A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » MG » F, Tf (1995)

F, Tf 1.8 VVC 

Az ítélet értékelése
4,4(7 db)

Szopórollered van? Örülj!

Szöveges ítélet

Hogyan lett MGF-em?
Történetem a szopatóbusszal (a roller nagyon elenyésző méret ebben a sztoriban) úgy indult, hogy hónapokig kerestem egy MEGBÍZHATÓ, OLCSÓN FENNTARTHATÓ és keveset fogyasztó autót, napi ingázáshoz. Corsa C és Astra H között ment a vacilálás, hogy méretben melyik felelne meg jobban. 1-2 héttel a vásárlás előtt, amikor már nagyon le akartam cserélni az amúgy - szinte - (végre) hibátlanul működő Cliómat, jött a hír, hogy van egy eladó MGF...
Net felcsap, miféle jószág ez? Öszvér (a Mini-nek a futóműve elöl - áthangolva, Rover motor, MG fejlesztés...). Leginkább ahhoz hasonlítható. Ja és beteg, mármint genetikailag. Nehéz olyan pontot említeni, ami nem szériahibás. De Angliában vagyunk, ez olyan lehet, mint Magyarországon a Suzuki, gondoltam naivan.
VISZONT középmotoros, kétüléses, fürge kabrió. Semmiképp nem akartam nemet mondani rá, anélkül, hogy nem próbáltam volna ki egyet.
Találtam egy esztétikailag épnek tűnő példányt , ami az utóbbi 1 évben állt. Elmentem, megnéztem, kipróbáltam és habozás nélkül megvettem a bérletemet arra a bizonyos orális élvezeteket halmozó tömegközlekedési eszközre.
Néhány gondolat az első használat után. A kabint komfortos, annak ellenére, hogy szinte az aszfalton ülök, annyira alacsony. A kormányt perforált és normál bőr borítja, kopás minimális. Egyáltalán nem nagy maga a kerék, remek kezelni, rengeteg visszajelzést ad. 1,5 fordulat kopptól koppig. A kormánnyal majdnem egy szintben és 1 arasznyi távolságra helyezkedő váltót csodás érzés kapcsolni. Érezni, hogy van benne "anyag". Pedálok közel vannak egymáshoz, ahogy egy sportkocsiban lennie kell. Ennek megszokása időt igényelt.
Akkor jöjjön a hazaút. Kb. 60km-re volt az autó az otthonról. Ez volt az első etap, amit meg kellett volna ugrania az autónak. Majdnem nem jött össze. Ugyanis félúton azt vettem észre, hogy ki-ki maradozik a fűtés. Ez már a Cliónál sem volt túl jó jel, tekintetem egyből a vízhőfok-mérőre kúszott. Majd a vérnyomásom is olyan linearitással és sebességgel haladt a fibrilláció állapotába, akárcsak a műszer a piros sávba. Ez bizony forr. Duda, villogás a felvezető autónak, álljunk meg. Kicsit vártunk, lehűlt a motor, majd továbbindultunk és célba értünk. Ekkor azt hittem, ez csak valami tréfa. Naiv vagyok, na.
Jöjjön a gumicsere
A gumik kissé viseltesek (slickek) voltak, ezért ezt gondoltam első beruházásnak. Meg is rendeltem 2db 195/55 R15-os és 2db 205/55 R15-ös Toyo Proxes R1-et. Azt hittem egy gumicsere nem tartogathat túl sok meglepit. Ebben is tévedtem. A gyári kerékőr a 2. kerékig bírta, ott megadta magát, majd közölte a szerelő, hogy a króm sapkák a kerékcsavarokra is rá vannak rohadva és emiatt 3 kulccsal lehet csak szerelni egy kereket. Ebay -> 16 kerékcsavar, vissza gumishoz, kicserélte a gumikat. Pipa. Ja, mégse. Otthon tisztogatom a felniket a szerelés nyomaitól, mikor feltűnt, hogy oldalanként egyeznek a méretek, nem pedig tengelyenként ╭∩╮(-_-).
Oké, majd visszaviszem, nem olyan nagy gond...
Ezután akadálymentes 1-2 hét következett.


Leteltek a mézes hetek, kicsit árnyaltabb már a kép, a rózsaszín köd viszont egyre sűrűbb, ami nem jó. Mármint a pénztárcának...

Cseréljünk motorháztetőt!

Ebayen találtam egy színben azonos darabot, 1-2 apróbb karccal, remek áron, pluszként még belealkudtam a cseréjét is.
Szóval épp vígan tartok az új motorháztető felé (a régin széjjel van repedve a gitt), majd épphogy átléptem walesi határt, a vízhőfok-mérő ALJA ismét a pirosat NYALJA. Ezt a visszapillantó tükörben látható sűrű gőzfelhő is sikeresen visszaigazolta -> a víz ismét elforrt. Ekkor kezdett egy 3 számjegyű összeg(fontban) és egy szintén 3 betűs mozaikszó HGF - Head Gasket Failure (MG Roveres körökben a sátán szinonímája) körvonalazódni a gőztől elborított motor felett állva.
Először is valahogy haza kell jutni. Tréler kurva drága, hagyjuk. Próbáljuk meg Tibit, rá lehet számítani. Épp családi napot tartottak, így hívásomnak az asszony nem kimondottan örült. Tibi, mint sárga angyal ereszkedett alá néhány óra múlva, bordó Focusával, aminek a hátulja - a vontatókötél szarabbik végén lógva - beleégett a retinámba. Ez a sztori igazából nem érdemelne egy külön bekezdést, hacsak a kötél nem szakadt volna el félúton. A hátralévő 20-30 mérföldet így az autó saját lábán tette meg. WTF?!?!?!


Megfelelő szakértelem keresése

Mialatt vártam Tibire, hogy alászálljon, elfogyasztottam egy olajban és kalóriában gazdag hamburgert (volt benne ANYAG), hátha születik egy remek ötlet, hogy mi legyen az éppen értéktelen vaskupaccal, amiben ülök. Szerelőket keresek, találtam is egyet, aki már másnap fogadott.
Megszakérti az autót (előtte még nem látott MGF-et, talán képen sem), de semmi biztatót nem tudott mondani, ott kellett hagynom. Szerintem egész éjjel fórumozott, wikipédiázott, mert másnap mikor átvettem az autó, kissé táskásak voltak a szemei. Megnyugtatott, hogy csinált gázpróbát és az autó nem hengerfejes.
A lényeg, hogy ugye a legtöbb autónál már automatikus a légtelenítés hűtővíz csere/utántöltés esetén. Ebben nem. Ha egy kis légzár is van a rendszerben, forró vízzel jelzi. Angolos megoldás a problémára: 3 ponton kell egyszerre légteleníteni, járó motornál, ventillátor kapcsolás után, úgy hogy a fűtés maximumon megy, közben imádkozni és 3 szűz macska vérét jobbra megkeverve utánatölteni a tartályba és akkor talán jó lesz. 3 napig lett jó, utána megint forrt. Ekkor már kicsit tele lett a zsákom. Meg kell fizetnem egy mobil ördögűzőt.

Ördögűzés mesterfokon

Facebookon találtam/ajánlottak egy mobil MG-Rover szervizt, akik kifejezetten a K-series motorokra specializálódtak (ez van az enyémben is). Felvettem velük a kapcsolatot, majd 3 nap múlva jött is egy srác egy MG ZR guruló műhellyel. Odaadtam neki a kulcsot, majd nekilátott. Ilyen szintű profi munkát nem láttam még. Pillanatok alatt diagnosztizálta, hogy itt bizony tönkrement a hengerfej tömítés. Majd újabb 3 óra következett és kész. Ja, és mindezt a kertben. Miután végzett kifizettem a munkadíjat, valamint 10 font borravalót. Hálája jeléül, előkapta a laptopját, rádugta az OBD-re, valamit szerkesztett a gázbowdennél is, majd odaadta a kulcsot, hogy most próbáljam ki. Az eddiginél is közvetlenebb gázreakció, több erő, nyomaték, jobb gyorsulás. Köszönöm, maradhat :)

Itt tartunk eddig.


És végül az ok, amiért nem adtam el:
A vezetési élmény. Nagyon meglepett, hogy egy 16 éves, idősödő brit sportkocsi ilyen teljesítményt tud nyújtani. Minden abszolút közvetlen, semmilyen elektronika nem avatkozik be. Vegytiszta átviteli közeg a sofőr és az aszfalt között. A futóműre és a fékekre még vár munka (frissítés lesz), a karosszéria is kap egy kisebb kozmetikát. Elkiabálni nem merem, de bízom benne, hogy a nehezén túl vagyunk.

Hibalista

- Kipufogó flexi cső, tömítés és tartó bakok, "motorház"tető, valamint ennek nyitó bowdene, szelepfedél- és hengerfej tömítés, vezérműszíj, vízpumpa, olaj, szűrők, gumik, kerékcsavarok, kiegyenlítő tartály sapka, szellőzőrács készlet ('ha szar is, legalább legyen szép' alapon).

Ide hordtam szervizbe

Mobil MG-Rover szerviz: velük cseréltettem ki a "kissé" elhasználódott hengerfejtömítést. Amit kaptam a pénzemért: hengerfej-, szelepfedél-, szívó és kipufogó oldali tömítéskészlet, olaj, olajszűrő, vízpumpa, vezérműszíj és feszítő, fagyálló, LÉGTELENÍTÉS (erre majd később visszatérek). Ja, és mindezt a kertben! Profizmus a köbön!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Mercedes-Benz (Bristol): itt van egy magyar, Mercedes-specialista, aki hétvégén privát praxist folytat. Nehéz hozzá bekerülni, akár 1 hónapot is kell rá várni, de megéri, mert megbízható és maximalistának is tűnik.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2000
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Clio Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

MG F, Tf 1995

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)