Mici - Mindenkinek, mindenhova, mindörökre!
Szöveges ítélet
A Mitsubishi Pajero eddig 12-szer nyerte meg a Dakar Ralit, az L400 pedig a Pajeróra alapjaira épül. Fejsze kell, hogy szétverd. Ha megkapja a maga olaját meg zsírját (motor, váltó, diffi stb.), biztos, hogy ő visz majd téged a temetőbe, nem te őt a bontóba. Láttam már L300-ban 950 000 kilométert és gyári hengerfejtömítést...
A 4D56T típuskódú, 2,5 literes turbódízel motort 1980 óta tökéletesítgetik, futásteljesítménye nagyjából egymillió kilométerre tehető. Az enyémben még csak 60 ezer van, nincs is semmi baja, és remélhetőleg valóban sokáig bírja majd. Tettem bele diesel előmelegítőt (www.dieselelomelegito.hu), hogy csak üzemi hőmérsékleten járjon, és 7500 kilométerenként kap új olajat is. Mivel mindent teherautósan túlméreteztek, én pedig kímélően, második autóként, szimpla kirándulásokhoz használom a gépet, a kopó alkatrészek cseréje jócskán kitolható, és áruk is kifejezetten olcsó.
A belső tér ötszemélyes, a hátsó utasok csak talppal érik el az első ülést, pedig még van mögöttük egy méternyi rakodóhely. Az ülések kényelmesek, a kárpitok tartósak, a csendes illetve jól elszigetelt motornak köszönhetően személyautós a hangulat. Minden alkatrészből árad, hogy örök életre predesztináltatott - kotyogás, lötyögés, zizegés nincs még macskakövön sem, és pakolórekeszből is jutott bőven.
A motor 85 lovas, 194 Nm-t tud, csak 2000 és 2500 között húz igazán, és akkor sem vág mellbe. Nincs túlhegyezve... Azért a városi autóknál általában fürgébb, és a 235-ös gumikkal még a 210 milliméteres hasmagasság ellenére is be lehet fordulni hatvannal a sarkon... Feltéve, hogy jó az aszfalt, hiába ugyanis az ultrakirály, dupla-lengőkaros első felfüggesztés, hátul merevhíd van, meg laprugó , úgyhogy pattog, mint a nikkel bolha, örülhetsz, ha tapadást találsz a padka előtt. Cserébe berakhatok 12 mázsa cementet a csomagtartóba, még másfelet a tetőre és felakaszthatok hátra egy kéttonnás utánfutót. A fék maga a tökély, úgy megállít, mint a betonfal és nem fárad a szerpentineken. Negatívum, hogy a végsebesség csak 137 km/óra, és 90 felett nagyon meg ugrik a fogyasztás - kilencvennel 7-7,5/100 km, 115 km/óránál 11,6. Városban óvatosan 7,5-8, nyomulósan 9-10, szokásosan 12.
Az L400 terepadottságai kis túlzással megegyeznek a Pajeróéval. Az enyémben nincs diffizár, csak négykerékhajtás meg felező, de eddig még nem találkoztam olyan akadállyal, ami ne lett volna sima ügy. Persze nem versenykörülményekre gondolok… Vettem egy hiper-szuper négytonnás kézi csörlőt, szeretném már kipróbálni, de soha nem kell elővennem. Talán idővel veszek egy ARD diffizárat, nehogy lepisáljanak Babodon.
Mit mondhatnék még? Három évig kerestem gyári állapotú, összkerekes L300-ast vagy L400-ast. Láttam itthon majdnem mindet. Végül álmaimból gurult elő ez a masina. Kétmillióért vettem, sérülésmentesen, első tulajdonostól! Ha évente 40 ezer kilométert megyek vele, és nekem is elfut egymilliót, az azt jelenti, hogy nagyjából 2033-ig nem kell kocsit vennem, és az egész család eljuthat bárhová a Földön.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Murczin Pajero, L300 és L400 szervíz. Máriahalom. Olcsó, tiszta, korrekt, és nagyon értik a dolgukat...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 54000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | CRX | Következő autója? | Koenigsegg CCR |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |