A fehér, szép, rakás sz*r
Szöveges ítélet
Az autót újonnan, nyáron vettem, raktam bele +3 ülést középre, teljes belső kárpitozást - mivel gyárilag elöl van jó szar műanyag borítás az ajtón, plafonra végig kértem burkolatot, mert ugye az is megáll a vezető ülés végénél, és az egész hátában semmilyen bélés nincs... aha, 8 milláért. Mert ugye annyiba került a full extra felszereltség miatt. Szal az egészet bekárpitoztattam, hangszigetelés, ajtó flokkolás, ablak sötétítés középtől hátra körben. Az autó fehér volt, így nagyon pofás volt. Szerettem először, csak amikor 3 hónapos korában behalt az egész injector, picit meglepődtem. És ilyenkor az ember azt hiszi, hogy ő a hölye, hogy erre nem lehet magyarázat, miért. Gariban megcsinálták, egyébként a számlán 600e volt.
A szomszédaim is tudták, hogy az én autóm, mert éjszakánként ősztől tavaszig, amikor a hőmérséklet leesett 5-6 fok köré, akkor úgy 3 óránként hirtelen kinyílt, majd bezáródott a kocsi. Persze a riasztó üvöltött, mert áramesés, villany felgyújtódik... Ezzel kb 4x voltam szervízben, ahol mindíg ráfogták valamire... Hogy a kárpitosok elszúrtak valamit, meg koszos az érzékelő, meg biztos egy macska volt a kocsin, és attól.
Első tavasz végén észrevettem egy rozsdapöttyöt a hátsó ajtón. Nem akartam, hogy rohadjon tovább (autó ugye nem volt még egy éves), elvittem a szalonba, hogy ugyanmá, mi a szar az ott. Le kellett fényképezniük, kiküldeni a Mercihez, hogy megcsinálhatják-e gariban. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen hamar elfelejtették a 12 éves garanciát a karosszériára... Ilyenkor 1 hétig várta a választ a kocsi, majd kifizettettek velem 25eFt-ot, mert kőfelverődést állapítottak meg kint, úgyhogy ez van. Emberek... De rohadt gyorsan tolathattam...
Bevittem kötelező szervízre a kocsit, picit korábban 2000km-rel, mert mentem egy európai körútra. Átnézték, olajcsere, számítógép, szűrők, gyertyák... 80e-t fizettem.
Majd reggel kiértem ausztriába, amikor az autó nem akart tovább pörögni, mint 3000rpm. Wienner-neudorf, merciszervíz, vasárnap reggel. Ott felemelték, majd kivettek belőle egy pici alkatrészt, ami a turbó nyomását szabályozza. És ez ugye bedöglött, letiltott az elektronikában sok mindent. De ezt onnan tudta meg a kinti szerelő srác, hogy rádugta a számítógépre a kocsit (mint a Hunyadi J. úton), és ámúltam egyet, amikor a számítógép rengeteg "falsch" üzenetet írt ki... Érdekes, ezt itthon nem vették észre? Srác megcsinált mindent, belekerült 3 órájába. És csak alá kellett írjam, mert garanciális a kocsi. Ja, és itt még nem volt 1,5 éves.
Elindúltunk, autó jól húzott. Párizsban feltörték, mire telefonos segítséget kértem a Mercedes Assistance-tól, akik mondták, hogy Párizs, utca, házszám. De küldik a szervízautót. Ja, február eleje volt. És ismét vasárnap, csak egy hét eltelt. A szervízautó nem jött, mert állítólag sok munkája volt (és ugye francia országban egy magyar hülye az csak egy idegen hülye, majd megoldja, idejön). Csak én hívogattam az Assistance-os kollégát, mert magától nem hívott, hiába ígérte. Este 7-kor derítette ki, hogy az nem Párizs, hanem Paris sud, ami olyan, hogy 30km délre. De én 12-től az utcákat róttam, és mindenkitől a Merci szervízt kerestem.
Na mindegy, este 10-kor indulhattam Hollandiába. 1-kor ott voltam, ahova mentem.
Garancia lejárta elött mindent kicseréltettem a kocsin, amit lehetett, és a szerelő javasolta -persze gariban, nem kevés jattal. Ja, az síma ügy, hogy szervizenként 20e ment a szerelőnek, hogy nehogy kivegyen valami működőt a kocsiból. Mert ugye ez szokás. És akkor azt ő eladja jó pénzért, hogy a vevő is jól járjon. Én meg vihetem vissza a kocsit, mert épp az elromlik.
Szal a garancia lejárt, rá két hétre elszállt az olajhűtőm.
Megkérdeztem a műhelyvezetőt, hogy ugyammá, kettő hete nem látták, hogy csöpög az olaj belőle? Mit képzelek én, meg ismerem-e a naptárat? Mert bepróbálkoztam a garanciális igényemmel.
Rá fél évre leállítottam a ház elött este, reggel nem indúlt. Trailer, Hunyadi, csak 3db porlasztóm ment tönkre. Ezt állították. Én meg ugye a hülye vagyok, aki beveszi, hogy egyszerre 3db megy tönkre. Aha, persze.
A szervízből adtam el, ki nem hoztam.
Hibalista
- injector, olajhűtő, állófűtés, porlasztók, hátsó zár, vákuum szelep, rozsdásodás
Ide hordtam szervizbe
MB Auto Magyarország, Hunyadi
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Freelander | Következő autója? | Chrysler |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |