A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (1992-1995)

Colt 1.6 GLXi 

Az ítélet értékelése
4,0(5 db)

A kis sárga aszfalttorpedó

Szöveges ítélet

Miután eladtam a kék 1.3-as Colt-omat szemet vetettem erre a kis sárga fenevadra.GLXi felszereltség,mindennel ami számomra fontos,pörgős,Japán,és nem egy tucat autó.

Sajnos a hátsó kerékív korrodált,amit a mai napig nem tudok felfogni,néha napján a kerékív mögött ki kellene pucolni a dolgokat,kezelni és akkor nem rohad el az egész.Elmentem lakatost keresni hogy ezt a kis semmi problémát megoldjuk,akiknél jártam mind olyan csillagászati összegeket mondtak hogy a fülemnek alig akartam hinni,vagy egész egyszerűen elhajtottak azzal hogy ez csak egy roncs(ráragadt később ez a név,csak sárga roncs-nak hívjuk),szét van rohadva az alja(ránézett a pali oldalról és a röntgen szemeivel természetesen egyből látta,az volt a baj hogy egyáltalán nem volt korrodált az alja,megnéztük...mindegy)Nagy nehezen találtam egy személyt aki értelmes áron hajlandó volt kilakatolni a kocsit,el is vittem,no és ekkor kezdődött a horrorfilm számomra.

Az ívek ki lettek lakatolva,a homlokfal is ki lett cserélve(nem volt törve,csak kis korrózió volt rajta és olyan áron javították volna hogy olcsóbb volt venni egy másikat és beépíteni),de amikor érte mentem nem indult.Se kép,se hang.Elvittük 1-2 autóvillamossági szerelőhöz(mondjuk inkább nem mondok semmit ezekről az emberekről) akik csak pingvineztek,a vége az lett hogy hazavontatták a kocsit halottan és lerakták a ház elé.Nem akartam annyiban hagyni,elég jó érzékem van a gépek szereléséhez,és érdekelt mi is történt,kiszedtem az ecu-t,és megdöbbenve láttam hogy a nyáklap a szó szoros értelmében egy részen elszenesedett,a chip megsült,a kondenzátor mellette szó szerint szétnyílt...és ekkor kezdődött egy olyan mesébe illő történet aminek a végén én megtanultam ezt az autót szerelni...és közben megtapasztalhattam mit jelent magyarisztánban Japán autót birtokolni.Mondjuk nagyon jó volt a szerelések alatt Égésteret hallgatni,főleg Winkler Cougar-os történeteit,és mosolyogni rajta,szerettem volna ha én is csak olyan keveset szívok mint ő Cougar-al...de sajnos nem volt ilyen szerencsém.

Hogy jót is mondjak,az egyik barátommal akkor ismerkedtem meg mikor éppen kint próbáltam a vasat összerakni,vele azóta is barátok vagyunk,neki egy Lancer-e van,az is kegyetlenül össze volt tákolva,meggyilkolva,és magyar módra szétbuherálva...és ment kérdés és szó nélkül.Szóval ez a jó oldala a dolgoknak,no de a vasról pár dolog.

Mizushima-ban készült,csak Japán alkatrészekből,ennek megfelelően a minőség kiváló a felszereltsége a maga idejében kimagasló volt,de ma is elmegy.Nincs klíma sem egyéb,lehet hogy valakinek puritán a beltér,de amit én az autótól elvárok azt tudja,kiváló minőségűek a felhasznált anyagok.Rosszat mondani nem nagyon tudok róla nagyon szépen gyorsul 7200-ig pörög,nagyon szép a hangja,bármikor pöccre indul,és mint megfogalmazták már egy előző ítéletben..."ha ezer sebből vérzik akkor is számíthatsz rá"

A japánautó betegség szedi az áldozatokat itt is,nagyon érzéketlen az autó a karbantartás hiányára és sokan addig rúgják őket amig csak képesek elindulni.

Az úttartása nagyon jó,maga a konstrukció az én szememben zseniális,igazi 90-es évek elején kigondolt Japán szerkezet(ahogyan Vályi Pista is megfogalmazta a Shitgun-al kapcsolatban...Éljen a Japán autóipar)
Sokat nézegettem a belsőség blog bejegyzéseit és videókat ahogyan éppen életre keltették a Toyotát és sokszor eszembe jutott amikor pont így feléledt az autóm ami már sokszor sokak által el volt temetve.

Végszóként,csak ajánlani tudom,ha az ember talál olyat ami nincs legyilkolva és meg tud barátkozni a ténnyel hogy 20 éves,hogy nincs benne masszázs fotel,de amit tud azt bármikor és megbízhatóan akkor semmi gondja nem lesz.

Napokig lehetne mesélni arról hogyan kelt életre az autó sok szenvedés után mint a főnix és mennyit szenvedtem a sok "tipikusmagyar én szerelővagyok és mindent tudok" emberekkel,de nem hiszem hogy ennek itt lenne a helye.

Az én szememben ez a széria zseniális(legyen Colt vagy Lancer) és nem is kellene más,tudom elfogultnak tűnhetek,de azóta hogy megvettem ezt a gépet lehetőségem volt már csavarra bontani pár ilyen járművet és összerakni,úgy gondolom hogy a rajongásom megalapozott és nem voltak a Japán mérnökök hülyék,a kocsi éppen ezért nagyon jó.

Minden kapcsoló és egyéb működik,bármikor pöccre indul,szépen jár a futómű talán ide ezekre az utakra nem a legjobb választás.

Csak olyan vegyen ilyen autót aki ha kell meg tud alap dolgokat javítani,érti hogy egy eredeti Japán autó birtoklása ebben az országban milyen lemondással és nyűggel járhat és sokszor milyen kiadások jöhetnek ha olyan alkatrész adja fel ami a karbantartás hiánya vagy egyéb miatt sokba fájhat,és nem kopó alkatrész.

Igen sok a széttaposott és meggyilkolt darab,tudomásul kell venni hogy ez egy ilyen ország és a magyar mentalitás néha ezt hozza.

Köszönöm mindenkinek aki végig olvasta.

Hibalista

- miután sikeresen kiütötték alólam elég tetemes mennyiségű alkatrész belement,konkrétan az autó 85%-a ki lett cserélve.A kopó alkatrészek olcsók általában,a komolyabb alkatrészek mint gyújtáselosztó(új,gyári,mert sajnos csak az van),már egy horrorfilmbe illő áron mennek. - pár cserélt alkatrész: - gyújtáselosztóban: - rotor(Nipparts) - elosztófedél(Nipparts) - elosztófedél tömítés(gyári) - alapjárati motor(bontott gyári,az újnak hatszámjegyű az ára) - hajtókar csapágy készlet(NPR) - Hajtórúd csapágy készlet(NPR) - Hengerfej tömítés(Reinz) - Szelepfedél tömítés(Reinz) - Gyertyaház tömítés(gyári) - gázbowden(gyári) - hűtősapka(Nipparts) - Kuplung készlet(nyomólap,tárcsa,csapágy)Aisin - nyomóvilla tömítés(gyári) - Kuplung munkahenger tömítések(Autofren) - Komplett kábelkötegek(bontott gyári,az új köteg darabja hatszámjegyű) - És még rengeteg minden,ezek nem az autó hibájából lettek cserélve,sajnos a magyar valóság és hozzáállás, megeszi még az ilyen minőségi és strapabíró gépeket is.

Ide hordtam szervizbe

Megnéztünk 1-2 szerelőt,de sajnos rá kellett jönnöm hogy nem is érdekli őket,nem is értenek hozzá és olyan horror áron dolgoznak hogy nem érdemes vele foglalkozni.Van letölthető manual,szépen meg lehet csinálni ha az embernek vannak szerszámai és türelme és egy kis érzéke hozzá.Meg kell tanulni hogy ez itt a balkán(direkt kisbetű) és nem Japán,az emberek többsége nem is ismeri ezt az autót vagy csak egy 20 éves pici roncs a szemében.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 224000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Colt 1.3 ELI Következő autója? Mitsubishi,Honda..CSAK JAPÁN...de ez marad egy darabig!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 1992

További ítéletek (63 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)