A Fekete gyémánt
Szöveges ítélet
2007-ben vásároltam az épp kifutó modellt, gyönyörű fekete színben(elegáns és lehet sokat törődni vele). Szerintem ez egy komoly, formai játszadozásoktól mentes klasszikus autónak kinéző(és a100%-ig az)családi autó. A kocsi külsejénél maradva:Akinek van szeme hozzá látja, hogy igen szépen vannak illesztve a különböző karosszéria elemek, (csak nagyon kevés autó hasonlítható hozzá). A viszonylag nagy hasmagasság nem hátrány a tökéletes magyar utakon. Az autóban minden számomra fontos extra benne van, és minden kezelőszerv ott található, ahol várná az ember. Erre a marketingfüggők azt mondanák:unalmas, én azt mondom:praktikus. A beltér kissé komor,de puha és jó minőségű anyagokkal béleltek a kárpitok. Aki az ötödik teli fejtámlát kitalálta a hátsó ülésre középre, az nyugodtan nyomhatna egy hara-kirit. Mivel nem láttam a belső tükörben tőle, kivettem a kocsiból.A pedálrend tökéletes, az egonómia jó, a csomagtartó és a tanksapka fedél a vezetőülés mellől balról nyitható.A csomagtartó tágas, a zsanérok belógnak, de számomra ez egyáltalán nem zavaró. A lecsukáskor a rendszámtábla alatt a peremet egy ujjal megpöccintve a csomagtartó szinte magától, saját súlyától lecsukódik. A nyomatékváltó tökéletes(jah a japán váltók....), átlagos úton kapcsolható és precízen megvezetett. Mindíg elsőre veszi a hátramenetet is ellentétben sok más típussal...Az autó rendkívül stabil az úton köszönhetően az igényes multilink hátsó felfüggesztésnek, a kormány pontos mint egy szamurájkard, kis mozdulatokkal működik, a futómű hangolása valahol középen van, nem túl lágy, és nem túl kemény, bár a futóműzajokat nem szigetelték el rendesen. A motor kb100 lóereje nem tűnik soknak, de mivel alacsonyan ébred a nyomaték, az autó tökéletes társ a hétköznapi autózásban, és jóval erősebbnek érezni. Nem véletlen írta a Winkler a tesztben, hogy nyugodtan belehazudhatott volna még a Mitsubishi 15 lóerőt. Alapáron négy tárcsafék lassítja az autót.
2008.07.12.
20000km. Az autó problémamentesen működik, még egy izzó sem égett ki, a beltérben nem zörög semmi, a motor precízen teszi a dolgát. Túl vagyunk egy Horvátországi nyaraláson és autópályán 150-180km/h sebességgel teljesített egy kb 200km-es szakaszt, élmény ahogy 150-ről még elindul kis 1,6-os létére. Simán tartotta a lépést nagyobb kocsikkal. Olajat nem evett az együtt töltött idő alatt.Eddig nagyon meg vagyok elégedve vele.
2010.05.24.
50000km
Az autó megbízhatóan teszi a dolgát, kifogástalanul müködik. Semmi nem zörög-nyiszog a beltérben, minden olyan, mint újkorában. A féktárcsákon nem látszik kopás(nincs "válla",), a betétek több mint fele még nem kopott el.Először azt hittem csak a viszonylag nyugis vezetési stílusomnak köszönhető, de megnéztem több ilyen autót és mindegyiknél ez volt a helyzet.
A gyári gumik jól fogják kanyarokban is, de már erősen megkoptak, jövőre cserélni kell őket. A motor-váltó-hajtáslánc kifogástalan. Az akkumulátor 3 év városi használatot és a gyakori rövid távot honorálta egy cellazárlattal.
Összességében az akku-t leszámítva egy rendkívül megbízható, kiforrott elég dinamikus és jól használható autó. Azon kevések egyike, amelyet minél többet nézve ( talán ez egyszerűségének köszönhető), annál szebbnek lát gazdája.
Hibalista
- Ez Japánban készült......
Ide hordtam szervizbe
magam szervizelem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | Japánban gyártott Japán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |