A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1991-1999)

S 350TD/300SD 

Az ítélet értékelése
2,6(32 db)

Szeretett bálnám

Szöveges ítélet

10-éves korom óta vágytam Bálnára, nem érdekeltek Ferrarik stb., filmekben láttam többnyire őket a 90-es években, mert ugye Szlovákiában sem volt több, mint 2db belőle 95-ig. Szóba jött még az Audi A8 (2001) és 7-es BMW (e38), de a W140 azért egy arasznyival ütősebb gépezet, számomra. Igy hát amikor ráleltem, nem is gondolkodtam tovább. Sikerült is megvennem őt elég jó állapotban. Minden elektromos kütyü müködik és csak az elektromos tökvakaró hiányzik belőle. Ennyi extrát a mai autók közül is csak a prémium vagy luxuskategória ajánl. 110-140-el járok vele hosszú távon és olyankor 8 körül alakul a fogyasztása, tehát nagyon korrekt, természetesen városban 10 felé ugrik. Teljesítmény szempontjából nem egy versenygép, de a hétköznapokra elég. Értsd úgy, hogy egy 110kw-os BMW 320D is lerajtol balkézből, nem véletlenül, ez az autó 2 tonna, az pedig 1300kg. Viszont tudja még a mai családosabb autók szintjét, Octavia, Passat stb., nem jelent gondot előzés közben, ha csak nem egy agyonchippelt 1,9tdi 180lóra húzva. Lényeg: ezzel versenyezni nem lehet, nincs értelme, de 190-ig (ami a vége) elég szépen elmegy, bár én csak 2x próbáltam. Elemében 80-150-ig van, felesleges tovább hajszolni. 1800-3000 fordulat között érdemes használni, ott tol a turbo és a nyomaték egyaránt a 330nm-ével.

A váltója reagál ahogy kell, városban tökéletes megoldás. Bár semmiképp sem sportos, de megbízható, és mivel nem váltógyilkos a kevesebb nyomaték és lóerő, valószínűleg dupla annyit bír, mint az V8 és V12 társai.

Abroncsok és kerekek: az enyém alatt eredeti Brabus kerekek vannak 19-esek, elől ZR19 255/40 hátul ZR19 275/40, szépen "ül", kanyar nemigazán számít. Stock 16-os felnikkel 60-as abroncsokkal persze élvezetesebb menni a rossz utakon+a futómű így 100 ezer km-t bír nem 30 ezret, csak sajnos kis felnin nem mutat az autó...

Alkatrészárak nevetségesek, ennyiért vásárolsz a Suzukiba, Skodába. persze javarészt bontottakat veszek- 1-az gyári, nem kínai 2-kedvező ár. Sokmindent nem kellett vennem...

Sokan lebeszélnek a 350-esről, pedig nem rossz (csak lustácska), és hengerfejes sem lesz, ha nem gyilkolod hideg motorral (mint az átlag, azután pedig pampog, hogy vacak a 350), bemelegíted menet közben magas fokozatban. Nem fog elromlani, minden mechanikus benne, olyan egyszerű, mint a mozdonysíp. Az autón egyébként volt bőven km, nemhiszem, hogy valós volt az óra állása, de a sofőr ülésen lévő kissebb kopáson kívül semmi jele nemvolt nagyobb futásteljesítmények - de nem vagyok naív, ezekek még 400ezer sem hagyottt nyomot...

Ha nehéz a lábad és érdekel a 250-es sebesség, akkor ne habozz, vegyél egy 500-as V8-ast! Én is azt tettem. Vagy pedig dízel om606-os 300TD, korszerűbb, kissebb étvággyal, élénkebb motorral, de ritka mint tömegverekedés a lakatlan szigeten.
Én az 500-as mellett döntöttem, de megbántam utána, mert drága lett a sok problémája, szóval össze sem lehet hasonlítani a 2 autó költségeit. Míg az 9000 euróban állt meg végül ez 3800-ban, ami egy vicc.

Az autó 4 évig volt nálam, 3 évig párhuzamosan használva 500-as társával. Sokkal hálásabb autó volt ez, soha nem hagyott cserben, állt meg, robbant le, mint az 500 (aminek a szervíz a második otthona). Sajnos még is el kellett adnom, mert felesleges volt 2 bálnát tartanom egyszerre, és azért ezt adtam el, mert benzines társa éppen megint mozgásképtelen volt, és tréleren közlekedett váltóhiba miatt, így hát (akkor "csak" 8000euró befektetéssel) senki nem vette volna meg. Visszasírom a dízelt, és ez volt életem legjobb és legkedvesebb autója. Az erő néha hiányzott, de cserébe pofátlanul megbízható volt. A rémhírek ellenére 4év után 3deci vizet töltöttem utána, ergo-a hengerfej tökéletes volt mindvégig, pedig hát nem 70-el jártam vele, csak tudok autót bemelegíteni.

Most már új gazdiját boldogítja és szerintem fogja is még sokáig. Szerettem mindvégig az egész családdal együtt. Viszont az 500-as más tészta, arról olvashatsz Pénznyelő címen...

Hibalista

- -Abroncsokat kellett cserélni, ékszíjat akkut és olajat. Összesen kb.: 160 euro. - -Első lökős 100 - -Futómű felújítás 300 - -Servo 200 - -Porlasztók 100 - - Mindez 4 év alatt. Szerintem nem sok!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 251000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Felicia 1.3 50kW Következő autója? w140 S500
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1991

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)