Az istenien megbízható V8
Szöveges ítélet
S500 4973cm3, V8, 322LE, 470NM
Már a modell megjelenésekor csodáltam nagyságát, tiszteletet parancsoló megjelenését, aztán jó pár évre rá sikerült szert tennem egy modell-frissített darabra.
Ugyan nem hazai, de végig vezetett szervizkönyves autó, már a vételnél tisztában voltam vele, a kötelezőkön kívül miket kell rajta kicserélni.
A biztonság és a komfortérzet páratlan az autóban, talán az utódok W220-W221 légrugós futóműveivel hasonlítható össze.
Halálos nyugalomban suhan az úton, mégis magabiztosan tör előre, majd egy nagyobb gázadáskor, a járókelők rémült arcát látva eszmélünk rá, hogy kint a V8-as iszonyat felhördülő hangja miatt kapkodják a fejüket az ártatlanok.
Hozzátartozik, ugyan, hogy véleményem szerint, ehhez a tömeghez nem illik és kevés is egy 6hengeres erőforrás.
Sajnos akad még, aki meggondolatlanul ugrik bele a vásárlásba, és később eszmél rá, hogy nem áll meg 8-10literben, még a 320-as sem. De ennél a típusnál ne ez legyen az elsődleges.
Vagyunk talán még páran, akik azért vesznek/vettek ilyen autót, mert megbíznak végig tesztelt 5évben, és 5millió km-ben. Nekem bevált, soha nem hagyott ott, az út szélén fejet vakarva, és az esetleges csattanásokat is sikerrel átvészeltem vele, épp ezek miatt sajnálattal veszem tudomásul, hogy az új Mercedesek lassan sehol sem lesznek tartósság és megbízhatóság szempontjából régi elődjeikhez képest.
Az újabb ítéleteket örömmel olvasva, úgy látom, mára már nem kell, hogy "brazil", vagy kopasz nagydarab szét-tetovált ember legyek, hogy szeressem, ill. birtokoljam ezt az autót.
Hiszem, hogy ez néhányunknál már megszállottság és szerelem kérdése, és ez így is van jól...
Hibalista
- A kötelező szervizeken kívül 1-2 apróság.
- - Első futómű alkatrészek: gömbfejek, lengőkarok.
- - Víz nem ment 60fok fölé - termosztát(8ezer ft)
- - Váltó vezérlő-tömbjébe csatlakozó műanyag stekker-ház cseréje, a rajta lévő tömítőgyűrűk tömítetlensége miatt - szivárgott a váltóolaj, de inkább látványos, mint aggasztó módon, de mint kiderült, típushiba a későbbi S-osztyáloknál, így beszerzése nem volt problémás - azonnal raktárról(1600ft)
- - Ablakemelő szerkezet mechanikai része(20-25ezer ft)
- - Hátsó roló megállt, a kiszerelés után újra összeraktuk, azóta is hibátlanul működik.
- - Gyári Mercedes cd-tárban a fej megadta magát, csere(20ezer ft)
Ide hordtam szervizbe
Barátok magánklinkája, akár mechanikai, akár elektronikai hibáról volt is szó.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hivatalos Mercedes szervizt nem tudom ajánlani, sajnos leginkább rossz tapasztalataim vannak - lehúzásban nagy mesterek.
Néhol németül még kicsit sem tudnak, és azért ez a tudás egy német nyelvű diagnosztikai programnál nem lenne hátrány.
Na de itt is vannak kivételek, 1-2ember, nekik tisztelet a segítőkészségükért és szaktudásukért.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 88000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | W123 300d, Astra F 1.4i | Következő autója? | W211 E 320 cdi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
