Brünhilda
Szöveges ítélet
2008 óta van meg, ez az első autóm.
Gyakorlatilag bele voltam szerelmesedve a típusba, nem is volt kérdéses, hogy milyen autó lesz!
Tágas, kényelmes és meglepően halk még így 28 évesen is.
Csak az agyonkátyúzott utakon jön elő egy minimális nyöszörgés.
Az ülések egy picit alacsonyan vannak benne, nem minden helyzetben könnyű a ki- és beszállás.
Szokták mondani, hogy ez a motor gyenge bele, én nem érzem az erőnek a hiányát.. igaz annak idején én is 300-ast favorizáltam.
Gyárilag katalizátor mentes, így 1986-ban 166LE volt.
Városban 50, pályán úgy is 130 a maximum, erre tökéletesen elég.
Ami kell az megtalálható benne: automata váltó, szervokormány, 4 elektromos ablak, motoros tető, manuális klíma, hátsó ablakfűtés.
Ami talán hiányzik belőle az a tempomat, de lehet nélküle élni.
Eddig kétszer tréfált meg, egyszer még nagyon az elején mikor eltört a gázpedált tartó műanyag ami felülről rögzíti a pedált a rudazathoz. (nem gondoltam volna, hogy ilyen is megtörténhet)
A Clark Ádám téri körforgalomba egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy nem tudom benyomni a gázpedált, még szerencse, hogy automata, így elgurultam az első buszmegállóig ahol orvosoltam a problémát.
Nagyon sokáig így jártam vele, aztán vettem hozzá gyári pedált.
Egyszer pedig a vízpumpa adta meg magát egy hosszabb út előtt, így ebből sem lett nagyobb probléma, eljutottunk még a szerelőhöz max.-ra feltekert fűtéssel.
A felsorolt hibákon kívül csak a szokásosat kapta, olaj (motor 10e, váltó 30e), szűrők, folyadékok (hűtő, szervo, fék), fékbetétek, izzók+ 1db akksi.
Az alkatrész nem a legolcsóbb, viszont a nagyon gagyi utángyártottat nem szereti, hamar elfárad benne, nem érdemes vele spórolni!
A gyári gumi méret is elég ritka, így az sem olcsó.
Mindennapi használatra nem ajánlanám mivel városban 15-öt eszik, városon kívül is 10-11, de második autónak, hétvégi örömautózásra tökéletes!
Hibalista
- 2008.02 Mikor vettem a hátsó bal lengőkar el volt repedve, cserélve bontottra 17 000.- - 2008.11 Jobb első kerékcsapágy 15 000.- - 2009.03 Bal első gömbfej - 2011.03 Hátsó lengéscsillapítók 21 000.- - 2011.05 Első felső lengőkarok 21 000.- - 2011.09 Jobb alsó trapézgömbfej 10 000.- - 2011.09 Teljes kipufogó csere, bontott 20 000.- - 2011.09 Rotor+fedél 30 000.- - 2012.03 Vízpumpa 40 000.- - 2012.03 Gyújtáskábel szett 30 000.- - 2012.04 Motor, váltó tartóbakok, szelepfedél tömítés 34 000.- - 2012.06 Ajtóhatároló, gázpedál, kartergáz csövek 15 000.- - 2012.08 Lakatolás, fényezés 225 000.- - 2013.07 Első, hátsó féktárcsák
Ide hordtam szervizbe
Újpesten a Lőrinc utcában egy szerviz.A szerelő srác jól dolgozik és normális.A műhelyfőnök lehúzós, a fényezők gyatra munkát végeznek.Elég sokáig vittem hozzájuk, utólag már bánom.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Budaörsön egy Mercedes szerelő, nem olcsó, de jól dolgozik és minden szerelésről papírt ad!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 234000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |