Kis szürke gyémánt
Szöveges ítélet
Olcsó, megbízható autót kerestünk 400 ezer környékén. Sokat mászkáltunk az öcsémmel, hogy mi lehetne a megfelelő alany. A kis Mitsu egy kereskedés előtt állt. Bár a fényezése kissé kopottas volt, látszott rajta, hogy egyben van. A tulaj dízelre váltott, azért adta el.
A motor nem 90, csak 75 lovas (EFI) takarékos változat volt. Pörgetni lehetett, teljesítményt is akkor adott le inkább. Mindennapos autózáshoz megfelelő erővel rendelkezett, a többlet hiányzott belőle, de kárpótolt azzal, hogy télen sem ment 7,5 fölé az átlagfogyasztás. Autópályán is elment 150 körül kényelmesen. Állítólag 195 körül volt a vége, de nem volt lelkem egy 12 éves kocsit meghajtani ennyire.
Alapvetően kényelmes autó, a szervo azért jó lett volna bele. Villanyablak, elektromos tükör (ami fűthető is), központi zár járt hozzá. A korabeli japánokra jellemző egércincogásra hasonlító zenével együtt. A futómű japánosan kemény, de jóindulatú, a váltó teljesen rendben volt.
A leggyengébb pontja az autónak a karosszéria. 12 évesen már rohadt itt-ott, de az első közös telünk után a helyzet nagyon aggasztó méreteket kezdett ölteni. Szerelőnk szerint ez a Lancerek problémája (a motor élettartama többszöröse a kaszniénak).
Összességében nagyon szerettem. Ennyi pénzért kaptam egy hűséges, megbízható társat.
Hibalista
- Feszültségszabályozó, emiatt az akkut is cserélni kellett.
Ide hordtam szervizbe
Maszek mester Óbudán
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Primera | Következő autója? | Rover 200 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |