Megbízható nagypapa
Szöveges ítélet
1 éves korában vettem Németországból, 28.000 km volt benne. Mindenképpen dízel és egyben automata váltós autót akartam ( soha többet kézit ), és a faceliftes modell kijövetele után igen jó áron adták a régebbi kivitelűt. Nekem tetszett a külseje, először egy barátom mondta, hogy szép,szép, de egy kicsit nagypapás. Később ezt többektől megkaptam, de nekem sose jutott volna ez eszembe. Mindenesetre egyből otthon éreztem magam benne, nekem a belseje is tetszett, legalábbis az Avantgarde kivitel, ami az enyém is volt. Ebben a kivitelben szerintem nagyon jól eltalálták a kék-szürke-fekete belsőt. Az Elegance verzió nekem például egyáltalán nem tetszett, pedig szeretem a fát, de abban valahogy nem volt jó az összhatás. Kényelmes, tágas autó, minden a helyén volt, egyedül az zavart, hogy nem volt benne pohártartó, illetve semmilyen rekesz amibe menet közben tárolhattam volna az innivalót. Ez hosszú utakon nagyon zavart.
Csak tetőablakos autót veszek, ebben is volt és érdekes, hogy a mostani autómban ( BMW ) autópályán be kell húzni a belső rolót a tetőablakon, mert anélkül nagyon nagy a szélzaj ( baráti körben is minden BMW-ben hangos ). Ez a Merciben egyáltalán nem ilyen volt, elhúzott rolóval szép csendben lehetett autózni és egyben élvezni a napsütést a tető üvegén keresztül.
A 220 -as motor nekem bőven elég volt, pályán 130-140 között 6,5 literrel megelégedett. Ereje is volt amennyi kell, de valahogy nem is volt kedvem vele száguldozni, padlózni. A tempomatja egy külön kis kar volt a kormány bal oldalán, szerintem a legjobb tempomat megoldás evör, jobbal eddig még nem találkoztam. Bosszantó kis tervezési hiba volt és elég gyakran előfordult velem, hogy a kezemmel, de néha a térdemmel véletlenül megnyomtam egy kicsit a váltókart, így az egyből manuálba ugrott. Hiába figyeltem rá, ez működött az utasülésből is, sokszor az utasom lökte meg annyira, hogy átváltson. Ezt azóta kiküszöbölte a Merci - feltették a váltót a kormány mellé. A mostani autómban is ott van, sokkal kényelmesebb mint lent, ráadásul így több pakolóhely marad a középkonzolon. Nem is értem miért nem így csinálja mindenki!
Szerviztapasztalatom nem nagyon volt vele, csak kötelező szervizt kapott. Ezt visszasírom a mai napig. Kár volt eladnom, a mai napig menne jól, nem véletlen, hogy most már sok taxiként fut belőlük. Összefoglalva egy megbízható, kényelmes, takarékos autó volt, nagyon jól szolgált!
Hibalista
- Csak kötelező szerviz volt, semmi egyéb.
Ide hordtam szervizbe
Fiat Szabó Érd
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | TT | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |