A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1979-1991)

S 560 SEC ECE 

Az ítélet értékelése
4,4(13 db)

Auf Wiedersehen Monty

Szöveges ítélet

Az M6 külső sávjában hömpölyögsz régi Commodore 64 zenéket hallgatva, az éhes KE-jetronic közben egykedvűen rágcsálja az üzemanyagot. A belső sávban folyamatosan előznek. Az autópályás unaloműző játékodat játszod most is: beleképzeled magad a melletted elhaladó autósok életébe.

A céges Octaviában a jobb elő ülésen pihen a vállalati iPAD, szunnyad a céges prezentáció. A mai körnek vége, a látogatási tervet hiánytalanul teljesítette. A múlt heti ciklusmeetingen szóba került, hogy megújul a car policy, nem lehetetlen, hogy Dávid munkakörénél fogva jogosult lesz egy Superb-re. Jóban van a flottamanagerrel, majd megbeszélik a dolgot, csak okosan kell helyezkedni és sikerülni fog ez is. A GM-nek is BMW-je van, pedig elvileg nem lehetne, szóval biztosan nem lesz gond. Megigazítja a nyakkendőjét – ma péntek van ugyan, és a vállalati dress code megengedi a lazább öltözködést, de ezt már megszokta, minek annyit variálni. A benzinkútnál megáll céges kártyára tankolni, igaz, drágább a pályán a benzin, de kibírja a rohadt multi. Hopp! Majdnem eltévesztette a lehajtót, még nem szokott hozzá az új lakcíméhez. A válás óta minden egyszerűbb és bonyolultabb is lett egyszerre – ha ebbe belegondol, mindig fejfájást kap. Két hete új hűtőt vásárolt, ma reggel is betette a Coronitákat, biztosan jó hidegek már. A sör gondolatára oldódni kezd a szorítás a gyomra táján, eszébe jut, hogy tegnap felvett néhány filmet. A gyomorgörcsöt jóleső bizsergés váltja fel; a ma este gondja is megoldva – a problémák horizontja kellemes messzeségbe olvad.

Egy emlékezetes januári napon, a Széchenyi tér előtt, az alagút melletti lámpás kereszteződésben állva vettél észre szemben egy gyönyörű acélkék színű W126-ot. A lámpája zöldre váltott, ő jobbra fordult és eltűnt a Hunyadi úton felfelé. Csak bámultál utána lefagyva, amíg rád nem dudáltak hátulról, a te lámpád már rég zöldet mutatott. Két hétre rá megvetted életed első W126-osát.

Ahogy a Previa monoton gyűri maga alá a felezővonal csíkjait, mindig a lost highway jelenete ugrik be Krisztinek. Soha nem értette, hogy két gyerekhez miért kellett egy ilyen autó, amit vezetni olyan, mint egy Ikarus buszt. Mondjuk az automataváltó jó dolog, el kell ismernie. Mégsem akarja eladni a kocsit, Robira és közös életükre emlékezteti. Már egy év eltelt a válás óta, de sem ő, sem a gyerekek nem tudták teljesen feldolgozni a történteket. A srácokat másik iskolába volt kénytelen átíratni, de ez sem segített – Szekszárd kisváros, terjednek a hírek. Talán el kellene költözniük, de túl erősen bele van ragadva az emlékek mocsarába. Azóta rendszeresen kap ajánlatokat kollégáitól és más férfiaktól is, de eddig mindet visszautasította: ilyenkor éjszakánként álmatlanul, cigarettázva várja, hogy felkeljen a nap. Ha Robi elhagyná Rolandot, ő visszafogadná vajon – tűnődik el ezredszer is. Lehet egyáltalán valaki boldog mások boldogtalansága árán? A gondolatra elgyengül, a keze megremeg. A rádióban időjárás-jelentést mondanak; a hétvégére ígért ragyogó idő ellenére nem tud szabadulni az érzéstől, hogy valami visszavonhatatlanul elromlott.

Nap és hold, nap és hold, múlik az idő. A kertekben előbújnak az első virágok. A sedan mellé egy év után egy kupét is megkívántál: elkezdted böngészni a holland használtautós portálokat, miután a hazai hirdetések között nem találtál értékelhetőt. Az egyik 560 SEC-re kattintva azonnal beugrott: „The best or nothing”. Gyönyörű fehér, eredeti fényezés, kék plüss belső, nem az átkozott istenverte bőr. 168.000 km futás. Felhívtad a hirdetőt, megállapodtatok, hogy félreteszi az autót neked. Felültél kedveseddel az eindhoveni gépre, a visszaútra már nem is váltottál jegyet – majd vonatra szálltatok a német határ menti kisváros felé. A hirdetésben 300 LE szerepelt, de ennek nem tulajdonítottál jelentőséget, pedig igaz volt ez is, mint minden más egyéb. ECE verzió, 300 LE, 455 Nm. Hollandia, ahol minden nepper becsületes, az adott szó igenis számít, és a tisztesség nem csak üres fogalom. Kiderült, hogy japán export modell volt az autó – szerencsére direkt balkormányos kivitelben rendelték - minimális futással, teljesen újszerű állapotban hozták vissza Európába. Eredeti fényezés, rozsda nyomokban sincs, a beltér és motortér makulátlan, az alja tökéletes. Gyári csatornafedél felnik eredeti hosszú csavarokkal, semmi hülyegyerek pimp. Isten áldja a japánokat. Isten áldja a hollandokat. Isten áldja Bruno Sacco-t.

Ági a válás után mélyen áron alul azonnal eladta Zafirát és megvette ezt a piros Fiat 500-at. A gyerekek ugyan nehezen férnek be hátra, de hát ez van. A haját levágatta és befestette, lecserélte e teljes ruhatárát. Ha csak rágondol Dávidra, most is valahogy kényelmetlenül érzi magát, pedig semmi különös nem történt. Az évek során egyik állásból a másikba, egyik kis kockából a másikba, egyforma fehér céges autók sora. Nyaralás minden évben ugyanabban a szállodában a Krk szigeten. Az idő múlásával Dávid alakja is valahogy kocka formájú lett, és már szinte a sarki kisboltba sem mert lemenni az éppen aktuális - általában folyamatosan rotálódó - főnöke jóváhagyása nélkül. OK, approved. Esténként - miközben a hold kajánul bámult be a nyitott ablakokon - ha csak meghallotta a lakás különböző pontjaiból a felbontott sörös dobozok kupakjainak szisszenő hangját, megvonaglott a fájdalomtól. Istenem, bárcsak jött volna valaki. Akárki.

A hangja. Ha szórakoztatni akarod magad, elég, ha leülsz bármelyik arab-öbölbeli nagyváros utcájára egy étterem teraszán. Napnyugta után megjelennek a helyi fiatalok Chargereikkel, Camaroikkal és Mustang GT-ikkel és elkezdődik a koncert. De nem. Ez nem ilyen. A sorhatos W126-ok szokásos rekedt, férfias orgánuma helyett ez a V8 inkább egy repülőgép sugárhajtóművére emlékeztet, csak nagyobb gázadásra jönnek elő belőle a karakteres, mély hangok. Ha lepadlózod, félig feléd fordítja arisztokrata profilját, haját félredobja és rád pillant: tényleg akarod? Aztán felüvölt és megindul; a külvilág - színházi díszlet - eltűnik mögötted. Az ajtók csapódása nem a jellegzetes Mercedes csattanás, az a Sedan-ok kiváltsága. Beleülni viszont csodálatos, itthon vagy, megérkeztél. Minden gázadás egy kisebb orgazmus. A fogyasztás lejtőn, hátszélben 12 liter, normál használattal 15 körüli, városban, rövid utakon, hidegindításokkal 25+. Paradox módon ezt is szereted benne, ne adja olcsón magát, legyen luxusprostituált, ne egy közönséges sarki üzletasszony. Ennek az autónak a birtoklását racionálisan nem lehet megindokolni. Drága a fenntartása, kicsi a hatótávolsága, nem környezetbarát, a hátsó ülései nagyon szűkek, korlátozott a felhasználhatósága, túl nagy, nehéz vele parkolni és sokáig kellett keresgélned, mire megfelelő méretű garázst tudtál neki a közelben vásárolni. A gyári állapotú példányok ára magas. Presztízse nulla, nem csajozós verda, legtöbben csak egy elavult csatahajót látnak benne. Logikának itt helye nincs, ez kizárólag a szerelemről szól. Ha már minden vélt és valós tartozásodat megadtad mindenkinek és a BAH csomóponti kéregetőknek is rendszeresen adakoztál, akkor nyugodtan meglepheted magad egy ilyennel születésnapodra. Ajándék, mellyel meglepem, e kávéházi szegleten, magam, magam.

A 320D egész jól megy, mióta Béla Budaörsön megcsippelte, de zavaró, hogy azóta nagyon füstöl és a kuplunggal is mintha bajok lennének. Talán mégis benzinest kellett volna venni, ahogy Roland tanácsolta – tűnődik Robi. Eszébe jut Kriszti és a gyerekek – a Previát otthagyta nekik, ahogy a szekszárdi házat és minden egyebet. Még nem tudtak túllépni az egészen, tudja ő azt jól. A zavaró gondolatokat háttérbe tolja, inkább a ma estére koncentrál. Roland amúgy nem szívesen megy át a pesti oldalra a XII-ből, de nyílt egy új hely a Kazinczy utcában és megbeszélték, hogy ma megnézik. Így negyvenen némiképp innen Robi még fiatalnak érzi magát. Az autó kardhüvely, ő maga benne a kard. Feltolja a hangerőt. A lejátszón elindul a trauma remix, a mutató átlépi a 180-at, a holnap egy üres papírlap, a halványkék kora tavaszi ég pedig emeli, egyre csak emeli a szívet.


Mondják, így hajnal előtt van egy óra, amikor a lélek eltávolodik a testtől. Az alvók riadtan a másik oldalukra fordulnak, te pedig eltöprengsz az életeden, amelynek a fele már igencsak elmúlt. A lámpák sárgán villognak, ahogy csendesen átsuhansz az alvó városon, a kupé ablakai lehúzva, a szél a füledben dobol, torkodban érzed az éjszaka ízét és pórusaidon beárad az egész világ.

Hibalista

- Hátsó szintszabályozós futómű hidraulikacső, szintállító, ablakemelő mechanizmusok, futóműben néhány alkatrész, féktárcsák + betétek cseréje, illetve még sok apróság, de már nem emlékszem pontosan.

Ide hordtam szervizbe

Tőkési Zoli, www.gepjarmuhely.huEgy W126 fanatikus - mindannyiunk szerencséjére.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1986
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 17 l
Előző autója? Van több is Következő autója? ezek maradnak
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1979 (1991 - 1995)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)