Borzadályból autó
Szöveges ítélet
Jáj anyám, kiderült, hogy kicsi a 1982-es, 1.3-mas colt, kellene venni valami nagyobbat, szebbet, erősebbet... Olcsón. De mit?
BMW - korlátozott (és többszörösen hátrányos) anyagi hátterembe pont bele fért
volna 4-5kiló közt valami 18 év körüli 520i 24v (az nagyon bejön) de
mind széthajtott, lestrapált köhögős fos, hatból sokszor nagy négy
hengert hallani/érezni, ez nem adja.
Akkor legyen japán! Mert vagy BMW-t veszek vagy japán autót. Maradjunk a 6 hengeres vonalon, mi a szar az, amit 4 kiló körül meg lehet venni, 6 hengeres és japán? Á,
Mazda Xedos 2.0 V6? szuper! találtam egyet, hát bakker, 3 kilóért akarták rám
sózni, fényezés mint olyan nem volt rajta (pedig 93-mas autóról
beszélünk) eredetileg kék színű volt, és a kipufogójából távozó füst is
pont ebben a színen tündökölt. Storno.
De akkor mit? Nézzünk valami mitsubishi-t, a colt elég jó teljesített, bizonyított szépen, mikor a torka vérzett, akkor is elvitt mindenhova, próba szerencse. Keresgélek-keresgélek megtetszik ez a 91-es galant. Ott áll félretolva a kereskedő udvarán, rá van írva: 229.000 . Na ez már döfi, megnézem. Motortér felnyitva, kerék elől nincs alatta, de olyan szép... mondom a csávónak, ezzel mi van? (minek hirdet, ha nem megy?) azt mondja, egyszer csak megállt benne a vezérműtengely, de holnapra megcsinálja a szerelője. Hát mondom, akkor itt van 40k előleg, holnap megbeszéljük mi legyen.
Másnap vissza. Indítjuk, csörög-csattog, ez vaj/pezsgő metál(?) közti színű gép, de a kipufogója ennek is kék füstöt fúj. Mondom a szakinak, hogy ez szar, meg hengerfejes, meg mittomén, legyen 150 pénz. Azt mondta ok. De itt ez a colt ad-e érte 90-et beszámításképp? Nem, legyen 85. Ok. 65 ezer forintból volt egy hengerfejes, ütött-kopott szakadék fostartályom, ami legalább nagy volt.
Első körben vettem egy hengerfejet 25000-ért, ezt a szervizben fel is rakták 2 hét(!) alatt. Persze hiába mondtam, hogy cseréljenek benne szelepszár szimeringet, azt mondták "á, síkolás nélkül nincs értelme"szóval nem is cserélték ki.. Ugyanúgy füstölt a kocsi. Na akkor bárdi autó, 3 ezer fotint a készlet, haza, csere, már nem füstölt, azóta nincs vele gond.
Egyszer megyek épp melóba, indítom a jószágot, valami nem fasza. Kattog-csörög valami a motortérben, mi a f@szom? Olajnyomás jelző villog... Szétszállt az olajpumpa. Szétszedtem, de se akna, se semmi, kicsi fejsze, nagy fa. Átgurít a szervizbe, egy hét, jó drágán, de megvan.
Leugrottunk Egerbe hosszú-hétvégézni, menet közben megint kigyulladt az a kurv@ olajnyomás-jelző. Japán autóknál, ha nincs olajnyomás az mindig szívást jelent. Gondoltam megnézem az olajszintet, nyitom a motortetőt, a generátorszíj végigb@szta a motorháztetőt és a motorteret olajjal, de honnan jöhet? A rohadt főtengellyel-ellentétesen-és kétszerannyit-forgó-2kg tömegű- balansztengely melletti szimeringből. Na vettem olajat, töltögettem 30 km-enként 3 decit, aztán haza, szervíz, balansz-tengely ki, főtengely ki, köszörülés,főtengely csapágycsere, főtengely be, belensz tengely helyére dugó, kb +0.5 bar olajnyomás, könnyebben pörög, kevesebbet eszik.
100 rongy.
NA EKKOR MONDTAM AZT, HOGY SOHA TÖBBET NEM VISZEM AZ AUTÓT SZERVIZBE.
Azóta apróságok történek, és mindent én csináltam rajta. Kapott 4 új kayaba gátlót, két új lámpát előre, mert kavics-törött volt mindkettő. Kicsit festegettem az alját, új légszűrő, plusz típushiba, hogy a ECU-ban lévő kondenzátorok kifolyása-száradása. Ezeket 25-40 ezer közt lehet megvenni bontottan, de a DSM fórumon Eddie kolléga 10k-ért megcsinálja, és be is teszteli. Ez volt a reklám helye:-) Volt még hőgomba csere, meg új gumi, felnifestés, de ez már csak rizsa. Összességében kb 350.000 plusz költség volt az autón. Viszont most megy mint a golyó, vasalja az utat, nagyon kényelmes, működik rajta a 4 elektromos ablak, a manuális klíma, az összes fény-visszajelző-világító berendezés, elvisz bárhová, és bár városban járok vele sokat, ott is elég neki a 9 liter. Országúton kb 7,5-el elmegy, nagyon szeretem. A csomagtartója akkora, hogy a colt beleférne, a hátsó üléseken is van biztonsági öv, és elől 16 órát is lehet vezetni, anélkül, hogy elfáradnék. Összességében nagyon megérte, ha kezdhetném elölről, megvenném még egyszer. Köszönöm Mitsubishi.
KAMA3
Hibalista
- Hengerfej - +vezérműtengely - +szelepek - +himbák (úgy vettem, hogy sz@r volt az egész) bontottan komplett 25000,- - +munkadíj - +tömítések - +olajcsere - 35000 - Első gátlók \ - összesen 68000, Kayaba! Hála AutoPower 2005 Kft-nek - Hátsó gátlók / - Olajpumpa - cserélve 12000+16000 munkadíj - Balansz-tengely 40000 - Főtengely tám- és nyugvó csapágyak + köszörülés 60000 - Féltengely szimering csere 6500 munkadíjjal - Első lámpák (szintén sz@r volt) 16000 2db - ECU 10000 - -
Ide hordtam szervizbe
Inkább le sem írom, Kistarcsára ne hordjátok a Szabadság út alá az autót...Lassú, drága, és szar, és drága, és lassú. Ja, és drága. Meg szar.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Lovas szervízzel(XVI ker) csináltattam a balansz-tengely kiszerelést, főtengely köszörülést és csapágycserét, korrekt áron faszán megcsináltak mindent, bár az alkatrészbeszerzést kb én intéztem.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 186000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 1982 Mitsubishi Colt 1.3 | Következő autója? | ASX 1.8d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |