Még egy kis reszelés és kész a tökéletes autó
Szöveges ítélet
Kicsit aggódtam, hogy alulmotorizált lesz az 1.6-ossal. (De a diesel felárát túlzásnak tartom!!) De nem! Képes cibálni elég jól a kocsit. Persze nem sportgép módjára, de nem is az a cél. Még a hangja is kellemes, már amikor eljut a fülig, merthogy nagy a kuss odabent! Autópályán már azért hallatszik 130-nál, de nem zavaróan. Ami érdekes, hogy váltásnál, ha feljön a gáz és le a kuplung, akkor felpörgeti a motort. Elég hülyén érzi magát az ember, mikor üresben akarja gurgulászással megtenni a távot a pirosig, (mert sebességben nem jutna el odáig a motorfék miatt) és előtte azért horkant egyet a kocsi.
A váltó kezdetben karcos volt, de mostanra kisimult és pontos, élvezetes, pattanós lett. Talán a hátramenetbe lehet belekötni, mert az maradt az eredeti „kaparászós”. A tempomatja pedig az eddigi legjobb, amit kezeltem.
A „Citrojenék” mikrohibrid néven jelenleg agyonmarketingizált rendszere, a fékenergia visszanyerő és az automatikus leállító újraindító rendszere a Mitsubishi saját fejlesztéseként teszi a dolgát. A motor és a bent ülők komfortja miatt elég sok feltétel együttállása esetén működik. A tapasztalat: 3 foknál melegebb külső hőmérséklet, üzemhez közelire hevült motor, semmilyen extra fogyasztó nem pöfög (vagyis: fullgázon pörgő szellőző ventilátor, hátsó üveg páramentesítés, tükör leolvasztó fűtés, max fűtésre kapcsolt hőfokszabályzó, max özemű légkondi mind kizárja, hogy az ASG menjen!). Nekem nem lomha az újraindítás. Mire sebességbe teszem már húz is!
A futóműve mesés. Felejtősek azok az útakadályok, amik más felépítésű kocsiknál hangos dörrenésekkel, felütésekkel zavarnak be a vezetésbe. Eddig kerülgettem a kátyúkat a korábbi autóimmal. Most egyszerűen nem törődöm velük, mert a kocsi átlibben rajtuk és max egy távoli dobbantással tudatja, hogy volt valami a kerekek alatt. A körforgalomban pont úgy tudok kanyarodni vele, mint az előző kocsikkal. Semmi sodródás, billenés. Satuféknél bólint a megszokottól nagyobbat, mint azt egy idióta Seatos közreműködésével megtapasztalhattam.
A felszereltsége kicsit túlzás is. Minek a 6 CD-s lejátszó, ha van USB bemenet? Amúgy eddig nem találtam olyan hangformátumot, amiből ne tudott volna zenét csiholni a szerkezet!
A legjobb, hogy minden funkciójának van automata üzemmódja is. Nem kell bíbelődni, hogy menet közben beállítgassuk. Automata ablaktörlőnél, beállítom, hogy mire legyen érzékeny, és kész. Megjegyzi és, ha kell, odatéve már csinálja is. Automata fényszóróknál beállítom, hogy milyen fényviszonynál kapcsolja őket és kész. Persze a technika buziknak meghagyták, hogy maguk tekerésszék, kapcsolgassák, az összes funkciót ha unják a sofőrködést.
A tesztekben olvasható unalmas beltérhez, meg kopogós műanyagokhoz, csak annyit tennék hozzá, hogy ahol épp eszű ember birizgálhat, ott puha, ahol csak takarításkor illik, ott kopog! A fekete, metál betétekkel, a tetőablak a ledsorral meg minden, csak nem unalom! Persze ha valaki a gomberdőt hiányolja annak sivár. De minden és mindenhogy kapcsolható így is! Ja egy furcsaságot találtam: éjszaka minden pirosan virít, csak az ablaktekerészést szabályzó kapcsoló áraszt kékes derengést az ajtón! Elfogyott a piros? Tudja a rák!
Ja a legfontosabb. Eddig egy nyisszantást sem adott a belseje semmiféle úttípuson! Csend és béke! Az ülések kényelmesek, jól tartanak. Hely van elég. Tárolni is lehet mindent elöl!! A fogyasztás vegyesben kijön 6,3-ból, de országúton akár 5,7-5,9-el is riogathat 100-as tempót tartva. És a kúton sem kell köpni, hogy a japó manó nem bír számolni! Mert kb decis eltérést produkál a valóság a számítógéphez képest!
Negatívumai: Az óráját nem lehet rábírni a 24 órás kijelzésre. Az ablakemelő kékes fénye nem illik a mindenhol pirosba. Defektjavítóval szállítják gyárilag. A pótkerék feláras. A számítógép barom módjára kommunikál. Természetesen mindig a legrosszabbkor ugat. Olyan fontos infókkal bombáz, hogy csúszós az út! Ha egy úton 10-szer megy 3 fokig, vagy az alá a hőmérséklet lelőhetetlenül csipogja és mutatja a megátalkodott! Az átlagfogyasztást 4 óránként nullázza, ha eközben nem indították be. Minek is? Kézi nullázáskor tudjuk meg csak, hogy mennyi az addigi átlag az előző kézi nullázás óta. A hátsó sorban mostoha a tároló ellátás. Jobb első ülés hátán van zseb, a balon nincs. Miért? Az hátsó ajtóba olyan nagy újítás volna egy tároló likat ütni? Ha a tesó Outlandernek tologatható az ülése hátul, ennek miért nem? Még felárért sem! Ezeken spóroltak, miközben alulra jutott műanyag terelő lap egyik oldalán rögzítve, hogy az első 25 centis hóban vagy magas fűben tolatáskor le is törjön? Ki érti ezt?
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat 2004 | Következő autója? | ASX |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |