Az autógyártás etalonja
Szöveges ítélet
Tapasztalatom szerint több mint jó. Volt már Ladám, Opelem, Alfa Romeom, VW-m Mercedesem, de a nyomukba sem érnek semmilyen tekintetben. Költözéskor ( öt ajtós változatom van ), mivel a hátsó ülést egy szintbe lehet dönteni a csomagtér szintjével egy kétméteres rekamié tökéletesen belefér. Ezt hosszasan nézegettem, mert először nem akartam elhinni. Szintén költözésnél három x két és feles utánfutót megpakolva elég jól vitte ahhoz képest, hogy 1,5 literes injenktoros és 84 lóerővel büszkélkedhet. A fogyasztása télen városban 6,3 liter!!! úgy, hogy a havat és jeget nem kaparom, hanem megvárom míg leolvad. Autópálya ilyenkor nyáron 5,8 liter ugyanennyi a városban is, de országúton 90-100 km/h sebességnél 5,5 liter fölé nem megy. A feleségemet kiszakadt porckorongsérvvel műtötték és a gyári derék és oldaltámaszos üléseknek köszönhetően nem fáj a dereka hosszú úton sem, és ez a magyar útminőséget tekintve nem hátrány. Szerencsére ugyanilyen deréktámaszos módon alakították ki a hátsó üléssort is, és a fentebb felsorolt márkákkal ellentétben itt pont jó helyen van a deréktámasz és tényleg támaszt, a kényelmet szolgálja. A korához képest 1989-es évjárat rengeteg hasznos dologgal van felszerelve: klíma, négy elektromos ablak, elektromos tető, szervo kormány, szervo fék és a kuplung is szervos, központi zár stb. Igazán rossz tulajdonsága a változó és szinte csak rendelésre kapható alkatrész-ellátás. Igaz mindent lehet hozzá kapni, de szét kell nézni, mert van ami a bontóban lényegesen drágább, mint az újonnan gyártott. Az alkatrészekből érdemes a gyári japán alkatrészeket megvásárolni - ezeket itthon kódolják be, mert csak japán betűk díszelegnek rajta és semmit nem értesz belőle, csak a kódszámot tudod elolvasni. Éppen ezért jó ha megnézzük a kicserélendő alkatrészt, nehogy mást vegyünk, mint ami kell. ( Egyébként mindenhol kicserélik, ha tévedsz. Az utángyártott alkatrészektől az eredeti alkatrészek néhány száz, maximum ezer forinttal drágábbak, de sokkal jobb minőségűek - tapasztalat. Néhány alkatrészár: féltengelycsukló gyári japán: 10200 ft, kormányösszekötő gyári japán: 3400 ft, fékcsövek 6.db. :12000 ft szintén eredeti, elektromos ablakemelő mechanika : 12800 ft ( bontóban 15000 ft ), ablaktörlő rudazat 48000 ft !!! ( bontóban ez 5000 ft, csak nem lehet kapni ) Nagyjából ennyi ritkán van gond vele, de az is orvosolható, szinte kizárólag új alkatrészekkel, mert az előző szériát és az ez utáni szériát tömkelegével lehet látni a bontóban, ezen évjáratban gyártottak alkatrészeiért elő kell jegyezned magad, mert akinek ilen van az nem adja el soha...
Hibalista
- Jobb oldali féltengelycsukló cseréje 10200 ft gyári ( az előző tulaj nem cserélte ki a kiszakadt gumiharangot.
- Ugyanezen trehányság miatt a jobb oldali kormányösszekötő rúd cseréje 3500 ft szintén gyári.
- Műanyag alkatrészek: ablaktörlő rudazat műanyag csuklói ( még nem cseréltem, mert kompletten lehet kapni a gyári 48000 ft a bontott 5000 ft, de a bontós azt mondta, hogy ezt a szériát ritkán bontják, mert túl jó. Az elektromos ablakemelő mechanikáján az alsó rögzítő műanyag kopása, törése miatt az egész mechanikát cserélni kell, itt fordított a helyzet a bontott (ha lehet kapni fél évben egyszer) 15000 darabja, míg a gyári új 12400 ft.
Ide hordtam szervizbe
Uram János Debrecen, Böszörményi út
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Bartha Tibor Debrecen, Balmazújvárosi út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 162000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VW Golf | Következő autója? | Mitsubishi Lancer - próbálom minnél tovább életben tartani, meghálálja. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |