A Lándzsás
Szöveges ítélet
Tisztelt Mindenki!
Ez az első "0" kilométeres autóm. Egy Mitsubishi Lancer 1,5. Ezt megelőzően volt Nissan Almerám, egy 1,4-es és egy 1,5-ös benzines, majd egy Focus Kombi 1.8 TDCI Trend (Eddig ez volt a legjobb autóm. Takarékos, dinamikus és csendes.)
Természetes, hogy 2-300 km megtétele után nem sok mindent lehet mesélni egy új autóról, de az első benyomás, és az elmúlt évek autós tapasztalata is fontos lehet a leendő Lancer tulajdonosoknak.
Mindenképpen a legfontosabb, hogy a Lancer menetteljesítménye, a biztonsági felszereltsége, külleme, és nem utolsó sorban az ára a jelenlegi autópiacon nagyon jónak mondható.
Ami tetszett: nagyon rugalmas, sportos váltó és motor. Még az 1,5-ös is jól teljesít. Kimondottan DÖGÖS kivitel, modern forma. A színétől függően lehet sportos, de elegáns is. Egyszerű, jól kezelhető kiegészítők. Nagyon jó belső világítás elől és hátul is. Elfogadható minőségű műanyagok. (Természetesen ez az Inform felszereltségre vonatkozik, a felsőbb kategóriák biztosan jobbak ennél-sajnos élőben nem láthattam.) Kb fél éve keresek 4 mFt körüli új autót. Sok típust kipróbáltam, de ez volt az első, amelyik a tesztvezetés után szívembe lopta magát. A belső tér kellően tágas. Négy átlagos testmagasságú utassal nagyon kényelmes. Szerintem a kategóriáján belül ez a legjobb.
Ami nem tetszik: a rádiós CD lejátszót normál nappali fénynél és a fényszóró felkapcsolt állapota mellett nem lehet látni. Az első ülések közötti könyöktámasz csak tároló rekesz, mivel 10 cm-rel hátrébb van, mint kellene. A fedélzeti számítógép kezelő gombja nem jó helyre került, szerintem az irányjelző kar végébe jobb lett volna.
A csomagtér: a belső borítása, a pótkerék fedő burkolata nem az elvárhatő minőségű, ráadásul nincs semmi tárolórekesz az esetleges apróságoknak.
A jobb első ülés lábtere, valamint a kesztyűtartó igen szűkre sikeredett.
Menet közben: nagyon jó vezetni, kuplung, fék stb minden a lehető legjobb. Tolatásnál meg kell szokni, hogy nem látod a hátulját, előbb-utóbb ez nem lehet gond.
Most csapjunk a lovak közé! Később több kilóméter, több tapasztalat. majd írok.
1000 km: egyre jobban élvezem a vezetést ebben az autóban. Meglepő, hogy kíméletes, nyugodt tempójú vezetés mellett a fogyasztása kifejezetten jó - 5-6 liter. Érdekes, hogy a sportosabb, és dinamikusabb vezetési stílus mellett is csak 6,5-7 liter fogyaszt (max 130 km/h).
A hátsó ülések kifejezetten kényelmesek, valamivel puhábbak. mint az elsők. A háttámla és fejtámla kialakítása, dőlésszöge is a lehető legjobb.
2200 km: túl vagyunk az első hosszabb úton, Hódmezővásárhely-Budapest-Tihany és vissza. Kb 600 km, átlagfogyasztás 6 l/100 km (nagyon jó). Minden új autót keresőnek javaslom, hogy próbálják ki a Lancert kiváló autó.
25 000 km: több mint egy éve hajtom a "Lándzsást".
Változatlanul megbizható, kifogástalanul működik minden.
A 20 000 km-es szervíz rendben lement, bár én drágáltam a több mint 60 e Forintot, ráadásul az anyagárból és a munkadíjból is jóváírtak kedvezményeket. (szegedi Ford Hovány).
73 000 km: betöltötte a 3 évet.
Legfontosabb változás, hogy 2010. őszén ( kmóra állás 60 000 km) beszereltettem az LPG rendszert a Lancerba. Kifogástalanul működik, kb. 7-8 liter gázfogyasztással, 200-220 Ft/liter gázárral egy benzinnél takarékosabb üzemmódba kapcsoltam.
Kiegészült egy tempomattal, ezt a Mitsubishi Hovány-nál szereltettem be, nagyon jól, hibátlanul működik.
A rádió kijelző problémájával sikerült előrelépni, mivel panaszaim hatására kicserélték az egész rádiót egy olyanra ami már nem halványul el, ha felkapcsoljuk a világítást.
Az eredeti nyári gumik kb 40 000 km után olyan hangot adtak 80 km/h felett, hogy le kellett cserélni.
Változatlanul kifogástalanul működik minden, a kisebb hibáit elfogadva, nagyon megszerettük az autót.
90 000 km: betöltötte a 4. évet.
Tulajdonképpen nincs mit írnom, mivel a Lancer változatlanul maximálisan megbízható.
"Látványos" fejlesztés, hogy kapott egy hátsó szárnyat. Eddig is megnézték az utcán, de most.... Nagyon dögös.
****************************************************************************
140.000 km: közel 7 éve használjuk!
Változatlanul kifogástalanul működik.A napokban cseréltem ki az eredeti akkumulátort. (Jól bírta).
Ami nem tetszik:
- A belső műanyagok nagyon sérülékenyek.
- Sajnos a rádió kijelzőt nem tudták a szervízben átállítani, így nem lehet látni az infókat. (Ez cserével megoldódott)
- Az autópályás használat során hangos a kipufogó rendszer (130-140 km/h), a szervízben felvetettem a problémát, és megmagyarázták, hogy a kis japánok igen sokat dolgoztak azon, hogy így szóljon a kipufogó. Azóta olvastam, hogy a 2009-es évjáratú Lancer már csendesebb.
Hibalista
- Nem jellemző!
Ide hordtam szervizbe
Nem jellemző!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 94000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1,8 TDCI | Következő autója? | Lancer |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |