Piros lámpával körbe-körbe Európán
Szöveges ítélet
0 kilóméteresen kaptam kézbe a csikót, többször körbekocsikáztam vele európát, és bár nem egy ASTON MARTIN, de egyedi építése miatt jónéhány helyen megcsodálták.
Jen? egy teljesen fapados kiszerelés? 313 CDI volt, 4,1m-es platóval (plusz ponyva), és egy hálófülkével a tetején.
Ami plusz volt benne, az a klíma és a tempomat volt, ami egy hálás szerkenty? hosszú utakon.
Hálásan tette a dolgát a szekér, jártam vele portugál nyárban, és minusz 40 fokos alpesi télben 3000 méter felett.
Két apró gyengesége volt, amely ördögi kört alkotott: piszok gyenge motorja volt (125LE), és ez miatt szörnyen sokat zabált (~17-18l/100 km), amit az otromba hálófülke is el?segített.
Jen? zajos volt nagyon, és rettent? gyorsan kih?lt a fülke, ugyanis sváb testvéreink úgy gondolták, b?ven elég a balkáni parasztnak a bádogbódé, felesleges mindenféle fülkekárpittal bajlódni.
Viszont meg kell említenem azt az ötletes "állóf?tést", amit belemaszekoltak a merci gyárban.
Ez abból állt, hogy ha leállítottam a motort, egy gomb megnyomásával még addig lehetett f?teni benne, amíg ki nem h?lt a víz.
Komolyabb gond nem volt vele, de nulla fok alatt mindig az volt az érzésem, hogy nem fog beindulni.
Többször hosszan rá kellett izzítani, és második vagy harmadik indításra kapta el a motor.
Bár becsületére legyen mondva, soha sehol nem hagyott ott.
Lehetett volna nagyobb tankja, ugyanis idegesít? volt 4-500 kilóméterenként tankolni, pláne spanyolban és portugáliában, ahol elég ritkák a kutak.
A terhet jól bírta, volt, hogy a megengedett 11 mázsa helyett 20 mázsával jöttem haza Zaragozából.
Mindenesetre bírta, csak a "nyaka nyúlt" szegénykének.
Egy alkalommal egy pályakaputól kigyorsulva bejelzett az EDC, egy kamion hátulról majdnem agyontaposott, amikor alapjáratra visszaszabályozott az autó.
Innent?l kezdve ha erélyesebben léptem a gázra, mindig letiltott a dög, de persze a szervízben ezt egyszer sem mutatta meg.
Id?nként valamilyen ismeretlen oknál fogva elment úgy az er? bel?le, hogy üresen ötödiket alig, vagy egyáltalán nem bítra.
Azt mondták a szervízben, hogy amig nem tudom rekonstruálni a hibát, addig nem tudnak vele mit csinálni, így kénytelen-kelletlen hozzászoktam, vele éltem.
Nagyon hálás a szériában kiadott EPS, ami néhányszor csúszós úton megmentette a seggem. :-)
Viszont a kipörgésgátló értelmére nem tudtam rájönni.
Annyira er?s nem volt a gép, hogy lerúgassam a gumiról a mintát, de télen használhatatlan volt.
A blokkolásgátló szintén hálás és megbízható volt.
Összesítésben meg voltam vele elégedve, néhány ny?gjét?l és kényelmetlenségét?l eltekintve jó munkatárs volt.
Hibalista
- -Motordiagnosztika (EDC)
- -S?r? izzócsere
- -Rejtélyes teljesítménycsökkenések (motorelektronika)
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 170000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | Boxer | Következő autója? | Szívem szerint Ferrari Enzo, de talán Renault |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |