A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » E (1995-2002)

E E270 CDI Classic Aut. (Facelift) 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Azért ez is Merci még

Szöveges ítélet

Gyermekkori álmom volt egy Mercedes. Amikor megszűnt a szülői autós támogatás valamit venni kellett. Nyilván szerettem volna Mercit, de a hazai piac siralmas volt, a külföldi beszerzésre meg nem szántam el magam eléggé. Egy ideig BKV-ztam és egyszer csak szembe jött a lehetőség. Másfél milliót szurkoltam le érte. Így utólag már érzem. Max. 1,2 lett volna a teteje, de most már mindegy. Eléggé el volt hanyagolva, a mellékelt hibalista mellé megjegyezném, hogy 1 egész álló nap takarítottam a rekkenő hőségben (hogy aztán ki is száradjon) az utasteret, de megérte a fáradozás. (Világos bézs kárpitozása van, egyből meglátszik rajta minden, de aztán tisztán már nagyon mutatós.)
A kocsi kb. 1 évet állt mielőtt megvettem. Nem részletezem, de az előző tulajdonosnak nem nagyon volt ideje visszapörgetni, vagy ilyesmi... Én meg elhittem, hogy 231.000 van benne. Az autóban talált papírok (számlák, javítási feljegyzések, szervizkönyv) alapján mindig arányos futásteljesítményt mutatott. Továbbá a kormány, meg a kárpitok állapota is arra mutatott, hogy reális lehet a km.
Szóval 1 év állás után került hozzám. Ami gumiból volt, azt cserélni kellett. Ékszíj, ablaktörlő ilyesmik. Érdekes, hogy voltak dolgok amik maguktól megjavultak, vagy összerázódott - nem tudom. Pl. a váltó reteszelését P-ből sokáig csak a tollbenyomásos módszerrel lehetett végrehajtani, de fokozatosan elmúlt! :) Ugyanilyen volt a középkonzol háttérvilágítása, az is magához tért egy idő után.
Aztán jött a futómű felújítása. Féktárcsák, fékbetétek, axiálcsuklók, gömbfejek, "kutyacsont" minden ami elöl-alul van, még kormányművet is hozattam, mert eléggé rottyon volt. (A kormányművet Németországból hozattam bontottan 300 euróért.) Hátul 1 db lengőkart kellett cserélnem, mert a futóműállításnál kiderült, hogy be van rohadva a csavarja - csak a flex "segített" rajta...
A hibalistában leírtam, hogy kisebb elektromos bajok is voltak. A műszerfalon a hőmérséklet jelző és az óra digitális kijelzője mindegyik ilyen kocsiban sz@rni megy, de nem kell megijedni, ezek simán gyógyítható dolgok, csak meg kell találni a megfelelő embert. Mindenkinek javaslom, hogy érdeklődjenek a típus guruinál, vagyis a pesti taxisoknál.
Amióta a futóművet rendbe tettem gyakorlatilag csak gurulok vele - hála Istennek megy mint a Schaffhausen. UPDATE: kb 40.000 km után megint fáradni kezdett a jobboldali kormányösszekés, de egyelőre hanyagolom az újabb beavatkozást.
Nyilván nem hordom a Kárpát utcába, hanem mindent ismerősök és a taxisok által javasolt kisebb műhelyek végeznek el a kocsin. Szervizkönyv helyett én egy Excel táblázatot vezetek. Ennek a szumma mezője most 1.100.000 Ft környékén jár, de ebben minden benne van, a legkisebb alkatrészekig, olajokig, gumiikig.
És itt a Mercis mumus. Leírom, mert talán sokan ezzel is találkoztok (előbb vagy utóbb) Mindig előjön a központi műszerfalon az ESP, BAS, ABS hibajelzés. Ez nem csak azért kellemetlen, mert indításonként sípol, hanem mert a fent említett rendszerek működését le is tiltja, és hát egy hátsókerekes kocsinál - pláne télen - jól jön az az ESP. Szóval a hibának sok forrása lehet, de az esetek döntő többségében a féklámpa jeladója a ludas. 3000 Ft-os alkatrész és a burkolatok eltávolítása után simán otthon is cserélhető. Nekem azóta semmi bajom a fent említett triumvirátussal.
Összességében a pápa-E nagyon jó választás. Kényelmes, elegáns, és ezzel a nagyobb motorral megy is. Nekem nagyon nagy átlagban 7,5 liter eszik (automatával) ami szerintem eléggé tűrhető egy ekkora autótól.
Egy 4-6 éves Golf kategória ugyanennyibe kerülne, csak sokkal kevesebb élménnyel, középszerűen. Megemlítem, hogy bár Merciből az E-osztály tucatnak számít, ráadásul egyből rá is mondják, hogy "taxismerga", azért mégis sok elismerő szót kapok parkolókban, benzinkutakon.
Tény: az ilyen "öreg" kocsikkal foglalkozni kell! Ha valami előjön, jobb nem halogatni a javítást - meghálálja.
Ja, majd' elfelejtettem. A szervizintervallum jelző teljesen hivatalosan nullázható! Ez jól jön a házi olajcseréknél. (A videómegosztókon megtalálható a "módszertan".)
Köszi, hogy elolvastátok! Végül mindenkinek annyit szeretnék javasolni, hogy ha a költségektől tart, akkor nyugodtan belevághat! Semelyik autó sem megy költségek nélkül, ennek sem több a költsége, mint a többinek.
A Mercedes-nek feelingje van, még egy ilyen idősebb példánynak is, mondjon bárki bármit...

UPDATE: 278.000 km kereken: a Karinthy-n átnézték kicsit a kocsit és nálam is eljött a szívósor cseréjének ideje. A kiszerelt szívósor igen érdekes képet mutatott. A belső felületeken 5-6 mm vastagon az olajsár lerakódva, a fojtószelepek erősen megkopva. Az EGR a sok szmötyitől beállt, de azt még sikerül a srácoknak fellazítani.
A motortartó bakok teljesen rottyon voltak, a csere után viszont úgy jár, mint az új - na jó - jelentős javulást érzek.
A váltóban az elektromos csatlakozót kellett cserélni.
Otthagytam most 270-et munkadíjjal együtt, de ez van, áldozni kell. A 2. hengerből viszont nem sikerül sehogy sem kivarázsolni az izzítógyertyát, ha a második nekifutásra sem sikerül, akkor hengerfej le, síkolás, szerepszár szimmeringek, stb. remélem megúszható.
Továbbra is imádom.

UPDATE '13.04: a rohadás: a W210 másik nagy hibája a jelentős korrózió. Én sem úszom meg, muszáj lesz megcsináltatni. Végül is 12 éves, mit várhatnék tőle. Egy szaki azt mondta, hogy annak idején a Mercedes garanciában egyrészt cserélte a fiatal kocsik elemeit, másrészt pl. az ajtókéderek alatt lepungálták valami cuccal a fém részeket, a rozsdásodást megelőzendő. A szaki szerint az enyém áteshetett egy ilyen TMK-n, mert viszonylag jól bírja.
Feltöltök egy képet is, mert anélkül az életben nem kerülök be a heti merítésbe! :) (A 4,1 l/100km-es fogyasztási adat jól néz ki, de sajnos nem igaz. Azon az úton ennél pont egy literrel fogyasztott többet, és ez általában is igaz. A képen a műszerfal pixelhiba javítás előtti állapota látható.)

UPDATE 294.000 km
A Hanécsek szervizt sokan emlegették már nekem, hát elmentem terepszemlére hozzájuk. Semmi csicsa, de a hozzáállás verhetetlen. Végre egy hely, ahol ráértek foglalkozni az emberrel. időpont egyeztetés után előbb gépre, majd emelőre tettük a kocsit. Összeírtunk mindent, ami hibádzik és megemlítettem, hogy valamit kezdeni kellene a beragadt 2-es izzítógyertyával. Volt résolajmérés, gépi diagnosztika, emelőn távizsgálás, méghozzá tüzetesen.
Az öreg mester (Hanácsek Laci bácsi) maga vette kezelésbe az izzítógyertyát: mondtam is, hogy olyan ez, amikor maga a főorvos operál meg. Hengerfej levétel nélkül szedte ki a berohadt gyári (érts 13 éves) gyertyát. Operálta egy órát, de kijött. (Közben az esetleges "baleset" elkerülésére a 2-es hengert felső holtpontra állították.) Odafigyelnek: légszűrő ház tartó gumikat cseréltek. Hát ki figyel ilyenekre manapság.
Na szóval a nagyszervizzel, gömbcsuklókkal, tűzkarikával, izzítógyertyával stb. megint belement 190.000 jó magyar forint. Lassan a költségekkel elérem a 3 évvel ezelőtti vételárat, de legalább megint szépen megy.
A külső fényezés megint várat magára... ($)
Irány a 300.000 km!

Hibalista

- Első futómű: gömbfejek, axiálcsuklók, cseréltem kormányművet is, mert kicsit már lötyögős volt - nyilván futómű beállítással - termosztát csere: előtte túlmelegedett, most meg nehezen melegszik, bár a fűtéscsap cseréjével valamit javult a helyzet - hátsó keresztlengőkar: nem tudták állítani a futóművesek berohodás miatt - xenon állítómotor zárlat - pixelhibák a műszerfalon, háttérvilágítások (az összes elektromos kütyü javítható, a megfelelő emberrel - kérdezzétek a Mercis taxisokat mielőtt bármihez nyúlnátok) - 2 db gázolajcső (szűrőtől pumpáig és a nyomócső végétől a pumpáig) kicsit levegősödött, néha télen leállt. A gyári csövek végén lévő klipszel állandóan letörnek szerelésnél. (Na, azóta voltam olyan embernél, akinél nem.) - Klímatöltés, tisztítás (Karithy 17. - 15K) - Szívósor és oldalsó motortartó bakok cseréje. - Volt váltóolaj (+ tömítés, szűrő) csere. - A váltó (ami 5-ös automata) rudazatában van egy műanyag szilent. 500 Ft, de nagyon idegesítő, amikor már rugózik a váltókar. - Jobb hátsó ablakemelő tipikus törés. - Megint: fáradnak a kormány gömbfejek: 60.000 km és megint csere. - Leállításkor nyikorgó hang: kipufogó tűzkarika - Kormány középállásban "harapta" a tűzfalat: gumiharang csere - - - -

Ide hordtam szervizbe

Hordom én mindenfelé, próbálkozok.BP, Karinthy F. út 17. bent az udvarban. Zsolti bá' régi Mercis, kicsit lassúak.Gergő Csepelen - Minden Mercis ismeri. Profi, de kicsit nagyképű.Csömör - Sanyi bá csak csillagosokat enged beállni, nagyon ért hozzá, olcsó.Éééééés igen, azt hiszem megvan. Majd' 3 év keresgélés után Szigetszentmiklóson a Bosch szervizben (ejtsd: Hanácsek) leltem igazán értő kezekre és normális hozzáállásra.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2001
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 231000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 64000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf V. Következő autója? összekerekes legyen és legalább ekkora
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz E 1995

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)