Szeretnél Te így kinézni 19 évesen
Szöveges ítélet
Az vitán felül áll, hogy nagyon kedves formájú autó. Mindenkinek tetszik. A színét olyannyira eltalálták, hogy semmilyen más színre nem cserélném le, ráadásul a Tesco parkolóban nem kell órákig keresni.
Egy fiatal lánytól vettem, aki örökölte a nagynénjétől aki újonnan vette. Jó ideig vezetve volt a szervizkönyve is. Amint megláttam megtetszett, pedig már akkor láttam, hogy ennek az eleje már meg volt nyomva. A lány bevallása szerint vagy kétszer megküldte elölről meg hátulról is (nem nagy csoda, Budapesten munkába járásra használta).
Ülésmagassága nagyon alacsony, amit mindenki eldönthet, hogy jó-e vagy rossz. Futóműve nagyon feszes és kopogós főleg hátul kényelmetlen utazni rossz minőségű utakon.
Motorja 113 LE-s alul elég nyomatékszegény, de 4-5 ezer környékén már jól húz. Kár, hogy mivel városban használom majdnem soha nem forgatom addig. Nem akarom, hogy hülyének nézzenek.
Említettem az alacsony ülést és a kemény futóművet. Előnye is van a dolognak. Részt vettem a Hungaroringen található vezetéstechnikai pálya fél napos tréningjén ahol rajtam kívül még 6-7 autó volt (új Swift - mármint a 2., amerikai batár, Honda Jazz, Citroen Xsara) a lényeg, hogy mind 5-ször 10-szer többe került mint az én Colt-om, de szét aláztam vele mindenkit. Pedig egyáltalán nem vagyok egy jó sofőr. Az oktató csak annyit mondott, hogy nem tud mit hozzá tenni.
Hang: gyárilag elég csendes az autó, ezért tetettem rá egy hátsó sport dobot a Janódob-nál. Sajnos bent ezt sem nagyon hallom, kívülről szép hangja van, de mivel én bent ülök sok értelme nem volt.
Ismerősömnek is ugyanilyen Colt-ja van (csak az 1.3-as). Bár ő rosszabb állapotút vett ezért már jóval több pénzt költött rá, de ő is nagyon szereti.
Mivel nálunk 2. autónak van használva (1. autó nincs) - magyarul csak hétvégente - ezért kevés kilométert tettem bele, de voltam vele párszor Ausztriában meg vidéken de mindig hibátlanul működött. Leszámítva azt, hogy a műszerfal világítás néha elmegy. Azt meg leszarom.
Rozsda tekintetében is elég jól áll bár a jobb hátsó kerékjárati ív már volt javítva, de megint rozsdás illetve az autó tetején jelentek meg rozsda foltok valószínűleg az elektromos ablaktető miatt. Ez korához képest lófasz.
Összességében elmondható, hogy amikor találkozok valakivel akinek 12 évnél idősebb autója van, az mind szarabbul néz ki mint az enyém és amikor meghallja, hogy az enyém 19 (!!!) éves akkor azt hiszi, hogy át akarom baszni.
Az autó kb. 350.000 Ft-ot ér, 19 évesen még nemhogy nem a roncstelepen van hanem még jól is néz ki, megbízhatóan működik, jól megy, akinek ez nem elég az vizsgáltassa meg magát az orvossal.
Hibalista
- bal első kormányösszekötő - 4000 Ft (párban) - valami kontakthiba - jobb elektromos ablakemelő - 7000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 149000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E30 318 | Következő autója? | Eclipse |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |