélhetően kalapálás, ütlegelés miatt!) cserére szorul! A komplett agy 68.000 Ft, egy kicsit rosszul esett, de másnap itt volt vele a futár!! Vezérlés, olajcsere. Ennyi. - Amúgy más semmi...japános következetességgel teszi a dolgát,hibátlan!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 179000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Octavia 1.9 TDI Kombi Következő autója? Egyenlőre marad. Ha nyerek? Kodiaq
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Outlander 2007 (2007)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)