A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » Tn/t1 (1977-1995)

Tn/t1 308 benzines 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó autó, csak foglalkozni kellett volna vele

Szöveges ítélet

A ´90-es évek elején szüleim bővítették a vállalkozást. Szükség volt egy kisteherautóra. Végül 1992-ben jutottunk el odáig, hogy kereskedő ismerősünk segítségével behozunk egyet Svájcból (még nem volt regadó, régi szép idők). Odakint egy papírgyár szolgálatában állt. Nem tudom, mennyit fizettünk érte és mennyi kilométer volt benne, még kicsi voltam. De aztán találtam egy kis könyvet, amibe odakint vezették a kilométereket. 205000-nél volt az utolsó bejegyzés. Visszagondolva hihető volt 13 évesen, így nem hiszem, hogy tekergették.

Maga az autó egy időtálló, megbízható szerkezet - lett volna, ha a szülők nem hanyagolták volna el a karbantartást. Nemegyszer előfordult, hogy olaj és víz nélkül ment. Így nem kellett csodálkozni a drága javításokon, kerregő, leálló motoron és azon, hogy gyakorlatilag nincs alapjárat. Apám használja, de neki így is jó. Mindenesetre tisztelet a Mercedesnek, hogy ilyen körülmények ellenére is megy az autó. Ezt a maiak nem bírnák. Fogyasztása elég magas, a 16 litert azért írtam, mert a vétel után nem sokkal el kellett vinni Győrbe a Közlekedésfelügyelethez (vagy nem tudom, hogyan hívták akkor), ahol ezt a mennyiséget állapították meg, hogy ezzel számolható el a vállalkozásban. Az én méréseim alapján azonban 20-25 litert fogyaszt. Nem tudom, milyen megfontolásból kellett a szülőknek teherhordásra benzines kocsi. Bár már akkor sem voltak dízelpártiak, és máig sem azok, akárhogy győzködöm őket. De most már mindegy, ha lejár a műszaki vizsga, nem tartjuk meg, hanem eladjuk, vagy bontóba visszük. Másik teherautót nem veszünk helyette.

Mint minden régi Merci, ez is borzasztó egyszerű szerkezet, már-már a fakocka bonyolultságával vetekszik. Erre csak akkor jöttem rá, amikor elkezdtem az apróságait én rendbe hozni. Nem is értettem, hogy apu ezt miért nem tudta megcsinálni, most nem lenne olyan állapotban, mint fentebb írtam. Sajnos az autó legnagyobb ellensége a hanyag tulaj és a kókány szerelők. Nálunk mindkettőből kijutott neki. A 2008-as műszaki vizsgája előtt le lett mosva kívülről és ki lett takarítva a belseje. "Jé, ez így is tud kinézni?", ez volt az első reakcióm. Igen tetszetős autócska lett belőle. Ekkor az jutott eszembe, kár, hogy nem 16 évvel ezelőtt járunk. Ha azóta gondoskodva lett volna róla és szakszerűen javítva, nem ilyen átlagszámokat kellett volna most írnom.

Azóta túl vagyunk egy motorfelújításon és két újabb műszaki vizsgán. A két évvel ezelőttin már úgy tolták át szó szerint, és a szerelő, aki intézte a vizsgát, azt mondta, hogy: "Remélem, két év múlva nem találkozunk!" Így is lett, idén decemberben már lejárt műszakival 200000 Ft-ért eladtuk egy Merci-imádó szerelőnek, aki majd rendbe teszi, dízelmotort épít bele és úgy használja. Egészségére!

Mercedes T1 308; élt nálunk 24.5 évet és 74554 km-t. Szép volt, jó volt, köszönöm, ennyi!

A "Megérte a pénzét?" kérdésre azért írtam "nem"-et, mert ha reálisan gondolkodunk, sokat költöttünk rá, és nem használtuk annyit. Még akkor is így van, ha a kiadások nagy része saját hanyagság miatt történt.

Hibalista

- Sok minden, és mivel régen volt, nem tudom felsorolni. - 2008-ban a műszaki vizsgára cserélni kellett a hátsó lengéscsillapítókat, rugógömbfejeket, tompított izzókat és néhány lyukat befoltozni az alján. Összesen 80000-be került. - Ja, és új rendszámtáblatartók (bár ez ingyen volt) - 2011-ben komplett motorfelújítás 230000 Ft.

Ide hordtam szervizbe

Amit tudtunk, magunk csináltunk.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Helyi "mesterek". A legtöbb sajnos csak a pénzt kérte el, de az autó ugyanolyan maradt. Most talán találtunk egy megfelelőt.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1979
Kényelem (4) Használati időtartam 24 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 208000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 74554
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? Első kisteherünk, személyautó Lada 1500 Következő autója? -
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz Tn/t1 1977

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)