100% élvezet :)
Szöveges ítélet
A "Nekrológ" című Népítélet szintén az én művem az előző 126-osomról.
A baleset után pár hónappal óriási mázlim volt, mert egy barátom rátalált erre a szépséges 500-asra egy vidéki márkakereskedésben. Ott nem foglalkoztak a hirdetéssel, így hihetetlen jó áron sikerült a nagyon jó állapotú autóhoz hozzájutni.
Ismerem a márkát és a magyar felhozatalt. Teljesen reménytelen közel gyári állapotú 126-ost találni, pláne emberi áron.
Jó, ha negyedévente felbukkan a hirdetések közt egy kicsit is normálisan kinéző darab, de annak az ára is rettenetes.
Az összes többi szomorú, szétbuherált, össze-vissza tört dzsunka. A házilagos diesel átépítésekről már nem is beszélve...
Az autó egy magán repülőgépes cég tulajdonában volt, akik vigyáztak rá. A lefóliázott ablakok viszont baromi idegesítőek voltak, de szerencsére sikerült nyom nélkül leszedni a fóliát.
A beltér volt az, amiért már az első pillanatban beleszerettem az autóba. Fekete bőr, motorosan állítható, fűthető és memóriás ülések, gyönyörű (nem fakult, nem repedezett) diógyökér faborítás.
Felszereltségben minden megvan benne, amit egy mai autóban épeszű ember kívánhat magának. Semmi fölösleges gagyi elektronika, de a lényeges kényelmi és biztonsági berendezések mind megvannak és 18 év után is hibátlanul teszik a dolgukat (ABS, ASR, SRS, klíma, tempomat, automata váltó, motoros tükör és ablakemelők, stb).
Hihetetlen stabil, megbízható, kényelmes és biztonságos autó.
Szerintem az egyik legszebb limuzin forma, igazi klasszikus, ami soha nem avul el.
Igazi autó, igazi anyagokból, itt még nem létezett a tervezett avulásnak nevezett aljasság.
***************************
UPDATE 2008.10.10
***************************
Az elmúlt két évben az autó még közelebb jutott a gyári állapothoz. Kicseréltük a fűtéscsapot és az egyik szabályozó kereket, gyári (!) minőségben beépítésre került két fényszórótörlő, a fent említett kis rozsdák javítva vannak, egy komplett alkatrészautóval együtt szereztem gyári szőnyegeket és kartervédőt, hardy cserélve, generátor felújítva, motorháztetőbe takaró beragasztva, ékszíjak és vezetőkerék cserélve, gyertyakábelek cserélve. AMG Penták felújítva (polír perem, festett belső). Vettem komoly ritkaságnak számító 16-os (R129) csatornafedél garnitúrát hibátlan gyári festéssel, kupakokkal. Már csak gumi kell rá és megvan az új téli garnitúrám. Mondjuk mindez csak ürügy arra, hogy két különleges kerékgarnitúrám lehessen, mert amúgy télen jó ha havonta egyszer kihozom az autót átmozgatni. Száraz időben persze, mert só és víz nem érheti az alját ;-)
Jövő héten szervó csövek és olaj cserélve lesznek.
Továbbra is hátravan: a motoros kormányoszlop beépítése és a szívósoron elöregedett gumi alkatrészek cseréje. Polcon minden megvan hozzájuk, idő függvényében előbb-utóbb sor kerül ezekre is:)
Az ülésen a kis kikopás továbbra sincs javítva (a gyári bőrt már megszereztem, de még nem találtam a közelben olyan kárpitost, akire rá merném bízni).
Töröm még a fejem egy teljes políron is. Más érdekes nem történt.
2008.12.02. Múlt héten feltettem a 16-os kerekeket.
***************************
UPDATE 2013.04.06
***************************
Jó régen írtam már, de igazából nagy újdonságok nincsenek. Az autó még közelebb került a gyári állapothoz az elmúlt években.
- Beépítésre került a már említett elektromos kormányoszlop és a szívósori gumialkatrészek nagy része.
- Lőttem az eBay-en egy új állapotú első ülést. Ebből teljesen felújítottam a vezetőülést, öröm nézni:)
- Tervben van egy lánccsere is puszta elővigyázatosságból (már megvan a gyári lánc).
- A jobb első futóműben kicseréltük a talpas gömbfejet, ez még a bal oldalon vissza van.
- A Pentákat félretettem és azóta két garnitúra R129 csatornafedelet használok.
Hibalista
- -Jobb kézifék bowden (szorult) 4.180,-Ft - -Légszűrőházra 2db szívócső (elöregedtek) 4000,-Ft - -Hűtő (ezt én tettem tönkre, mert egy vélt szívárgás miatt beleöntöttem egy tömítő adalékot. Ettől tökéletesen eldugult az egész hűtő...) 34.700,-Ft - -Tömlő az olajhűtűhöz (szivárgott) 3.800,-Ft - -Megvettem még az összes gumi tömítést és csövet a motorhoz, mert a szívósoron az elöregedett gumi alkatrészek miatt némi falsot szív a motor. A jelenség alig érezhető, de ennyit 18 év után megérdemel a gép. A beszerelés még hátravan:) 27.000,-Ft - - Pár szó az alktrészellátásról: MINDEN van hozzá gyáriban, bontva és utángyártott is. Le a kalappal a Mercedes előtt, hogy minden rendelhető és általában olcsón! Utángyártott alkatrészt elvből nem veszek. Ritkán kér bármit is az autó, de akkor megérdemli a legjobbat. Ha netán valami mégis nagyon drága lenne gyáriban (néha azért főleg nagyobb dolgoknál előfordul), akkor még mindig többre tartom a bontott gyári alkatrészt az utángyártottnál. -
Ide hordtam szervizbe
Elegem volt a csapnivaló, link és lehúzós szerelőkből. Egy kedves barátommal a jól felszerelt műhelyében ketten mindent SZAKSZERŰEN megoldunk. SOHA TÖBBET NEM NYÚLHAT IDEGEN AZ AUTÓHOZ!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Az elektromos dolgokat egy nagyon megbízható és munkájára igényes barátunkra bízom. Gyári minőségben végzi a munkáját, le a kalappal.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | w126 300SE | Következő autója? | Ez MINDENKÉPPEN marad. Legfeljebb mellé jöhet egy másik Merci:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |