Sivatagi Harcos
Szöveges ítélet
Eleve azért vettem, hogy Bamakóba menjünk vele. Leselejtezett autó volt a munkahelyemen. Első próbaút nyaralás Elba szigetén rögtön kiderült, hogy 90 felett nagyon szomjas az autó 120as tempónál 15 l/ 100 km ez főleg az 50-55 literes tank miatt szűkös.
2009-es Bamakóba indulás előtt átnézték az autót szíjak, olajak szűrők, vízcsövek csere. Az első útról bővebben a www.bamako.polgarorseg.net oldalon vannak a részletek. Az autót agyon pakoltuk de így is remekül teljesített.
Miután hazajöttünk itthon használtam az autót sokszor vontatásra is. Végsebesség 70-re csökkent viszont a fogyasztás 20 literre nőt.
Az adagoló hibájából a turbó vörösen izzott és az oldala kilyukadt. Turbo csere után az új is izzott így jutottunk az adagolóig amiből még meg volt a spanyoloknál feleslegesen kicserélt darab és a kettőből egy tökéleteset sikerült csinálni.
A 2010-es út előtt csak egy olaj csere volt szűrőkkel jóval könyebb is volt az autó tetőcsomagtartó nélkül így az előzőévi 20-22 literes fogyasztás is 13 lett. Útközben a töltés ment el mert a szaharában tele ment homokal a generátor, és a Kősívatagban elhagytuk az osztómű olaj leeresztő csavarját de a beöntő csavarja be ment a helyére azt pedig egy száraz faággal pótoltuk.
Hibalista
- Turbó egyszerűen kilyukadt a háza kívülről ( kaptam egyet ajándékba ) - EGR szelep ( kiiktatta a szervíz miután feleslegesen adagolót cserélt ) - Kuplung munkahenger - Generátor ( nem bírta a homokot tisztítani kellett. ) - Önindító ( Nem húzott be csak kerregett )
Ide hordtam szervizbe
A jó JAP-KER Szentendre Mindent kapni az autóhoz nem is túl drágán. Indulás előtt tömítéseket víz csöveget cserélték. Amit megcsináltak azzal nem volt gond. Ha valami gyorsan kellett a világ végére is elküldték. Bogdányi Gyula Autószerelő Budafok Ő a 2010-es felkészítésben segített sokat. Ismeretlen szerelő Atar ( Mauritánia ) város előtti első faluban ( kb 200 km-re Atartól ) Este 11-kor nagyon olcsón cserélte gyári újra !! a kuplung munkahengert.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A rossz Mitsubihi Levante Castello (Spanyolország ) 2 napig tart felismerni egy EGR szelep hibát az alatt porlasztó csúcsok majd adagoló csere feleslegesen. A jóindulat meg volt de tudás az semmi csak a computer csatlakozót keresték de nem volt ilyen az autón. Autó villamossági Nibejka (Mali) 150Eur-ért akarta a homoktól megtisztítani a generátort.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | L200, Hilux vagy Navara |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |