A tökéletes autó?
Szöveges ítélet
2003 augusztus végén vettem a kocsimat. Egy japán autóhoz képest nem valami jól felszerelt - se elektromos ablak / tükör, se központi zár (közben már raktam bele), se lehajtható hátsó ülések (a csomagtartó mérete viszont nagyon jó), se szervókormány és ABS. Viszont minden irányba álítható a kormány és a vezet? ?lés magasságban álítható.
A kocsinak az a legnagyobb hibája, hogy a Mitsubishi két év alatt 4 fajta elektromos karburátort gyártott az 1,3 Lancerhoz és a szakszervízben se nagyon akarják válalni a javítását (cserét ajánlanak egy bontottra).
Télen (0° alatt) sajnos nem tudom a fogyasztást 12 liter alá szorítani, nyáron viszont a fele is elég - ezért gyanakszom arra, hogy a karbival nem stimmel valami.
Rozsda a hátsó kipufogó dobon kívül sehol sincs - tökéletes a gyári rozsdavédelem!
Az útfekvése egy álom - végsebességnél (kb. 160 km/h) is iszonyatosan stabil, olyan mint ha síneken menne! Nagyon nagy kanyarsebességek érhet?k el vele. Én a 185/60 R14-es gumiméretet ajánlom mindenkinek márkás gumikkal. Ez a futóm?vet is kiméli és még kényelmesebb lesz a kocsi!
A menetteljesíményével nagyon meg vagyok elégedve, pörg?s és jó a nyomatéka is. 3000-es fordulat alatt egy kicsit lomha utána viszon szépen és egyenletesen húz. Sokan, akik már ültek benne nem akarták elhinni, hogy csak 1,3-as motor van benne.
A zajszigetelése nagyon jó, szélzajok se nagyon hallhatóak.
Nagyon jó lámpái vannak (f?leg a reflektor a két H4-es & két H1-es izzóval). A f?tés tökéletes és nagyon gyorsan elkezd melegíteni (még -10° alatt is).
Motorikusan semmi gond nincs vele (kompresszió mind a négy hengerben 12,5 bar), az olajfogyasztás minimális.
Negatívumként még megemlíteném az elfáradt öv visszahúzókat és a dölésszögben nem álítható fejtámlákat.
Azt azért még megemlíteném, hogy a pár hétel ezel?tt mért CO és HC mérés eredménye a következ? volt:
alapjáraton: CO 0,006; HC 34ppm
fordulaton: CO 0,010 ; HC 53ppm
Ezt produkálja egyszer egy német autó (f?leg 15 évesen)!!!
Sziasztok, Bence
Hibalista
- Katalizátor: 20000 Ft (univerzális, gyári csonkok rá lettek hegesztve 3500 Ft-ért),
- Lamdaszonda: 9000 Ft (utángyártott)
- Hátsó kipufogódob: 10500 Ft (rossz min?ség?, utángyártott)
- Termostát: úgy emlékszem 2000 Ft
-
Ide hordtam szervizbe
én szerelem
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nyíregyháza, Mitsubishi keresked? (Debreceni út végén)
Nagyon rendesek, és ?szinték - pl. ?k ajánlották, hogy vegyek univerzális katalizátort, mert a gyári még bontottan is nagyon drága! Ha kell, szereznek bontott alkatrészeket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Honda VF750F még azért megvan! | Következő autója? | Toyota Celica ST 165 2,0 Turbo 4WD 1989-es |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |