Evo IV - kanyarban a Shinkansen-t is bünteti
Szöveges ítélet
Ördögi mű, szerintem a japánok ezzel akarták törleszteni az atrocitásokat,
amit elszenvedtek a történelem során. Félelmetesen erős már a gyári, ahogy
pedig a kanyarokat veszi, azt biztos, hogy a Shinkansen-ről koppintották
(még az is lehet, hogy a futómű arról van).
Evo IV - hát angol, jobbkormányos, de magyarosítva (piros paprika a csomagtartóban). Gyári Recaro ülések, nagyon tart, nagyon szép, de kemény. Dugózni vele egy élmény.
Beltér, ahogy az Evok többségénél (a IV-V-VI szériánál biztos) nincs túlbarokkosítva. Óracsoport piros-fekete színben pislákol, középen a nagy digit klíma (GSR felszereltségnél alap, RS-nél nincs, mivel az a rallyra készített változat, kikönnyítve, felesleges sallangoktól mentesen), és nagyjából itt ki is fújt a történet. Ettől függetlenül szép íves, nem szögletes sehol a műszerfal. A pohártartón nagyot röhögtem (2 sör lazán belefér, de tuti kilötyög), ami a középkonzolon van. Négy elektromos ablak, gyári szélterelő, elektromosan mozgatható/behajtható tükrök, digit klíma. Nagyjából ennyi.
Aztán amit a motorral műveltek a kis japók, nomeg a futóművel, na az már embertelen. Még a gyári setup is büntetés az emberiség ellen (280LE 350Nm), de amit ki lehet még hozni belőle, az egyenesen sátánizmus.
Kanyarban kvázi gokart módon viselkedik. Gyorsulása nem egy nagy szám (5.2 a gyári adat), de ugyebár az Evok két egyenes közt, a kanyarban születtek, így igazán ott érezni az autó tulajdonságait.
Most, hogy lassan egyben van, jönnek bele az okosságok, de kívül megmarad teljesen gyárinak, jobbkormánnyal, ahogy legurult Mizushima gyárból annó Japánban. Megpróbáljuk megőrizni őt az utókornak - ahol talán már egy más közlekedési módot és eszközt fognak használni - hogy reprezentálhassuk, hogy milyen is volt az a szekér, amivel Tommi Mäkinen kétszer is ralli-világbajnok tudott lenni.
A száraz tények:
- 0-100: 5.2 (gyárilag), rajtolgatás eszi a difit/kuplungot, cserébe indulásnál lerepül a hajad és a szemüveged
- Vidéken eljár 8 literrel is akár, ha nem padlózgatják sűrűn (legutóbb 240km-es távra 7.91L/100km jött ki)
- Városban viszont 10-12 litert lazán bekajál, nagyon könnyű cipővel sem lehet 10 alá vinni -> egyszerűen képtelenség nem oda-oda lépni 1-2x, ha az ember alatt ilyen autó van, akkor meg hamar felmegy 16 körülire is
- kopó alkatrészek árai nem vészesek, de kell a minőségi mindenből
- olajcsere intervallum kényes, és az olaj típusa is
Sok aftermarket cucc van hozzá, külföldön a bontott alkatrészek fillérekért vannak. Szanaszét lehet építeni, kinek mire ... drag/rally/pályaautó, amit akar az ember.
Hibalista
- update (2013): - - osztómű csere (elfolyt az olaj az olajcsere után, bedarálta a fogakat) - - hátsó féknyergek felújításra várnak, hátsó difi hézagolásra vár
Ide hordtam szervizbe
Mitsu klubbos srácokkal együtt kalapáljuk
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Carisma 1.6i | Következő autója? | családinak egy Grandis, ez pedig marad játszósnak |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |