A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Carisma (1995-2003)

Carisma 1,6 Jubilee 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Doromboló Tigris

Szöveges ítélet

Alapvetően kiváló autó, kategóriájának elvárásait felülmúlta. Ennél a kifutó modellnél az ár is nagyon kedvező volt és tele van extrákkal. Ugyanilyen felszereltségű másik "japán" (ne feledjük ez a modell Hollandiában készült) legalább másfél-két millával volt ekkortájt (2003) drágább. Minden vezetési stílushoz képes nagy élményt nyújtani. Mindennapi kényelmes - vidéki -munkába járáshoz nagyon jól bevált (városon belüli használatra azért már nem olyan jó, a fogyasztás, ugye...) sportos, hajtós autózáshoz is remek választás. (Igaz, ilyenkor bizonyos hangerő felett rezonál az ajtó...) Az 1,6-os szívó benzines motor alapvetően nem egy erős darab, de megfelelő fordulattartományban (4000-6000 rpm)nagyot lehet vele menni. (Volt a családban, aki kipróbálta, onnan tudom...) Az úttartása nagyon jó, kanyarokban is biztonságos érzetet kelt, jól kormányozható. A futómű szintén rendben van, de lehetne keményebb annak, aki sportosabbra vágyik. A váltó nagyon jó, pontos és viszonylag rövid úton jár, csak a váltógomb ne volna... Szivacshab-szerű műanyag, ami egyszercsak elkezd porladni, és NEM lehet kapni cseredarabot. Az ülések nagyon kényelmesek egy Bp-Eger távon egy repülőút közben kapott hátfájást is ki tudtam vele kezelni. A belső tér kényelmesen tág, a vezetőnek minden kézre esik. Az autó padlólemeze viszonylag magasan van így a magyar utakon sem verődik le az alja, sőt, a faluszéli gyümölcsösbe is ki mertünk vele menni (amíg el nem pusztította a monília - a meggyest).
A kinézete: letisztult és izgalmas, elődjeihez képest jelentős a javulás (sokkal szebb, fiatal korában a parkolóban a járókelők többször is fényképezték). Szemből nézve erőt és megbízhatóságot sugall. A motorháztető kialakítása stílusos, a hátsó lámpák is szemrevalóak.

A kocsit 13 évig használtam, nagyon szerettem. A karcok, a kilyukadt üléshuzat, a korosodás jegyei (12 éves korában megjelent egy kis rozsda a hátsó kerékjárati íveken meg az első ajtó sarkában) valamint a szerelőm kérdése két éve: mikorra tervezem az autócserét - ott lihegett a nyakamban, lépni kellett. Hiába volt gyönyörű a motorhang, hiába kiváló az útfekvés és élmény a vezethetőség, válnunk kellett.
Aki megvette, maga is márkaszervízben dolgozott. Fejből sorolta a hibalista tételeit. A fiam hallotta, amikor megérkeztek, hogy azt súgta a mitfárerének, "majd teszünk egy kört". Végül úgy vitték el, hogy ki sem próbálták. Tudták, mit vesznek...

Hibalista

- Kinyomó csapágy (még garanciában cserélték, máig nem tudom, miért, utána nem volt ezzel gond), mindenféle műanyag alkatrészek(apró jelentéktelen de bosszantó törések pl: ablakemelő kapcsoló kétszer is, a második után már úgy hagytuk, légterelő rács, stb...). Ez a kocsi méltatlan gyengesége, a vasak kiválónak bizonyultak, a kis pöckök sorra letöredeztek, pl. a középkonzol ajtaját már nem is lehetett az akasztófül letörése miatt becsukni... Ja, és ne feledjük: a szivacshab, amiből a kormány, a váltógomb és a kulcsfogantyúk voltak... Szépen elkezdtek porladni. Kulcsot újat kellett emiatt csináltalni (már nem volt mit megfogni), a váltógomb és a kormány meg szégyellnivalóan ocsmány lett huzat nélkül. Futóműállítás(13 év alatt kétszer...) - Lengőkarok (szépen sorban, 8 éves korától) mindegyik, toronycsapágy (ez is valami műanyag tányér? nem tudom, de mikor eladtam, mondták, hogy ez is a szokásos cserére szoruló alkatrészek közé tartozik). - A kocsi egyszer vált önerőből mozgásképtelenné: 9 éves korában megadta magát az egyik kuplunghenger -szerencsére a város határán belül, és mivel nem lehetett kinyomni a kuplungot, elvontatta a szerelő. Szerencsére volt a helyi alkatrészesnél (ha a másik romlik el a kettőből, az éppen nem lett volna), két óra múlva már mehettem is a kész kocsiért! Ez egy decemberi péntek délután volt, örök respekt érte a 2. számú szervíznek!

Ide hordtam szervizbe

Universal Autócentrum, Eger (márkaszervíz, 2006-ig), már megszűnt.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Nógrádi György, Eger

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 13 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 249000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra 1,4 Következő autója? Lancer sportback 1.6 invite
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Carisma 1995 (1995 - 1998)

További ítéletek (118 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)